Alfa Romeo zaskoczona niezaawansowanymi projektami skrzydeł rywali
Andrew Green z Racing Point uważa, że największy problem może mieć Mercedes
26.02.1909:20
3350wyświetlenia
Embed from Getty Images
Beat Zehnder z Alfy Romeo przyznał, że jest zaskoczony niezaawansowanymi projektami przednich skrzydeł w bolidach rywali.
Przed sezonem 2019 zatwierdzono nowe przepisy, według których przednie skrzydło ma mieć dużo prostszą konstrukcję, co ma ułatwić podążanie za rywalem na torze. Najbardziej zaawansowane rozwiązanie przedstawiła Alfa Romeo i spekuluje się, że czołowe zespoły są już na etapie jego kopiowania.
Zdaniem dyrektora technicznego Racing Point - Andrew Greena, największe problemy ze skopiowaniem skrzydła Alfy Romeo może mieć Mercedes.
Projektant Red Bulla - Adrian Newey, potwierdził, że jego zespół może
Beat Zehnder z Alfy Romeo przyznał, że jest zaskoczony niezaawansowanymi projektami przednich skrzydeł w bolidach rywali.
Przed sezonem 2019 zatwierdzono nowe przepisy, według których przednie skrzydło ma mieć dużo prostszą konstrukcję, co ma ułatwić podążanie za rywalem na torze. Najbardziej zaawansowane rozwiązanie przedstawiła Alfa Romeo i spekuluje się, że czołowe zespoły są już na etapie jego kopiowania.
Dla naszych inżynierów od samego początku był to jedyny słuszny koncept- powiedział Beat Zehnder, menedżer zespołu Alfy Romeo.
Byliśmy przekonani, że wszyscy będą podążali tą drogą. Kiedy zobaczyliśmy zdjęcia z prezentacji Mercedesa i Red Bulla, byliśmy przekonani, że coś ukrywają. Mieliśmy pewność, że pojawią się na testach z identycznym rozwiązaniem co my.
Zdaniem dyrektora technicznego Racing Point - Andrew Greena, największe problemy ze skopiowaniem skrzydła Alfy Romeo może mieć Mercedes.
Znacznie więcej pracy może mieć Mercedes, aniżeli Red Bull. Oni muszą dokonać tylko kilku zmian, natomiast Mercedes ma do tego nieodpowiedni projekt nosa. Mercedes jest jednak dużym oraz doświadczonym zespołem, więc mogą wprowadzić zmiany w dosyć rozsądnym czasie.
Projektant Red Bulla - Adrian Newey, potwierdził, że jego zespół może
szybko i łatwowprowadzić nowe skrzydło do modelu RB15. Z kolei szef Mercedesa, Toto Wolff, dodał:
Kiedy dochodzi do zmian w przepisach, musisz mieć na uwadze, że jeżeli coś działa lepiej, to trzeba to sprawdzić. Mimo to zmian nie da się wprowadzać z dnia na dzień. Kwestia nowego konceptu pakietu aerodynamicznego to miesiące, a nie dni czy tygodnie.
KOMENTARZE