Latifi wygrywa sobotni wyścig F2 na Wegrzech
Junior Williamsa wyprzedził de Vriesa tuż po starcie
03.08.1912:43
556wyświetlenia
Junior Williamsa, Nicholas Latifi zaprezentował bardzo mocne osiągi i wygrał główny wyścig Formuły 2 na torze Hungaroring.
Kluczowy manewr wyścigu nastąpił już na początku zawodów, gdy de Vries po starcie utrzymał wewnętrzną linię w pierwszym zakręcie, jednak pojechał szeroko, co pozwoliło Latifiemu na manewr wyprzedzania w trzecim zakręcie. Latifi później przejechał bardzo długi przejazd na miękkich oponach Pirelli i pomimo próby podcięcia przez de Vriesa, obronił pozycję lidera do mety.
Kierowca DAMSa był zagrożony w okolicach dwunastego okrążenia z powodu tłoku na torze. Jednak Latifi uporał się z Juanem Manuelem Correą w drugim zakręcie, co pozwoliło mu na zbudowanie wygodnej przewagi.
Ostatecznie na prowadzeniu junior Williamsa znalazł się na 29. okrążeniu gdy wszyscy zjechali na obowiązkowe postoje. W tym momencie posiadał przewagę niemal siedmiu sekund nad de Vriesem, której nie roztrwonił do mety. De Vries ciągle posiada solidną przewagę w klasyfikacji generalnej, a dzisiaj dzięki drugiej pozycji na mecie nie stracił zbyt wielu punktów.
Junior Renault, Jack Aitken popisał się niesamowitym startem i z siedemnastego pola przebił się na piąte miejsce, a później przeskoczył Micka Schumachera i Lucę Ghiotto podczas postojów, co dawało mu trzecia pozycję netto.
Ghiotto szybko się zbliżył do rywala po postojach, jednak Aitken zbudował przewagę i jego pozycja wyglądała na bezpieczną. Na ostatnich 10 okrążeniach Ghiotto zbliżył się ponownie, jednak Aitken umiejętnie się obronił i dowiózł do mety pozycję na podium.
Ghiotto został zaatakowany przez Nobuharu Matsushitę w końcówce wyścigu, a do walki włączył się również Sergio Sette Camara, który wykorzystał nieudany atak Japończyka i wyprzedził go w pierwszym zakręcie. Późny wyjazd samochodu bezpieczeństwa z powodu incydentu Boschunga zamroził pozycje i umożliwił Ghiotto dojechanie na czwartym miejscu.
Jednak później nałożono kary za nieprzestrzeganie zasad wirtualnej neutralizacji, co zepchnęło Ghiotto na szóste miejsce, przed Kinga, który również otrzymał karę. King przebijał się przez stawkę po tym jak startował na pośredniej mieszance i wyprzedził Matsushitę tuz przed neutralizacją. Po karach Sette Camara był czwarty, przed juniorem Hondy, Ghiotto i Kingiem.
Mick Schumacher walczył z Ghiotto na dystansie wyścigu, jednak skończyły mu się opony i spadł na dalsze pozycje. Ostatecznie udało mu się finiszować na ósmym miejscu. Oznacza to, że junior Ferrari ruszy jutro z pierwszego pola. Tymczasem punktowane pozycje uzupełnili Guan Yu Zhou oraz Callum Ilott.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nicholas Latifi (6) | Dallara F2 2018 | 37 | 1h02m40,675 | 25 | |
2 | Nyck de Vries (4) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:00,752 | 18 | |
3 | Jack Aitken (15) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:01,045 | 15 | |
4 | Luca Ghiotto (8) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:02,995 | 12 | |
5 | Sergio Sette Camara (5) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:04,144 | 10 | |
6 | Jordan King (16) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:05,048 | 8 | |
7 | Nobuharu Matsushita (2) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:05,282 | 6 | |
8 | Mick Schumacher (9) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:15,807 | 4 | |
9 | Guanyu Zhou (7) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:17,795 | 2 | |
10 | Callum Ilott (11) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:18,562 | 1 | |
11 | Anthoine Hubert (19) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:20,018 | ||
12 | Nikita Mazepin (3) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:22,072 | ||
13 | Giuliano Alesi (20) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:22,754 | ||
14 | Juan Manuel Correa (12) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:23,756 | ||
15 | Sean Gelael (10) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:28,183 | ||
16 | Tatiana Calderon (18) | Dallara F2 2018 | 37 | +1:15,823 | ||
17 | Mahaveer Raghunathan (17) | Dallara F2 2018 | 37 | +1:16,712 | ||
18 | Ralph Boschung (21) | Dallara F2 2018 | 33 | +4 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
19 | Arjun Maini (14) | Dallara F2 2018 | 17 | |||
20 | Louis Deletraz (1) | Dallara F2 2018 | 3 |
Pole position: Nyck de Vries - 1:49,809 (+4 pkt.)Najszybsze okrażenie: Jordan King - 1:32,436 na 33 okrążeniu (+2 pkt.)