Mercedes zapłaci rekordową opłatę licencyjną na sezon 2020
Niemiecki producent musi zapłacić 6677 dolarów za każdy zdobyty punkt w tym roku.
05.12.1916:30
2364wyświetlenia
Embed from Getty Images
Ekipa Mercedes zapłaci rekordowo wysoką opłatę licencyjną na sezon 2020, która wyniesie 5 490 812 dolarów.
Tegoroczny dorobek stajni z Brackley w klasyfikacji konstruktorów jest jej drugim najwyższym w historii po sezonie 2016. Mimo to dopiero teraz przyjdzie jej zapłacić najwyższą opłatę w historii za możliwość przystąpienia do mistrzostw w 2020 roku.
Dwa lata temu FIA zatwierdziła nową stawkę za każdy zdobyty punkt przez mistrza świata wśród konstruktorów. Oprócz bazowej opłaty wynoszącej 556 509 dolarów, Mercedes musi przekazać 6677 dolarów za każdy zdobyty punkt w 2019 roku. W przypadku pozostałych dziewięciu ekip, punkt został wyceniony na 5563 dolarów.
Tym samym Mercedes musi uregulować opłatę licencyjną wynoszącą 5 490 812 dolarów, co stanowi różnicę ponad dwóch milionów od kolejnego w zestawieniu Ferrari. Stajnia z Maranello zapłaci 3 360 261 dolarów, natomiast trzeci w klasyfikacji Red Bull Racing 2 876 280 dolarów. Najmniej uszczuplony budżet będzie miał Williams, który za prawo do startów w Formule 1 w 2020 roku zapłaci tylko 562 072 dolarów.
Ekipa Mercedes zapłaci rekordowo wysoką opłatę licencyjną na sezon 2020, która wyniesie 5 490 812 dolarów.
Tegoroczny dorobek stajni z Brackley w klasyfikacji konstruktorów jest jej drugim najwyższym w historii po sezonie 2016. Mimo to dopiero teraz przyjdzie jej zapłacić najwyższą opłatę w historii za możliwość przystąpienia do mistrzostw w 2020 roku.
Dwa lata temu FIA zatwierdziła nową stawkę za każdy zdobyty punkt przez mistrza świata wśród konstruktorów. Oprócz bazowej opłaty wynoszącej 556 509 dolarów, Mercedes musi przekazać 6677 dolarów za każdy zdobyty punkt w 2019 roku. W przypadku pozostałych dziewięciu ekip, punkt został wyceniony na 5563 dolarów.
Tym samym Mercedes musi uregulować opłatę licencyjną wynoszącą 5 490 812 dolarów, co stanowi różnicę ponad dwóch milionów od kolejnego w zestawieniu Ferrari. Stajnia z Maranello zapłaci 3 360 261 dolarów, natomiast trzeci w klasyfikacji Red Bull Racing 2 876 280 dolarów. Najmniej uszczuplony budżet będzie miał Williams, który za prawo do startów w Formule 1 w 2020 roku zapłaci tylko 562 072 dolarów.
Opłaty licencyjne na sezon 2020 | |||
Zespół | Zdobyte punkty | Kwota w dolarach | |
---|---|---|---|
Mercedes | 739 | 5 490 812 | |
Ferrari | 504 | 3 360 261 | |
Red Bull | 417 | 2 876 280 | |
McLaren | 145 | 1 363 144 | |
Renault | 91 | 1 062 742 | |
Alpha Tauri | 85 | 1 029 364 | |
Racing Point | 73 | 962 608 | |
Alfa Romeo | 57 | 873 600 | |
Haas | 28 | 712 273 | |
Williams | 1 | 562 072 | |