Steiner: Małe zespoły będą potrzebowały zniżki na układy napędowe
Szef Haasa podkreśla, że przy krótszym sezonie nie będzie potrzebował pełnej puli silników.
23.04.2017:03
538wyświetlenia
Embed from Getty Images
Gunther Steiner uważa, że w najbliższej przyszłości małe zespoły będą potrzebowały zniżek na układy napędowe.
Formuła 1 znalazła się w kryzysie spowodowanym pandemią koronawirusa. Reakcją władz sportu było przesunięcie rewolucji technicznej na 2022 rok, a także obniżenie od kolejnego sezonu limitu budżetowego ze 175 milionów dolarów na 145.
Zdaniem Gunthera Steinera, Formuła 1 musi wykonać kolejny krok, który będzie wiązał się z obniżeniem wydatków klienckich ekip na silniki już w 2020 roku.
Gunther Steiner uważa, że w najbliższej przyszłości małe zespoły będą potrzebowały zniżek na układy napędowe.
Formuła 1 znalazła się w kryzysie spowodowanym pandemią koronawirusa. Reakcją władz sportu było przesunięcie rewolucji technicznej na 2022 rok, a także obniżenie od kolejnego sezonu limitu budżetowego ze 175 milionów dolarów na 145.
Zdaniem Gunthera Steinera, Formuła 1 musi wykonać kolejny krok, który będzie wiązał się z obniżeniem wydatków klienckich ekip na silniki już w 2020 roku.
Temat leasingu silnika jest aktualnie przedmiotem negocjacji. Nie możemy renegocjować kontraktów, póki nie mamy jasnego kalendarza. Jest po prostu za wcześnie dla nas jako klientów oraz dla naszych dostawców.
Jedno jest jasne. Jeżeli będziemy mieli tylko dziesięć eliminacji, wówczas nie będziemy potrzebowali pełnej puli silników. W sytuacji, gdy będziemy w stanie zrealizować tylko połowę lub jedną trzecią wyścigów, wtedy nie zapłacimy pełnej ceny. Producenci oraz klienci są na tej samej łodzi. Musimy znaleźć zdrowy kompromis- powiedział szef Haas F1 Team.