Corriere della Sera: Mercedes mógł pomóc Renault przy jednostce
Uważa się, że była to przysługa za wycofanie protestu wobec Racing Point.
03.09.2010:06
1793wyświetlenia
Embed from Getty Images
Corriere della Sera uważa, że Mercedes mógł udzielić pomocy Renault przy jednostce napędowej, w zamian za wycofanie protestu wobec Racing Point.
Stajnia z Enstone zaskarżyła do FIA brytyjski zespół, twierdząc, że projekt kanałów chłodzących hamulce w RP20 pochodzi od Mercedesa. Federacja przyznała rację Renault nakładając na Racing Point karę odjęcia 15 punktów, a także grzywnę w wysokości 400 tysięcy euro. Mimo to francuski producent odwołał się, twierdząc, że sankcja jest zbyt niska.
Kilkanaście dni później Renault w oficjalnym oświadczeniu potwierdziło, że podjęło decyzję o wycofaniu roszczeń wobec Racing Point. Według Corriere della Sera, było to następstwo spotkania prezesa francuskiego koncernu - Luki de Meo, z Olą Kalleniusem stojącym na czele Daimlera. Uważa się, że w zamian Mercedes zgodził się udzielić informacje Renault na temat optymalizacji układu napędowego, co miało mieć przełożenie na formę zespołu w Grand Prix Belgii.
Kierowca Renault - Daniel Ricciardo, pytany o nagłą poprawę osiągów bolidu R.S.20, odpowiedział:
Corriere della Sera uważa, że Mercedes mógł udzielić pomocy Renault przy jednostce napędowej, w zamian za wycofanie protestu wobec Racing Point.
Stajnia z Enstone zaskarżyła do FIA brytyjski zespół, twierdząc, że projekt kanałów chłodzących hamulce w RP20 pochodzi od Mercedesa. Federacja przyznała rację Renault nakładając na Racing Point karę odjęcia 15 punktów, a także grzywnę w wysokości 400 tysięcy euro. Mimo to francuski producent odwołał się, twierdząc, że sankcja jest zbyt niska.
Kilkanaście dni później Renault w oficjalnym oświadczeniu potwierdziło, że podjęło decyzję o wycofaniu roszczeń wobec Racing Point. Według Corriere della Sera, było to następstwo spotkania prezesa francuskiego koncernu - Luki de Meo, z Olą Kalleniusem stojącym na czele Daimlera. Uważa się, że w zamian Mercedes zgodził się udzielić informacje Renault na temat optymalizacji układu napędowego, co miało mieć przełożenie na formę zespołu w Grand Prix Belgii.
Renault nagle poprawiło swój silnik. Wygląda na to, że jest za tym polityczna historia, która opiera się na wymianie przysług z grupą Daimler Mercedes na czele- podaje Corriere della Sera.
Kierowca Renault - Daniel Ricciardo, pytany o nagłą poprawę osiągów bolidu R.S.20, odpowiedział:
Znaleźliśmy idealny punkt. Takie miałem odczucia prowadząc samochód. To było w stylu «Tego potrzebujemy, by bolid wreszcie pracował». Nie wydaje mi się, byśmy coś takiego uzyskali rok temu, więc jest to zachęcające.