GP Toskanii: Bottas najszybszy również w drugim treningu
Po wypadku sesję przedwcześnie zakończył Lando Norris. Vettel z awarią silnika.
11.09.2016:42
3225wyświetlenia
Embed from Getty Images
Valtteri Bottas, podobnie jak w porannej sesji, okazał się najszybszym kierowcą w drugim treningu przed Grand Prix Toskanii. Za Finem znaleźli się Lewis Hamilton oraz Max Verstappen.
Podobnie jak w pierwszym treningu, kierowcy szybko wyjechali na tor. To pierwszy raz w historii Formuły 1, kiedy kierowcy ścigają się na torze Mugello. Po kilku minutach od rozpoczęcia sesji na torze pojawili się kierowcy Haasa, McLarena, Alfy Romeo, a także Daniel Ricciardo i Daniił Kwiat. Początkowo najszybszy na torze był Lando Norris.
Chwilę później na tor wyjechali obaj kierowcy Ferrari. Zespół, który świętuje w ten weekend swój tysięczny wyścig, w dalszym ciągu ma sporą stratę do czołówki. Mimo tego niedzielny wyścig powinien łatwiejszy dla Tifosi — zarówno Leclerc, jak i Vettel pokazali lepsze tempo względem Grand Prix Włoch.
Sesja nie rozpoczęła się jednak najlepiej dla Leclerca, który obrócił się w zakręcie dwunastym. W międzyczasie, problemy z opróżnianiem baterii zgłosił Romain Grosjean, który natychmiast wrócił do swojego garażu. Już dwadzieścia minut po rozpoczęciu sesji na torze znaleźli się wszyscy kierowcy.
Chwilę później na pierwsze miejsce wskoczył Max Verstappen. Zespołowy kolega Holendra, Alex Albon, zablokował z kolei jadącego na szybkim okrążeniu Valtteriego Bottasa. To jednak nie przeszkodziło Finowi, który już na następnym kółku wskoczył na czoło klasyfikacji. Zespołowy partner Bottasa, Lewis Hamilton, ustanowił trzeci czas. Brytyjczyk nie korzystał jednak z opon pośrednich, a twardych.
Po upływie pół godziny wszyscy kierowcy wrócili do pit lane. Po kilku minutach ciszy samochody ponownie pojawiły się na torze. Zespoły skupiły się na przeprowadzeniu symulacji wyścigowych, w związku z czym ogromną popularnością wśród kierowców cieszyły się czerwone opony Pirelli.
Chwilę później sesja została przerwana. Lando Norris wyjechał lewym przednim kołem na żwirowe pobocze w trzecim zakręcie. Brytyjczyk stracił kontrolę nad swoim bolidem i uderzył w zewnętrzną ścianę. Sędziowie zdecydowali się na wywieszenie czerwonej flagi, aby pozbyć się McLarena z toru. W momencie zneutralizowania treningu pierwsze trzy miejsca zajmowali kolejno: Bottas, Ricciardo oraz Perez.
Po upływie dziesięciu minut sesja została wznowiona. Kierowcy pospiesznie wyjechali na tor, aby nadrobić stracony czas. Błyskawicznie na pierwsze miejsce wskoczył Valtteri Bottas, który przejechał znakomite okrążenie. Fin przejechał pętlę toru Mugello w czasie 1:16,989. Tuż za nim znalazł się Lewis Hamilton, a kolejne dwa miejsca należały do kierowców Red Bulla.
Na 30 minut przed końcem sesji Esteban Ocon zgłosił dym w okolicach hamulców. Jego inżynier poinformował go, że z samochodem nie działo się nic złego. Sebastian Vettel zaliczył obrót w ostatnim sektorze, Niemiec natychmiast jednak powrócił do swojego programu treningowego. Po torze jeździli się wszyscy kierowcy z wyjątkiem Norrisa oraz Grosjeana. Francuz kolejny raz w tym sezonie utknął w garażu z powodu problemów technicznych.
Ostatni kwadrans sesji rozpoczął się od incydentu między Raikkonenem a Perezem. Meksykanin wyjechał z alei serwisowej, a następnie wjechał w bok bolidu Fina, który rozpoczynał swoje szybkie okrążenie. Sesja została przerwana w celu posprzątania bałaganu po incydencie. Sędziowie ogłosili, że przyjrzą się zdarzeniu po zakończeniu sesji.
Po wznowieniu sesji na torze pojawiła się większość kierowców. Końcówka treningu nie przyniosła jednak wielkich zmian w klasyfikacji końcowej. Pierwsze sześć lokat padło łupem kolejno: kierowców Mercedesa, Red Bulla oraz Renault. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Perez, Gasly, Raikkonen oraz Leclerc. Tuż po zakończeniu sesji na poboczu zakrętu 13 swój bolid zatrzymał Sebastian Vettel. Niemiec zgłosił przez radio zatrzymanie pracy jednostki napędowej.
Chcesz porozmawiać o treningu? Masz typy na niedzielny wyścig? A może chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami? Zapraszamy na nasz serwer Discord, na którym można podyskutować na wszelkie tematy, a także śledzić aktywność serwisu F1WM.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 7,9 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho
Valtteri Bottas, podobnie jak w porannej sesji, okazał się najszybszym kierowcą w drugim treningu przed Grand Prix Toskanii. Za Finem znaleźli się Lewis Hamilton oraz Max Verstappen.
Podobnie jak w pierwszym treningu, kierowcy szybko wyjechali na tor. To pierwszy raz w historii Formuły 1, kiedy kierowcy ścigają się na torze Mugello. Po kilku minutach od rozpoczęcia sesji na torze pojawili się kierowcy Haasa, McLarena, Alfy Romeo, a także Daniel Ricciardo i Daniił Kwiat. Początkowo najszybszy na torze był Lando Norris.
Chwilę później na tor wyjechali obaj kierowcy Ferrari. Zespół, który świętuje w ten weekend swój tysięczny wyścig, w dalszym ciągu ma sporą stratę do czołówki. Mimo tego niedzielny wyścig powinien łatwiejszy dla Tifosi — zarówno Leclerc, jak i Vettel pokazali lepsze tempo względem Grand Prix Włoch.
Sesja nie rozpoczęła się jednak najlepiej dla Leclerca, który obrócił się w zakręcie dwunastym. W międzyczasie, problemy z opróżnianiem baterii zgłosił Romain Grosjean, który natychmiast wrócił do swojego garażu. Już dwadzieścia minut po rozpoczęciu sesji na torze znaleźli się wszyscy kierowcy.
Chwilę później na pierwsze miejsce wskoczył Max Verstappen. Zespołowy kolega Holendra, Alex Albon, zablokował z kolei jadącego na szybkim okrążeniu Valtteriego Bottasa. To jednak nie przeszkodziło Finowi, który już na następnym kółku wskoczył na czoło klasyfikacji. Zespołowy partner Bottasa, Lewis Hamilton, ustanowił trzeci czas. Brytyjczyk nie korzystał jednak z opon pośrednich, a twardych.
Po upływie pół godziny wszyscy kierowcy wrócili do pit lane. Po kilku minutach ciszy samochody ponownie pojawiły się na torze. Zespoły skupiły się na przeprowadzeniu symulacji wyścigowych, w związku z czym ogromną popularnością wśród kierowców cieszyły się czerwone opony Pirelli.
Chwilę później sesja została przerwana. Lando Norris wyjechał lewym przednim kołem na żwirowe pobocze w trzecim zakręcie. Brytyjczyk stracił kontrolę nad swoim bolidem i uderzył w zewnętrzną ścianę. Sędziowie zdecydowali się na wywieszenie czerwonej flagi, aby pozbyć się McLarena z toru. W momencie zneutralizowania treningu pierwsze trzy miejsca zajmowali kolejno: Bottas, Ricciardo oraz Perez.
Po upływie dziesięciu minut sesja została wznowiona. Kierowcy pospiesznie wyjechali na tor, aby nadrobić stracony czas. Błyskawicznie na pierwsze miejsce wskoczył Valtteri Bottas, który przejechał znakomite okrążenie. Fin przejechał pętlę toru Mugello w czasie 1:16,989. Tuż za nim znalazł się Lewis Hamilton, a kolejne dwa miejsca należały do kierowców Red Bulla.
Na 30 minut przed końcem sesji Esteban Ocon zgłosił dym w okolicach hamulców. Jego inżynier poinformował go, że z samochodem nie działo się nic złego. Sebastian Vettel zaliczył obrót w ostatnim sektorze, Niemiec natychmiast jednak powrócił do swojego programu treningowego. Po torze jeździli się wszyscy kierowcy z wyjątkiem Norrisa oraz Grosjeana. Francuz kolejny raz w tym sezonie utknął w garażu z powodu problemów technicznych.
Ostatni kwadrans sesji rozpoczął się od incydentu między Raikkonenem a Perezem. Meksykanin wyjechał z alei serwisowej, a następnie wjechał w bok bolidu Fina, który rozpoczynał swoje szybkie okrążenie. Sesja została przerwana w celu posprzątania bałaganu po incydencie. Sędziowie ogłosili, że przyjrzą się zdarzeniu po zakończeniu sesji.
Po wznowieniu sesji na torze pojawiła się większość kierowców. Końcówka treningu nie przyniosła jednak wielkich zmian w klasyfikacji końcowej. Pierwsze sześć lokat padło łupem kolejno: kierowców Mercedesa, Red Bulla oraz Renault. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Perez, Gasly, Raikkonen oraz Leclerc. Tuż po zakończeniu sesji na poboczu zakrętu 13 swój bolid zatrzymał Sebastian Vettel. Niemiec zgłosił przez radio zatrzymanie pracy jednostki napędowej.
Chcesz porozmawiać o treningu? Masz typy na niedzielny wyścig? A może chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami? Zapraszamy na nasz serwer Discord, na którym można podyskutować na wszelkie tematy, a także śledzić aktywność serwisu F1WM.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 7,9 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:16,989 | 28 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:17,196 | 0,207 | 0,207 | 29 | |
3 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16 | 1:17,235 | 0,246 | 0,039 | 25 | |
4 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB16 | 1:17,971 | 0,982 | 0,736 | 28 | |
5 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 1:18,039 | 1,050 | 0,068 | 32 | |
6 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 1:18,115 | 1,126 | 0,076 | 29 | |
7 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP20 | 1:18,198 | 1,209 | 0,083 | 34 | |
8 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT01 | 1:18,244 | 1,255 | 0,046 | 30 | |
9 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C39 | 1:18,385 | 1,396 | 0,141 | 38 | |
10 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF1000 | 1:18,400 | 1,411 | 0,015 | 27 | |
11 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP20 | 1:18,462 | 1,473 | 0,062 | 37 | |
12 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | 1:18,498 | 1,509 | 0,036 | 39 | |
13 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL35 | 1:18,651 | 1,662 | 0,153 | 32 | |
14 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35 | 1:18,658 | 1,669 | 0,007 | 9 | |
15 | Daniił Kwiat (26) | AlphaTauri AT01 | 1:18,736 | 1,747 | 0,078 | 33 | |
16 | George Russell (63) | Williams FW43 | 1:18,843 | 1,854 | 0,107 | 33 | |
17 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C39 | 1:18,944 | 1,955 | 0,101 | 35 | |
18 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43 | 1:18,983 | 1,994 | 0,039 | 31 | |
19 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-20 | 1:19,113 | 2,124 | 0,130 | 32 | |
20 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-20 | 1:19,257 | 2,268 | 0,144 | 5 |
107% najlepszego czasu: 1:22,378