Abiteboul broni postawy Ocona w sezonie 2020
Pojawiły się sugestie, że Francuz może stracić miejsce na rzecz Pierre'a Gasly.
16.10.2009:00
1587wyświetlenia
Embed from Getty Images
Cyril Abiteboul uważa, że Esteban Ocon
Francuz powrócił w tym roku do startów w Formule 1 ze stajnią z Enstone i jego wyniki na tle Daniela Ricciardo są rozczarowaniem. Ocon zajmuje dwunaste miejsce w klasyfikacji z dorobkiem 36 punktów, podczas gdy Australijczyk jest czwarty z ponad dwukrotnie większą zdobyczą oraz jednym miejscem na podium.
W ostatnich dniach pojawiły się sugestie, iż Renault może rozwiązać kontrakt z 24-latkiem i zatrudnić w jego miejsce Pierre'a Gasly z AlphaTauri. Mimo to szef francuskiej stajni - Cyril Abiteboul, postanowił stanąć w obronie swojego kierowcy.
43-latek dodał, że Ocon powinien odciąć się od sygnałów z zewnątrz i skoncentrować na swojej pracy.
Cyril Abiteboul uważa, że Esteban Ocon
nie powinien wstydzić sięswoich osiągów z Renault w sezonie 2020.
Francuz powrócił w tym roku do startów w Formule 1 ze stajnią z Enstone i jego wyniki na tle Daniela Ricciardo są rozczarowaniem. Ocon zajmuje dwunaste miejsce w klasyfikacji z dorobkiem 36 punktów, podczas gdy Australijczyk jest czwarty z ponad dwukrotnie większą zdobyczą oraz jednym miejscem na podium.
W ostatnich dniach pojawiły się sugestie, iż Renault może rozwiązać kontrakt z 24-latkiem i zatrudnić w jego miejsce Pierre'a Gasly z AlphaTauri. Mimo to szef francuskiej stajni - Cyril Abiteboul, postanowił stanąć w obronie swojego kierowcy.
Powinien być bardzo pragmatyczny w swojej sytuacji, która nie jest katastrofalna- powiedział Abiteboul.
Jeżeli weźmiemy pod uwagę punkty, które stracił przez zawodność bolidu, wówczas nadal byłby za Danielem, jednakże miałby krótszy dystans. Poza tym mówimy o Danielu Ricciardo. Ocon nigdy nie miał tak mocnego partnera. Miał niezłych kierowców po drugiej stronie garażu jak Perez, ale moim zdaniem Daniel jest lepszy.
43-latek dodał, że Ocon powinien odciąć się od sygnałów z zewnątrz i skoncentrować na swojej pracy.
Musi stawiać sobie realistyczne cele i spoglądać na obecne osiągi. Nie powinien się ich wstydzić. Tak jak wielu młodych kierowców, czasem brakuje mu cierpliwości i popełnia małe błędy. Nie martwię się jednak, że nie poradzi sobie z tym. Przy wsparciu zespołu dokona tego.