Hamilton na czele w jedynym treningu przed kwaliifkacjami
Za plecami Anglika uplasowali się Verstappen i Bottas.
10.09.2115:35
3164wyświetlenia
Embed from Getty Images
Weekend na Monzy będzie wyjątkowy z kilku powodów. Jednym z nich jest fakt, że to kolejny raz, gdy będziemy przechodzić przez inny format, zawierający sprint, a kwalifikacje rozgrywane będą dzisiejszego popołudnia. Drugim powodem będzie udział Roberta Kubicy, który ponownie będzie zastępował Kimiego Raikkonena.
Monza przywitała F1 pochmurną aurą ale nie przeszkodziło to zawodnikom od razu pojawić się na torze, gdyż była to jedyna sesja na przygotowania przed czasówką. Czołówka podzieliła się w kwestii wyboru opon. Na czele meldował się Hamilton na pośrednim ogumieniu, a Verstappen na twardych oponach tracił do Anglika nieco ponad sekundę. Całkiem solidnie prezentował się również Kubica, jadący tempem bardzo zbliżonym do Giovinazziego.
Na świeżym komplecie pośrednich opon na pierwsze miejsce wskoczył Perez z czasem 1:22,127. Całkiem niezłym czasem popisał się również Charles Leclerc, który wskoczył tuż za Meksykanina. Jego czas został jednak skreślony ze względu na przekroczenie limitów toru w ostatnim zakręcie. Kolejną niespodziankę sprawił Daniel Ricciardo, który na jednym z kolejnych mierzonych okrążeń na pośrednich oponach przeszedł na czoło tabeli z czasem 1:22,003. To pokazywało jak bardzo poprawiały się warunki na torze.
Na 20 minut przed końcem sesji czołowe zespoły postanowiły nieco ukrócić zabawę mniejszych ekip w okupowanie czołowej trójki. Opony z czerwonym oznaczeniem założył Red Bull, co dało Verstappenowi awans na pierwsze miejsce. Co ciekawe, Bottas popisał się tylko nieznacznie gorszym czasem, ale na pośrednich oponach. Mercedes postanowił oszczędzać najbardziej miękką mieszankę. Niemal pół sekundy lepszy od Holendra był Hamilton, który również założył drugi komplet żółtych Pirelli.
Nie tylko Mercedes postanowił zaoszczędzić miękkie opony. Inne zespoły również tak postąpiły i stawka podzieliła się w kwestii tego na jakim ogumieniu wykręcono najszybsze okrążenie. W końcówce treningu na drugie miejsce za Hamiltona przeskoczył Norris tracąc niecałe 0,3 sekundy ale czas został skreślony. Nie mieliśmy więc niespodzianek w czołowej trójce, w której znalazły się dwa Mercedesy i Verstappen.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 0,2 m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho
Weekend na Monzy będzie wyjątkowy z kilku powodów. Jednym z nich jest fakt, że to kolejny raz, gdy będziemy przechodzić przez inny format, zawierający sprint, a kwalifikacje rozgrywane będą dzisiejszego popołudnia. Drugim powodem będzie udział Roberta Kubicy, który ponownie będzie zastępował Kimiego Raikkonena.
Monza przywitała F1 pochmurną aurą ale nie przeszkodziło to zawodnikom od razu pojawić się na torze, gdyż była to jedyna sesja na przygotowania przed czasówką. Czołówka podzieliła się w kwestii wyboru opon. Na czele meldował się Hamilton na pośrednim ogumieniu, a Verstappen na twardych oponach tracił do Anglika nieco ponad sekundę. Całkiem solidnie prezentował się również Kubica, jadący tempem bardzo zbliżonym do Giovinazziego.
Na świeżym komplecie pośrednich opon na pierwsze miejsce wskoczył Perez z czasem 1:22,127. Całkiem niezłym czasem popisał się również Charles Leclerc, który wskoczył tuż za Meksykanina. Jego czas został jednak skreślony ze względu na przekroczenie limitów toru w ostatnim zakręcie. Kolejną niespodziankę sprawił Daniel Ricciardo, który na jednym z kolejnych mierzonych okrążeń na pośrednich oponach przeszedł na czoło tabeli z czasem 1:22,003. To pokazywało jak bardzo poprawiały się warunki na torze.
Na 20 minut przed końcem sesji czołowe zespoły postanowiły nieco ukrócić zabawę mniejszych ekip w okupowanie czołowej trójki. Opony z czerwonym oznaczeniem założył Red Bull, co dało Verstappenowi awans na pierwsze miejsce. Co ciekawe, Bottas popisał się tylko nieznacznie gorszym czasem, ale na pośrednich oponach. Mercedes postanowił oszczędzać najbardziej miękką mieszankę. Niemal pół sekundy lepszy od Holendra był Hamilton, który również założył drugi komplet żółtych Pirelli.
Nie tylko Mercedes postanowił zaoszczędzić miękkie opony. Inne zespoły również tak postąpiły i stawka podzieliła się w kwestii tego na jakim ogumieniu wykręcono najszybsze okrążenie. W końcówce treningu na drugie miejsce za Hamiltona przeskoczył Norris tracąc niecałe 0,3 sekundy ale czas został skreślony. Nie mieliśmy więc niespodzianek w czołowej trójce, w której znalazły się dwa Mercedesy i Verstappen.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 0,2 m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:20,926 | 28 | |||
2 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16B | 1:21,378 | 0,452 | 0,452 | 22 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:21,451 | 0,525 | 0,073 | 29 | |
4 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR21 | 1:21,676 | 0,750 | 0,225 | 23 | |
5 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT02 | 1:21,719 | 0,793 | 0,043 | 28 | |
6 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR21 | 1:21,824 | 0,898 | 0,105 | 26 | |
7 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF21 | 1:21,914 | 0,988 | 0,090 | 26 | |
8 | Fernando Alonso (14) | Alpine A521 | 1:21,926 | 1,000 | 0,012 | 24 | |
9 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL35M | 1:22,003 | 1,077 | 0,077 | 27 | |
10 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB16B | 1:22,039 | 1,113 | 0,036 | 23 | |
11 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF21 | 1:22,102 | 1,176 | 0,063 | 25 | |
12 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35M | 1:22,103 | 1,177 | 0,001 | 27 | |
13 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C41 | 1:22,270 | 1,344 | 0,167 | 26 | |
14 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT02 | 1:22,530 | 1,604 | 0,260 | 31 | |
15 | Esteban Ocon (31) | Alpine A521 | 1:22,534 | 1,608 | 0,004 | 27 | |
16 | Robert Kubica (88) | Alfa Romeo C41 | 1:23,009 | 2,083 | 0,475 | 28 | |
17 | George Russell (63) | Williams FW43B | 1:23,092 | 2,166 | 0,083 | 31 | |
18 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43B | 1:23,442 | 2,516 | 0,350 | 30 | |
19 | Nikita Mazepin (9) | Haas VF-21 | 1:23,445 | 2,519 | 0,003 | 23 | |
20 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-21 | 1:23,551 | 2,625 | 0,106 | 23 |
107% najlepszego czasu: 1:26,590