Bottas najszybszy przed kwalifikacjami w Katarze
Fin okazał się minimalnie szybszy od Hamiltona.
20.11.2111:48
2172wyświetlenia
Embed from Getty Images
Valtteri Bottas okazał się najszybszym kierowcą przed kwalifikacjami do inauguracyjnego Grand Prix Kataru. Za Finem znaleźli się Hamilton i Verstappen.
Pomimo kilku kropli deszczu, które spadły dzisiejszego poranka, pogoda nie miała zamiaru przeszkadzać kierowcom podczas ostatniej przed kwalifikacjami sesji treningowej. Do pracy od razu zabrał się duet Haasa. Nikita Mazepin liczył na bezproblemową sesję po tym, jak wymiana podwozia w jego samochodzie sprawiła, że nie wziął on udziału w drugim treningu.
Pech nie opuścił jednak Rosjanina, który natychmiast zatrzymał swój bolid na wyjeździe z alei serwisowej. Sesja została wstrzymana po zaledwie dwóch minutach, podczas gdy mechanicy Haasa zabrali się za przepchnięcie bolidu Mazepina do garażu.
Trening został wznowiony o 14:05 czasu lokalnego. Oprócz Schumachera na tor wyjechał też Ocon i Norris. Reszta kierowców nie kwapiła się jednak do szybkiego opuszczenia alei serwisowej. Po piętnastu minutach do pracy zabrali się obaj kierowcy Mercedesa. Zarówno Hamilton, jak i Bottas zdecydowali się na wybór miękkich opon, dzięki czemu po chwili zameldowali się na czele klasyfikacji.
Po kilku minutach na tor wyjechał m.in Perez oraz duet Ferrari. Meksykanin był na bardzo szybkim kółku, przesadził jednak z prędkością w piętnastym zakręcie i szeroko wyjechał na pobocze. Bardzo szybkie tempo prezentował duet Alpine. Alonso wskoczył na pierwszą lokatę przed Hamiltona, a Ocon — na czwartą, za Bottasem. Co ciekawe, obaj kierowcy zespołu z Enstone korzystali z pośrednich opon Pirelli.
Bottas zdecydował się na kolejne okrążenie i po chwili wskoczył na pierwszą lokatę. Tempo pokazał też Gasly, który mimo obrotu na okrążeniu wyjazdowym zdołał wskoczyć na czwarte miejsce. Najszybszy na torze był jednak zdecydowanie Hamilton, który przejechał najszybsze okrążenie, ustanawiając przy tym rekordy wszystkich trzech sektorów.
Po 25 minutach na torze w końcu pojawił się Verstappen. Pierwsze okrążenie Holendra pozwoliło mu wskoczyć na pierwszą pozycję z minimalną przewagą nad Hamiltonem. Powtórki pokazały, że tylne skrzydło w bolidzie Holendra wibrowało podobnie jak w piątek. Tymczasem obaj kierowcy Mercedesa założyli nowe komplety miękkich opon. Efekty przyszły błyskawicznie — Hamilton wskoczył na pierwsze miejsce, jednak po chwili jego czas poprawił Bottas.
Nawierzchnia toru Losail z minuty na minutę była coraz bardziej przyczepna. Za duetem Mercedesa w klasyfikacji znajdował się Verstappen, a za nim dwójka Ferrari — Leclerc przed Sainzem. Na dwadzieścia minut przed końcem sesji na torze zapadła cisza. Po chwili z garaży pojawili się Sainz i Norris. Brytyjczyk, podobnie jak wcześniej Perez, szeroko wyjechał w piętnastym zakręcie i zepsuł swoje okrążenie. W tym samym miejscu na krawężniki wyjechał Sainz, który poprosił mechaników o sprawdzenie stanu podłogi w swoim Ferrari.
Jego zespołowy kolega, Charles Leclerc zwiedzał za to żwirowe pobocze w trzecim zakręcie, obracając się i powodując chwilowe wywieszenie żółtych flag. Na dziesięć minut przed końcem na torze znalazła się większość stawki. Hamilton poprawił swój czas i wskoczył na pierwszą lokatę. Po paru minutach jego wynik przebił Bottas. Na torze znajdowali się wszyscy kierowcy z wyjątkiem Verstappena oraz pechowca weekendu, Mazepina. Swoich mechaników odwiedził również Hamilton, w którego bolidzie wymieniono przednie skrzydło.
Na siedem minut przed końcem Verstappen powrócił na tor, którego mechanicy uporali się z tylnym skrzydłem. Mick Schumacher poszedł w ślad za Leclerkiem i obrócił się w trzecim zakręcie. Niemiec jednak nie wylądował w żwirze. Verstappen wskoczył na trzecią lokatę — Holender znajdował się niecałe trzy dziesiąte sekundy za Bottasem. W ostatnich chwilach Hamilton podjął się próby pobicia czasu lidera, jednak Fin zakończył sesję na czele stawki. Na trzecim miejscu trening zakończył Verstappen, a za nim znaleźli się: Gasly, Perez, Sainz, Alonso, Ocon, Leclerc, a pierwszą dziesiątkę zamknął Tsunoda.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
Valtteri Bottas okazał się najszybszym kierowcą przed kwalifikacjami do inauguracyjnego Grand Prix Kataru. Za Finem znaleźli się Hamilton i Verstappen.
Pomimo kilku kropli deszczu, które spadły dzisiejszego poranka, pogoda nie miała zamiaru przeszkadzać kierowcom podczas ostatniej przed kwalifikacjami sesji treningowej. Do pracy od razu zabrał się duet Haasa. Nikita Mazepin liczył na bezproblemową sesję po tym, jak wymiana podwozia w jego samochodzie sprawiła, że nie wziął on udziału w drugim treningu.
Pech nie opuścił jednak Rosjanina, który natychmiast zatrzymał swój bolid na wyjeździe z alei serwisowej. Sesja została wstrzymana po zaledwie dwóch minutach, podczas gdy mechanicy Haasa zabrali się za przepchnięcie bolidu Mazepina do garażu.
Trening został wznowiony o 14:05 czasu lokalnego. Oprócz Schumachera na tor wyjechał też Ocon i Norris. Reszta kierowców nie kwapiła się jednak do szybkiego opuszczenia alei serwisowej. Po piętnastu minutach do pracy zabrali się obaj kierowcy Mercedesa. Zarówno Hamilton, jak i Bottas zdecydowali się na wybór miękkich opon, dzięki czemu po chwili zameldowali się na czele klasyfikacji.
Po kilku minutach na tor wyjechał m.in Perez oraz duet Ferrari. Meksykanin był na bardzo szybkim kółku, przesadził jednak z prędkością w piętnastym zakręcie i szeroko wyjechał na pobocze. Bardzo szybkie tempo prezentował duet Alpine. Alonso wskoczył na pierwszą lokatę przed Hamiltona, a Ocon — na czwartą, za Bottasem. Co ciekawe, obaj kierowcy zespołu z Enstone korzystali z pośrednich opon Pirelli.
Bottas zdecydował się na kolejne okrążenie i po chwili wskoczył na pierwszą lokatę. Tempo pokazał też Gasly, który mimo obrotu na okrążeniu wyjazdowym zdołał wskoczyć na czwarte miejsce. Najszybszy na torze był jednak zdecydowanie Hamilton, który przejechał najszybsze okrążenie, ustanawiając przy tym rekordy wszystkich trzech sektorów.
Po 25 minutach na torze w końcu pojawił się Verstappen. Pierwsze okrążenie Holendra pozwoliło mu wskoczyć na pierwszą pozycję z minimalną przewagą nad Hamiltonem. Powtórki pokazały, że tylne skrzydło w bolidzie Holendra wibrowało podobnie jak w piątek. Tymczasem obaj kierowcy Mercedesa założyli nowe komplety miękkich opon. Efekty przyszły błyskawicznie — Hamilton wskoczył na pierwsze miejsce, jednak po chwili jego czas poprawił Bottas.
Nawierzchnia toru Losail z minuty na minutę była coraz bardziej przyczepna. Za duetem Mercedesa w klasyfikacji znajdował się Verstappen, a za nim dwójka Ferrari — Leclerc przed Sainzem. Na dwadzieścia minut przed końcem sesji na torze zapadła cisza. Po chwili z garaży pojawili się Sainz i Norris. Brytyjczyk, podobnie jak wcześniej Perez, szeroko wyjechał w piętnastym zakręcie i zepsuł swoje okrążenie. W tym samym miejscu na krawężniki wyjechał Sainz, który poprosił mechaników o sprawdzenie stanu podłogi w swoim Ferrari.
Jego zespołowy kolega, Charles Leclerc zwiedzał za to żwirowe pobocze w trzecim zakręcie, obracając się i powodując chwilowe wywieszenie żółtych flag. Na dziesięć minut przed końcem na torze znalazła się większość stawki. Hamilton poprawił swój czas i wskoczył na pierwszą lokatę. Po paru minutach jego wynik przebił Bottas. Na torze znajdowali się wszyscy kierowcy z wyjątkiem Verstappena oraz pechowca weekendu, Mazepina. Swoich mechaników odwiedził również Hamilton, w którego bolidzie wymieniono przednie skrzydło.
Na siedem minut przed końcem Verstappen powrócił na tor, którego mechanicy uporali się z tylnym skrzydłem. Mick Schumacher poszedł w ślad za Leclerkiem i obrócił się w trzecim zakręcie. Niemiec jednak nie wylądował w żwirze. Verstappen wskoczył na trzecią lokatę — Holender znajdował się niecałe trzy dziesiąte sekundy za Bottasem. W ostatnich chwilach Hamilton podjął się próby pobicia czasu lidera, jednak Fin zakończył sesję na czele stawki. Na trzecim miejscu trening zakończył Verstappen, a za nim znaleźli się: Gasly, Perez, Sainz, Alonso, Ocon, Leclerc, a pierwszą dziesiątkę zamknął Tsunoda.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:22,310 | 17 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:22,388 | 0,078 | 0,078 | 16 | |
3 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16B | 1:22,651 | 0,341 | 0,263 | 10 | |
4 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT02 | 1:22,835 | 0,525 | 0,184 | 17 | |
5 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB16B | 1:22,846 | 0,536 | 0,011 | 14 | |
6 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF21 | 1:23,048 | 0,738 | 0,202 | 17 | |
7 | Fernando Alonso (14) | Alpine A521 | 1:23,186 | 0,876 | 0,138 | 13 | |
8 | Esteban Ocon (31) | Alpine A521 | 1:23,209 | 0,899 | 0,023 | 18 | |
9 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF21 | 1:23,276 | 0,966 | 0,067 | 17 | |
10 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT02 | 1:23,567 | 1,257 | 0,291 | 20 | |
11 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL35M | 1:23,711 | 1,401 | 0,144 | 14 | |
12 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR21 | 1:23,884 | 1,574 | 0,173 | 17 | |
13 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35M | 1:23,895 | 1,585 | 0,011 | 16 | |
14 | George Russell (63) | Williams FW43B | 1:23,923 | 1,613 | 0,028 | 17 | |
15 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR21 | 1:24,154 | 1,844 | 0,231 | 17 | |
16 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C41 | 1:24,246 | 1,936 | 0,092 | 19 | |
17 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C41 | 1:24,288 | 1,978 | 0,042 | 17 | |
18 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43B | 1:24,499 | 2,189 | 0,211 | 15 | |
19 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-21 | 1:24,680 | 2,370 | 0,181 | 20 | |
20 | Nikita Mazepin (9) | Haas VF-21 | - | - | - | 1 |
107% najlepszego czasu: 1:28,071