Honda sponsorem tytularnym Grand Prix Japonii
Powracający po trzech latach wyścig na Suzuce ma odbyć się 9 października.
17.05.2217:47
785wyświetlenia
Embed from Getty Images
Honda została ogłoszona tytularnym sponsorem tegorocznej edycji Grand Prix Japonii.
Japoński producent z końcem sezonu 2021 oficjalnie wycofał się z wyścigów Grand Prix, co tłumaczył chęcią skupienia się na rozwoju samochodów elektrycznych. Pomimo tego, dotychczasowi klienci Hondy, Red Bull Racing i AlphaTauri, nadal korzystają z jej jednostek, które rozwijane są w japońskich zakładach należących do koncernu.
We wtorek ogłoszono natomiast, że koncern z Tokio został sponsorem tytularnym zaplanowanego na październik Grand Prix Japonii na należącym do Hondy torze Suzuka.
Obecność Hondy na tegorocznym wyścigu na Suzuce może być traktowane jako dowód na jej utrzymujące się zainteresowanie Formułą 1. Honda była niejednokrotnie wymieniana w gronie producentów, którzy rozważają zaangażowanie przy okazji rewolucji silnikowej w F1, do której ma dojść w roku 2026.
Masashi Yamamoto, który pełnił rolę dyrektora programu Hondy w F1, przyznał wcześniej w tym roku, że jego firma zbyt wcześnie zdecydowała się na wycofanie z królowej sportów motorowych.
Honda została ogłoszona tytularnym sponsorem tegorocznej edycji Grand Prix Japonii.
Japoński producent z końcem sezonu 2021 oficjalnie wycofał się z wyścigów Grand Prix, co tłumaczył chęcią skupienia się na rozwoju samochodów elektrycznych. Pomimo tego, dotychczasowi klienci Hondy, Red Bull Racing i AlphaTauri, nadal korzystają z jej jednostek, które rozwijane są w japońskich zakładach należących do koncernu.
We wtorek ogłoszono natomiast, że koncern z Tokio został sponsorem tytularnym zaplanowanego na październik Grand Prix Japonii na należącym do Hondy torze Suzuka.
Honda Motor Co. Ltd. ogłoszona została oficjalnie sponsorem tytularnym Grand Prix Japonii w tegorocznej edycji Mistrzostw Świata Formuły 1 FIA- brzmi oficjalny komunikat.
Obecność Hondy na tegorocznym wyścigu na Suzuce może być traktowane jako dowód na jej utrzymujące się zainteresowanie Formułą 1. Honda była niejednokrotnie wymieniana w gronie producentów, którzy rozważają zaangażowanie przy okazji rewolucji silnikowej w F1, do której ma dojść w roku 2026.
Masashi Yamamoto, który pełnił rolę dyrektora programu Hondy w F1, przyznał wcześniej w tym roku, że jego firma zbyt wcześnie zdecydowała się na wycofanie z królowej sportów motorowych.
Osobiście zgadzam się z tym, że odeszliśmy za wcześnie- powiedział Yamamoto.
To jest jednak rzecz jasna decyzja firmy, a ja rozumiem, w jakim kierunku chce ona podążać, więc, koniec końców, musimy to zaakceptować. Mamy jednak nadzieję, że pewnego dnia Honda powróci do F1- dodał Japończyk.