AlphaTauri rezygnuje z pozyskiwania większości elementów od Red Bulla
Stajnia z Faenzy upatruje w tym główne źródło swoich problemów w sezonie 2022.
07.11.2207:23
1501wyświetlenia
Embed from Getty Images
Główny inżynier wyścigowy AlphaTauri - Jonathan Eddolls, ujawnił, że AlphaTauri zrezygnuje z pozyskiwania większości elementów od Red Bulla w sezonie 2023.
Stajnia z Faenzy korzystając z tego samego dostawcy silników co seniorska ekipa, decyduje się na bliską współpracę techniczną. Poza monokokiem, nosem, skrzydłami oraz piastami kół, większość elementów bolidu jest projektowana przez pięciokrotnych mistrzów świata.
Jak ujawnił Jonathan Eddolls, AlphaTauri zamierza w kolejnym roku mocno ograniczyć współpracę z Red Bull Racing, upatrując w tym źródło problemów z bolidem AT03 w sezonie 2022.
Główny inżynier wyścigowy AlphaTauri - Jonathan Eddolls, ujawnił, że AlphaTauri zrezygnuje z pozyskiwania większości elementów od Red Bulla w sezonie 2023.
Stajnia z Faenzy korzystając z tego samego dostawcy silników co seniorska ekipa, decyduje się na bliską współpracę techniczną. Poza monokokiem, nosem, skrzydłami oraz piastami kół, większość elementów bolidu jest projektowana przez pięciokrotnych mistrzów świata.
Jak ujawnił Jonathan Eddolls, AlphaTauri zamierza w kolejnym roku mocno ograniczyć współpracę z Red Bull Racing, upatrując w tym źródło problemów z bolidem AT03 w sezonie 2022.
Aktualnie projektujemy dla siebie dużo więcej elementów, szczególnie na kolejny rok- powiedział główny inżynier włoskiego zespołu.
Red Bull ma bardzo wyjątkowy system pracy, są w stanie projektować i produkować elementy do ostatniej chwili. Jest to fenomenalne, ponieważ mogą pracować do ostatniej minuty.
W naszym przypadku powoduje to jednak, że mamy związane ręce. Chcemy samodzielnie rozwijać aerodynamikę i zamknęliśmy się wokół pewnych obszarów. Jeżeli Red Bull dostarcza nam elementy na ostatnią chwilę, wpływa to na naszą koncepcję, ponieważ rozwijaliśmy ją wokół zupełnie innych założeń.
W przyszłym roku chcemy skorzystać na tym, że rozumiemy już okno operacyjne naszego samochodu. Będziemy mogli zaoszczędzić trochę kilogramów, a poza tym lepiej już znamy przepisy, opony oraz samą filozofię bolidów.