Verstappen najszybszy w drugim treningu w Miami
W końcówce sesji samochód rozbił Charles Leclerc.
06.05.2300:31
3879wyświetlenia
Weekend w Miami to powrót do klasycznego formatu weekendu. Dlatego też w piątek odbyć się miały dwa treningi. Zespoły otrzymały ponownie o wiele więcej czasu na przygotowania i zamierzały to w pełni wykorzystać.
Dlatego niemal od początku sesji na torze znajdowali się praktycznie wszyscy kierowcy. W użyciu były twarde i pośrednie opony, a na czele tasowali się kierowcy Ferrari i Red Bulla. Za nimi tradycyjnie czaił się Fernando Alonso. Podobnie jak w pierwszym treningu ewolucja toru była bardzo szybka i kierowcy poprawiali swoje wyniki z każdym okrążeniem. Po pierwszych przejazdach na czele meldował się Max Verstappen z czasem 1:29,380.
To jak wiele daje ewolucja toru i miękkie opony pokazał Lando Norris, który jako pierwszy założył najmiększą mieszankę Pirelli. Anglik wskoczył na pierwsze miejsce, pomimo faktu, że wcześniej nie potrafił przebić się do czołowej dziesiątki. Po kilku kolejnych minutach okazało się, że wynik Norrisa jest faktycznie bardzo mocny, również na tle rywali z miękkimi oponami. Dopiero Verstappen był w stanie pokonać kierowcę McLarena, wykręcając świetny wynik 1:28,255. Dopiero po kilku kolejnych mierzonych okrążeniach przed Norrisa wskoczyli kierowcy Ferrari, Perez i Alonso. Verstappen za to również się poprawił i zszedł do 1:27.930.
Kolejnym etapem treningu były tradycyjne przejazdy symulujące wyścig. Tłok na torze był spory, co często powodowało niewybredne komentarze kierowców. Gdy sytuacja na torze była stosunkowo spokojna, na dziesięć minut przed końcem treningu panowanie nad samochodem stracił Charles Leclerc, uderzając w bariery. Zniszczone Ferrari nie było w stanie kontynuować jazdy, więc zdecydowano się wywiesić czerwoną flagę.
Sesja została przywrócona na cztery minuty przed końcem i wielu kierowców postanowiło wykorzystać te kilka minut na ostatnie przejazdy. Nie zmieniły one układu w tabeli, ale dla inżynierów liczyły się każde dane zebrane na torze.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 12,5 km/h
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB19 | 1:27,930 | 23 | |||
2 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-23 | 1:28,315 | 0,385 | 0,385 | 26 | |
3 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-23 | 1:28,398 | 0,468 | 0,083 | 20 | |
4 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB19 | 1:28,419 | 0,489 | 0,021 | 24 | |
5 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR23 | 1:28,660 | 0,730 | 0,241 | 25 | |
6 | Lando Norris (4) | McLaren MCL60 | 1:28,741 | 0,811 | 0,081 | 24 | |
7 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:28,858 | 0,928 | 0,117 | 23 | |
8 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR23 | 1:28,930 | 1,000 | 0,072 | 23 | |
9 | Esteban Ocon (31) | Alpine A523 | 1:28,937 | 1,007 | 0,007 | 25 | |
10 | Alexander Albon (23) | Williams FW45 | 1:29,046 | 1,116 | 0,109 | 26 | |
11 | Pierre Gasly (10) | Alpine A523 | 1:29,098 | 1,168 | 0,052 | 22 | |
12 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-23 | 1:29,171 | 1,241 | 0,073 | 22 | |
13 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C43 | 1:29,181 | 1,251 | 0,010 | 27 | |
14 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C43 | 1:29,189 | 1,259 | 0,008 | 26 | |
15 | George Russell (63) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:29,216 | 1,286 | 0,027 | 21 | |
16 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL60 | 1:29,339 | 1,409 | 0,123 | 24 | |
17 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-23 | 1:29,393 | 1,463 | 0,054 | 22 | |
18 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT04 | 1:29,613 | 1,683 | 0,220 | 25 | |
19 | Nyck de Vries (21) | AlphaTauri AT04 | 1:29,928 | 1,998 | 0,315 | 25 | |
20 | Logan Sargeant (2) | Williams FW45 | 1:30,038 | 2,108 | 0,110 | 27 |
107% najlepszego czasu: 1:34,085