Verstappen najszybszy na śliskim torze w Katarze
Trening przed kwaliifkacjami nie dał wielu odpowiedzi.
06.10.2316:34
2428wyświetlenia
W ten weekend Formuła 1 wraca po rocznej przerwie do Kataru. Jednak to, że obiekt nie jest używany często było widać już w pierwszych minutach treningu. Nitka toru Losail była niewiarygodnie zapiaszczona i zawodnicy mieli problem, by uzyskać jakąkolwiek przyczepność.
Czasy na początku treningu odbiegały o ponad 10 sekund od normalnych wyników spodziewanych na suchej nawierzchni. Dodatkowym problemem był fakt, że mamy obecnie weekend sprintu, przez co pierwszy trening ma niezwykłe znaczenie.
Stawka podzieliła się na pierwszym przejeździe pomiędzy twarde i pośrednie opony. Jednak na reprezentatywne wyniki musieliśmy chwilę poczekać, aż tor się nieco oczyścił. Na szczęście w tym czasie obyło się bez incydentów.
Sytuacja się uspokoiła gdy czasy zaczęły schodzić do granicy 1:29. Na czele tabeli widniał Leclerc, przed Verstappenem i Alonso. W dalszej części treningu kierowcy bardzo długo zwlekali z założeniem świeżego kompletu opon. Udało się za to poprawić czas Leclerca, na czoło wskoczył Alonso z czasem 1:28,624, a następnie Piastri wykręcający 1:28,380.
Pierwsze przejazdy na miękkich oponach rozpoczęły się dopiero na 15 minut przed końcem treningu. Nie było jednak łatwo doprowadzić to ogumienie do optymalnej pracy. Wielu zawodników zwiedzało pobocza na szybkich kółkach. Ostatecznie w tych zdradliwych warunkach najlepiej poradził sobie Verstappen. Holender przejechał okrążenie w czasie 1:27,428. Za nim uplasowali się zawodnicy Ferrari, przed Alonso i Perezem. Ciężko jednak wyciągać jakiekolwiek wnioski z tego treningu, gdyż warunki były zdecydowanie mało reprezentatywne.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 15,8 km/h
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB19 | 1:27,428 | 26 | |||
2 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-23 | 1:27,762 | 0,334 | 0,334 | 27 | |
3 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-23 | 1:27,909 | 0,481 | 0,147 | 27 | |
4 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR23 | 1:27,919 | 0,491 | 0,010 | 28 | |
5 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB19 | 1:28,016 | 0,588 | 0,097 | 24 | |
6 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT04 | 1:28,027 | 0,599 | 0,011 | 28 | |
7 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-23 | 1:28,171 | 0,743 | 0,144 | 22 | |
8 | George Russell (63) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:28,336 | 0,908 | 0,165 | 28 | |
9 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL60 | 1:28,380 | 0,952 | 0,044 | 20 | |
10 | Lando Norris (4) | McLaren MCL60 | 1:28,441 | 1,013 | 0,061 | 24 | |
11 | Logan Sargeant (2) | Williams FW45 | 1:28,550 | 1,122 | 0,109 | 25 | |
12 | Alexander Albon (23) | Williams FW45 | 1:28,590 | 1,162 | 0,040 | 26 | |
13 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:28,679 | 1,251 | 0,089 | 26 | |
14 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR23 | 1:28,690 | 1,262 | 0,011 | 28 | |
15 | Esteban Ocon (31) | Alpine A523 | 1:28,732 | 1,304 | 0,042 | 25 | |
16 | Pierre Gasly (10) | Alpine A523 | 1:28,821 | 1,393 | 0,089 | 23 | |
17 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C43 | 1:29,041 | 1,613 | 0,220 | 27 | |
18 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C43 | 1:29,106 | 1,678 | 0,065 | 29 | |
19 | Liam Lawson (40) | AlphaTauri AT04 | 1:29,238 | 1,810 | 0,132 | 29 | |
20 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-23 | 1:29,502 | 2,074 | 0,264 | 26 |
107% najlepszego czasu: 1:33,547