Fittipaldi i Bearman kierowcami rezerwowymi Haasa w sezonie 2024
Brytyjczyk zagwarantował sobie udział w sześciu sesjach treningowych.
01.02.2417:38
339wyświetlenia
Embed from Getty Images
Zespół Haas ogłosił swoich kierowców rezerwowych na sezon 2024 - Pietro Fittipaldiego oraz Olivera Bearmana.
Stajnia z Kannapolis zdecydowała się na kontynuowanie współpracy z Fittipaldim, który wspiera jej etatowych zawodników nieprzerwanie od 2019 roku. Mimo to Brazylijczyk nie będzie w stanie pojawić się na wszystkich wyścigach, decydując się na pełen sezon startów w IndyCar.
Obowiązki Fittipaldiego będzie od tego roku wspierać junior Ferrari - Oliver Bearman. Brytyjczyk, który otrzymał analogiczną funkcję w Scuderii, na co dzień będzie rywalizował w Formule 2 z Premą. Z kolei kontrakt w Haasie gwarantuje mu udział w sześciu sesjach treningowych na torach Imola, Catalunya, Silverstone, Hungaroring, Mexico City oraz Yas Marina.
Dla Bearmana będzie to kontynuacja współpracy z Haasem z końcówki 2023 roku. Brytyjczyk w ramach obowiązkowych występów dla młodych kierowców poprowadził bolid VF-23 podczas sesji inaugurujących Grand Prix Meksyku oraz Abu Zabi, a także w testach po ostatnim wyścigu sezonu.
Zespół Haas ogłosił swoich kierowców rezerwowych na sezon 2024 - Pietro Fittipaldiego oraz Olivera Bearmana.
Stajnia z Kannapolis zdecydowała się na kontynuowanie współpracy z Fittipaldim, który wspiera jej etatowych zawodników nieprzerwanie od 2019 roku. Mimo to Brazylijczyk nie będzie w stanie pojawić się na wszystkich wyścigach, decydując się na pełen sezon startów w IndyCar.
Obowiązki Fittipaldiego będzie od tego roku wspierać junior Ferrari - Oliver Bearman. Brytyjczyk, który otrzymał analogiczną funkcję w Scuderii, na co dzień będzie rywalizował w Formule 2 z Premą. Z kolei kontrakt w Haasie gwarantuje mu udział w sześciu sesjach treningowych na torach Imola, Catalunya, Silverstone, Hungaroring, Mexico City oraz Yas Marina.
Dla Bearmana będzie to kontynuacja współpracy z Haasem z końcówki 2023 roku. Brytyjczyk w ramach obowiązkowych występów dla młodych kierowców poprowadził bolid VF-23 podczas sesji inaugurujących Grand Prix Meksyku oraz Abu Zabi, a także w testach po ostatnim wyścigu sezonu.
Oliver wykonał niesamowitą pracę pod koniec sezonu współpracując z nami w pierwszych treningach w Meksyku oraz w Abu Zabi, a także podczas testów- powiedział Ayao Komatsu, szef Haasa.
Nie możemy doczekać się jego kolejnych występów w 2024 roku. Przy ograniczonych testach ten czas będzie dla niego kluczowy. Ocenimy postępy Olivera, a także powierzymy mu nasz bolid F1. Z kolei współpraca z Pietro w szóstym sezonie będzie cenna z racji utrzymania ciągłości. Był on naszym wielkim atutem przy realizacji programu rozwojowego, zarówno na torze jak i poza nim. Cieszymy się z jego programu startów w IndyCar, jednakże pozostanie on częścią rodziny Haasa.