Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
Kolizja na starcie nie zatrzymała Francuza na drodze do wygranej
23.03.2405:12
969wyświetlenia
LAP 23 / 23
— Formula 2 (@Formula2) March 23, 2024
🏁 ISCAK HADJAR WINS THE SPRINT! #AusGP #F2 pic.twitter.com/aRSukdg6tK
Isack Hadjar wygrał emocjonujący sprint Formuły 2 w Melbourne. Pomimo kolizji na starcie, Francuz dojechał do mety na pierwszym miejscu przed Stankiem i Haugerem.
Roman Stanek dobrze wystartował z pierwszego pola, jednak za nim natychmiast doszło do wypadku. Hadjar świetnie ruszył, podobnie jak Marti. Słabszy start zaliczył jednak Bortoleto. Hadjar natychmiast zszedł do prawej. W tym samym czasie Bortoleto odbił do lewej. Jadący między nimi Marti nie mógł zareagować — zarówno on, jak i Bortoleto wypadli z toru, wpadając na barierę. Nikomu na szczęście nic się nie stało, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.
Co ciekawe, start Hadjara był tak dobry, że pomimo udziału w kolizji zdołał wyprzedzić Stanka na dojeździe do pierwszego zakrętu. Zaskoczony Czech musiał pogodzić się z utratą prowadzenia. Trzeci był Aron przed: Maloneyem, Mainim, Antonelli, Verschoorem, O'Sullivanem, Haugerem i Colapinto.
Neutralizacja zajęła aż sześć okrążeń. Hadjar odjechał na restarcie Stankowi. W pierwszym zakręcie Victor Martins wyprzedził Durksena w walce o 12. pozycję. Fatalne pierwsze okrążenie po restarcie zaliczył lider klasyfikacji generalnej, Zane Maloney. Kierowca z Barbadosu wypadł z toru w szóstym zakręcie, wracając na tor na dziesiątej pozycji. Tym samym na czwartą lokatę awansował Kush Maini.
Na 8. okrążeniu Dennis Hauger wyprzedził O'Sullivana. Norweg awansował tym samym na siódmą lokatę. Tymczasem z przodu Hadjar zdecydowanie odjechał Stankowi, który był bardziej zajęty utrzymaniem drugiego miejsca przed Aronem. Czech dość agresywnie zmieniał linię wyścigową przy obronie pozycji. Wolne tempo Stanka sprawiło, że w walce o drugie miejsce w pewnym momencie uczestniczyło pięć samochodów. Maini wyprzedził Arona i wskoczył na trzecie miejsce. Estończyk spadł też za Antonelliego i Verschoora, którzy jednocześnie się obrócili w dwunastym zakręcie. Aron musiał uciekać na pobocze, tracąc przy tym wiele pozycji. Antonelli i Verschoor musieli wycofać się z wyścigu, a Bernd Maylander ponownie wyjechał na tor.
Hadjar dalej prowadził przed Stankiem. Trzecie miejsce należało do Mainiego, który był największym wygranym zamieszania. Dalej jechał duet MP Motorsport: Hauger przed Colapinto. Szósty O'Sullivan jechał przed Miyatą i Martinsem — Francuz jechał na ósmym miejscu po starcie z 21. pola.
Restart nastąpił pod koniec czternastego kółka. Aron ponownie wypadł z toru, tym razem spadając na ostatnią lokatę, Estończyk powrócił do swoich mechaników na wymianę przedniego skrzydła. Podobnie jak na początku wyścigu, Stanek bardziej skupiał się na obronie drugiego miejsca niż nad gonieniem Hadjara. W międzyczasie Joshua Durksin obrócił się w dziesiątym zakręcie. Paragwajczykowi udało się wrócić do rywalizacji.
Na pięć okrążeń przed końcem piąty Colapinto zakomunikował swojemu inżynierowi, że jest szybszy od jadącego przed nim Haugera. Argentyńczyk chciał wymusić na swojej ekipie zastosowanie poleceń zespołowych, jednak jego inżynier natychmiast przywrócił go do skupienia się próbie wyprzedzenia Norwega.
Na 19. okrążeniu Victor Martins wyprzedził O'Sullivana w walce o siódme miejsce. Francuz nadrabiał straty z wczorajszych kwalifikacjach i starcie z 21. pozycji. O'Sullivan natychmiast znalazł się pod naciskiem ze strony Bearmana i Maloneya w walce o ostatnie punktowane miejsca.
Na przedostatnim okrążeniu Maini musiał odpuścić walkę o drugą lokatę. Jadący za nim Hauger wyglądał na bardzo szybkiego. Norweg wyprzedził Mainiego odważnym manewrem po zewnętrznej w dziewiątym zakręcie, zapewniając sobie tym samym miejsce na najniższym stopniu podium, za Hadjarem i Stankiem. Czwarty był Maini, a za nim do mety dojechali: Colapinto, Miyata, Martins, Bearman, O'Sullivan i Crawford.
Klasyfikacje generalne
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Roman Stanek (23) | Dallara F2 2024 | 23 | 0h43m59,337 | 10 | |
2 | Dennis Hauger (11) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:00,349 | 8 | |
3 | Kush Maini (9) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:01,754 | 6 | |
4 | Franco Colapinto (12) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:02,393 | 5 | |
5 | Ritomo Miyata (6) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:02,984 | 4 | |
6 | Isack Hadjar (20) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:03,173 | 3 | |
7 | Victor Martins (1) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:03,639 | 2 | |
8 | Zak O'Sullivan (2) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:06,615 | 1 | |
9 | Jak Crawford (7) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:07,297 | ||
10 | Zane Maloney (5) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:07,921 | ||
11 | Juan Manuel Correa (8) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:10,156 | ||
12 | Enzo Fittipaldi (14) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:11,864 | ||
13 | Taylor Barnard (25) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:15,612 | ||
14 | Oliver Bearman (3) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:16,095 | ||
15 | Rafael Villagomez (15) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:16,269 | ||
16 | Amaury Cordeel (16) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:35,544 | ||
17 | Joshua Durksen (24) | Dallara F2 2024 | 23 | +0:44,447 | ||
18 | Paul Aron (17) | Dallara F2 2024 | 23 | +1:12,351 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
19 | Andrea Kimi Antonelli (4) | Dallara F2 2024 | 9 | |||
20 | Richard Verschoor (22) | Dallara F2 2024 | 9 | |||
21 | Gabriel Bortoleto (10) | Dallara F2 2024 | 0 | |||
22 | Josep Maria Marti (21) | Dallara F2 2024 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Isack Hadjar - 1:31,573 na 16 okrążeniu (+1 pkt.)