Hadjar wygrywa w Silverstone i zostaje nowym liderem
Dotychczasowy lider mistrzostw, Aron, opuszcza Wielką Brytanię bez ani jednego punktu.
07.07.2412:00
444wyświetlenia
IT'S ISACK HADJAR IN SILVERSTONE!! 🏆
— Formula 2 (@Formula2) July 7, 2024
Our pole-sitter recovers expertly to score the Feature Race win, and take the lead in the championship!! 👊#F2 #BritishGP pic.twitter.com/nJGqI0IJjp
Isack Hadjar odniósł cenne, dające mu awans na pozycję lidera klasyfikacji generalnej, zwycięstwo w głównym wyścigu Formuły 2 na torze Silverstone. Junior Red Bulla poradził sobie z presją ze strony Zane'a Maloneya, który finiszował jako drugi. Najniższy stopień podium wywalczył Jak Crawford, który minął linię mety jako pierwszy, lecz otrzymał karę, która zepchnęła go na trzecie miejsce.
W porównainu z wyścigiem F3, główne zmagania kierowców F2 rozpoczynały się na suchym torze, lecz deszcz "wisiał w powietrzu". Bardzo słaby start zaliczył ruszjący z pole position Hadjar, którego błyskawicznie minęli Martins i startujący z piątego pola Oliver Bearman. Hadjar kontynuował jazdę na trzecim miejscu, przed Crawfordem, Bortoleto i Maloneyem. Wyścig szybko jednak został przerwany wyjazdem samochodu bezpieczeństwa, ponieważ po kolizji z Mainim swój samochód na wyjściu z trzeciego zakrętu zatrzymał Andrea Kimi Antonelli.
Dla zwycięzcy wczorajszego sprintu był to niestety koniec wyścigu. Rywalizacja została wznowiona pod koniec drugiego okrążenia. Martins prowadził, lecz jego przewaga nad Bearmanem i Hadjarem wynosiła poniżej sekundy. Zanim jednak walka na dobre mogła się "rozkręcić", w Woodcote doszło do kontaktu pomiędzy Durksenem i Aronem. Ten pierwszy został wypchnięty na trawę przez swojego rywala, po czym obrócił samochód, zaliczył kontakt z Aronem i wypadł z toru. Samochód bezpieczeństwa musiał powrócić na tor.
Paul Aron po nieplanowanym postoju powrócił do rywalizacji, a wyścig został wznowiony na szóstym okrążeniu. Po restarcie Martins zdołał oddalić się na ponad sekundę od Bearmana, który z kolei musiał skupić się na obronie porzycji przed Hadjarem. Czwarty był Crawford, zaś Zane Maloney zdołał uporać się z Gabrielem Bortoleto i awansował na piąte miejsce. Na ósmym kółku Isack Hadjar i Oliver Bearman jako pierwsi ze ścisłej czołówki zjechali na zmianę ogumienia. Okrążenie później wizyty u mechaników złożyli Martins, Maloney i Crawford. Sporo czasu w boksach stracił Bearman, który po powrocie na tor przegrywał z Hadjarem, Martinsem, Maloneyem i Crawfordem.
Crawford wkrótce znalazł się pod lupą sędziów za niebezpieczny wyjazd ze stanowiska serwisowego - Amerykanin wyjechał bowiem Maloneyowi praktycznie przed samym nosem, na tyle, że Barbadosyjczyk musiał ostro hamować. Na 11. kółku nowym liderem został realizujący alternatywną strategię Franco Colapinto, za którym plasowali się Correa, Stanek, Marti i Barnard. Ostrą walkę o wirtualne prowadzenie w wyścigu stoczyli tymczasem Martins i Hadjar, w której górą - przynajmniej na razie - był ten pierwszy.
Na kolejnych okrążeniach sytuacja na torze uspokoiła się i aż do osiemnastego kółka Hadjar nie wywierał zbyt dużej presji na Martinsie. Wtedy jednak junior Red Bulla przeszedł do ataku i ostatecznie dopiął swego w pierwszym zakręcie, a Martins musiał salwować się ucieczką na pobocze. Na walce pomiędzy dwójką Francuzów skorzystał Crawford, który na prostej Wellington wyprzedził Hadjara, lecz właśnie wtedy otrzymał karę doliczenia pięciu sekund za niebezpieczny wyjazd z alei serwisowej. Blisko Crawforda i Hadjara znalazł się także Maloney, podczas gdy kompletnie pogubił się Martins, który bardzo szybko stracił do wspomnianej trójki ponad trzy sekundy.
Na 23. kółku do boksów zawitał prowadzący Colapinto, który teraz został wyposażony w miękkie opony. Po powrocie na tor Argentyńczyk rozpoczął szarżę i stał się realnym zagrożeniem dla czołówki po tym, jak błyskawicznie poradził sobie z Martinsem. Hadjar tymczasem odzyskał rezon, nie pozwalając zbliżyć się Maloneyowi, jak również był w stanie trzymać w ryzach stratę, jaką miał do Crawforda, pozostając w grze o zwycięstwo.
Crawford minął linię mety jako pierwszy, lecz jego przewaga nad drugim Hadjarem była za mała, więc to Francuz mógł cieszyć się z odniesienia trzeciego zwycięstwa w tym sezonie, a także objęcia pozycji lidera mistrzostw. Crawford ostatecznie został sklasyfikowany jako trzeci i przegrał o zaledwie 0,165 sekundy z Maloneyem. Colapinto finiszował jako czwarty, a na kolejnych punktowanych miejscach wyścig ukończyli Martins, Bortoleto, Bearman, Fittipaldi, Hauger i Marti.
Klasyfikacje generalne
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Isack Hadjar (20) | Dallara F2 2024 | 29 | 0h54m48,351 | 25 | |
2 | Zane Maloney (5) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:01,657 | 18 | |
3 | Jak Crawford (7) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:01,822 | 15 | |
4 | Franco Colapinto (12) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:11,991 | 12 | |
5 | Victor Martins (1) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:12,228 | 10 | |
6 | Gabriel Bortoleto (10) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:14,510 | 8 | |
7 | Oliver Bearman (3) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:17,478 | 6 | |
8 | Enzo Fittipaldi (14) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:17,990 | 4 | |
9 | Dennis Hauger (11) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:23,192 | 2 | |
10 | Josep Maria Marti (21) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:26,778 | 1 | |
11 | Zak O'Sullivan (2) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:32,662 | ||
12 | Paul Aron (17) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:33,270 | ||
13 | Richard Verschoor (22) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:34,951 | ||
14 | Taylor Barnard (25) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:37,294 | ||
15 | Amaury Cordeel (16) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:42,346 | ||
16 | Rafael Villagomez (15) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:45,649 | ||
17 | Ritomo Miyata (6) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:46,539 | ||
18 | Roman Stanek (23) | Dallara F2 2024 | 29 | +0:50,783 | ||
19 | Kush Maini (9) | Dallara F2 2024 | 29 | +1:12,301 | ||
20 | Juan Manuel Correa (8) | Dallara F2 2024 | 29 | +1:37,471 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
21 | Joshua Durksen (24) | Dallara F2 2024 | 2 | |||
22 | Andrea Kimi Antonelli (4) | Dallara F2 2024 | 0 |
Pole position: Isack Hadjar - 1:39,368 (+2 pkt.)Najszybsze okrażenie: Franco Colapinto - 1:41,357 na 25 okrążeniu (+1 pkt.)