Haas potwierdza obowiązki Magnussena na 2025 rok
Duńczyk nie rozstaje się całkowicie ze swoją ekipą z F1.
22.01.2515:55
148wyświetlenia
Embed from Getty Images
Zespół Haas potwierdził doniesienia, iż Kevin Magnussen będzie zaangażowany w wyścigi w 2025 roku. Podczas przygotowań do wyścigu Daytona 24h z fabrycznym zespołem BMW, Duńczyk przyznał, że jest w pełni zadowolony z odejścia z ogona stawki F1.
Jednakże jeszcze przed końcem sezonu 2024, 32-latek i szef zespołu Haas, Ayao Komatsu poszukiwali opcji na pozostanie zawodnika w stawce w 2025 roku.
W ostatnich dniach pojawiły się plotki, że Magnussen zostanie kierowcą rezerwowym Haasa w tym sezonie oraz będzie pełnił rolę "wyznacznika" podczas testów poprzednich samochodów organizowanych przez Toyotę. Komatsu potwierdził te rewelacje podczas konferencji Haasa w Banbury.
Komatsu nie zapowiedział kto będzie kierowcą rezerwowym Haasa w 2025 roku, jednak najprawdopodobniej obowiązki te trafią do Magnussena oraz juniorów Toyoty: Ritomo Miyaty i Ryo Hirakawy, pomimo bycia kierowcą rezerwowym Alpine.
Ostatecznie Komatsu zapowiedział również, że inżynierem wyścigowym Estebana Ocona zostanie Laura Muller z Niemiec. Będzie to pierwsza kobieta na stanowisku inżyniera wyścigowego w historii F1.
Zespół Haas potwierdził doniesienia, iż Kevin Magnussen będzie zaangażowany w wyścigi w 2025 roku. Podczas przygotowań do wyścigu Daytona 24h z fabrycznym zespołem BMW, Duńczyk przyznał, że jest w pełni zadowolony z odejścia z ogona stawki F1.
Nie byłem zbyt zainteresowany pozostaniem w Formule 1- przyznał.
Nie szukałem zbyt aktywnie innego kontraktu w F1.
Jednakże jeszcze przed końcem sezonu 2024, 32-latek i szef zespołu Haas, Ayao Komatsu poszukiwali opcji na pozostanie zawodnika w stawce w 2025 roku.
W ostatnich dniach pojawiły się plotki, że Magnussen zostanie kierowcą rezerwowym Haasa w tym sezonie oraz będzie pełnił rolę "wyznacznika" podczas testów poprzednich samochodów organizowanych przez Toyotę. Komatsu potwierdził te rewelacje podczas konferencji Haasa w Banbury.
Będzie uczestniczył w programie jazdy poprzednimi samochodami oraz w symulatorze- powiedział Japończyk.
Komatsu nie zapowiedział kto będzie kierowcą rezerwowym Haasa w 2025 roku, jednak najprawdopodobniej obowiązki te trafią do Magnussena oraz juniorów Toyoty: Ritomo Miyaty i Ryo Hirakawy, pomimo bycia kierowcą rezerwowym Alpine.
W Abu Zabi- powiedział Komatsu odnosząc się do testu Hirakawy z Haasem,
zaimponował nam na wielu poziomach, jednak ludzie z Toyoty chyba już tego oczekiwali.
Ostatecznie Komatsu zapowiedział również, że inżynierem wyścigowym Estebana Ocona zostanie Laura Muller z Niemiec. Będzie to pierwsza kobieta na stanowisku inżyniera wyścigowego w historii F1.
Nie wybrałem Laury tylko z tego powodu, że jest kobietą- przyznał Komatsu.
Nie obchodzi nas pochodzenie ani płeć. To co się naprawdę liczy to jak dana osoba pracuje. Gdy wiedziałem że Esteban do nas dołączy uznałem, że to będzie najlpesze połączenie.