Kakuda: Honda będzie rozwijać nowy silnik do ostatniej chwili
Producent zaplanował homologację jednostki dopiero na luty 2026 roku.
05.03.2518:01
650wyświetlenia
Embed from Getty Images
Dyrektor techniczny Honda Racing Corporation - Tetsushi Takuda, deklaruje, iż jednostka na sezon 2026 będzie rozwijana
Japoński producent jako ostatni zadeklarował obecność w Formule 1 po zmianie przepisów technicznych, wedle których silniki będą zasilane neutralnym paliwem, a MGU-K zyska na jeszcze większym znaczeniu. Przed kilkoma tygodniami szef HRC - Masashi Yamamoto, przyznał, iż Honda z tego powodu ma opóźnienia w rozwoju pakietu i może napotkać trudności w pierwszym roku fabrycznej współpracy z Astonem Martinem.
Tetsushi Takuda, który jest odpowiedzialny za projekt kolejnej jednostki Hondy, przyznaje, iż wniosek o homologację zostanie złożony do FIA dopiero w lutym 2026 roku. Tym samym koncern będzie miał możliwość wydłużenia prac nad silnikiem, nim zgodnie z regulacjami jego rozwój zostanie ograniczony.
Honda wracając oficjalnie do Formuły 1 w roli dostawcy zdecydowała się również na reaktywację europejskiej bazy. Podobnie jak podczas współpracy z McLarenem i zespołami Red Bulla, czynności producenta na etapie partnerstwa z Astonem będą koordynowane z angielskiego Milton Keynes.
Dyrektor techniczny Honda Racing Corporation - Tetsushi Takuda, deklaruje, iż jednostka na sezon 2026 będzie rozwijana
do ostatniej chwili.
Japoński producent jako ostatni zadeklarował obecność w Formule 1 po zmianie przepisów technicznych, wedle których silniki będą zasilane neutralnym paliwem, a MGU-K zyska na jeszcze większym znaczeniu. Przed kilkoma tygodniami szef HRC - Masashi Yamamoto, przyznał, iż Honda z tego powodu ma opóźnienia w rozwoju pakietu i może napotkać trudności w pierwszym roku fabrycznej współpracy z Astonem Martinem.
Tetsushi Takuda, który jest odpowiedzialny za projekt kolejnej jednostki Hondy, przyznaje, iż wniosek o homologację zostanie złożony do FIA dopiero w lutym 2026 roku. Tym samym koncern będzie miał możliwość wydłużenia prac nad silnikiem, nim zgodnie z regulacjami jego rozwój zostanie ograniczony.
Zamierzamy złożyć wniosek o homologację dopiero w lutym następnego roku- powiedział Takuda.
Mieliśmy nieco opóźniony start przygotowań i chcemy naciskać do samego końca. Trudno dokładnie określić skalę naszych postępów, ale uważam, że jesteśmy na zaawansowanym etapie. Mam na myśli również wszystkie procesy związane z paliwem oraz jego wykorzystywaniem.
Zmiany są drastyczne i nie wszystko pracuje tak jak teraz. Celem jest jak najlepsza konsumpcja paliwa. Pracujemy nad czymś, co pozwoli nam zbliżyć się do aktualnych parametrów. Są pewne daty, których należy dotrzymać, aby poszczególne elementy jednostki uzyskały homologację. Koordynujemy cały proces i omawiamy ostateczne decyzje, by nasz harmonogram był możliwy w realizacji.
Honda wracając oficjalnie do Formuły 1 w roli dostawcy zdecydowała się również na reaktywację europejskiej bazy. Podobnie jak podczas współpracy z McLarenem i zespołami Red Bulla, czynności producenta na etapie partnerstwa z Astonem będą koordynowane z angielskiego Milton Keynes.