Piastri zdecydowanie najszybszy przed kwalifikacjami
Australijczyk nie pozostawił reszcie stawki złudzeń
12.04.2515:32
1473wyświetlenia
Embed from Getty Images
Oscar Piastri był zdecydowanie najszybszy w trzecim treningu przed Grand Prix Bahrajnu. Australijczyk miał ponad 0,6 sekundy przewagi przed drugim Norrisem. Trójkę uzupełnił Charles Leclerc.
Ostatnie 60 minut treningu przed kwalifikacjami, podobnie jak wczorajsze sesje, miało odbyć się w bardzo trudnych warunkach. Gdy na końcu alei serwisowej zapaliło się zielone światło, temperatura powietrza wynosiła 33°C. Zespoły mogły się spodziewać wysokiej degradacji ogumienia.
Niespodzianką nie było więc, że akcja na torze zaczęła się dość leniwie. Oliver Bearman krążył samotnie po torze, a po pięciu minutach dołączył do niego Hamilton i Ocon. Dopiero po ponad 10 minutach treningu zespoły chętniej wypuszczały kierowców ze swoich garaży. Bearman, który zdołał przejechać na tym etapie już kilka okrążeń, narzekał przez radio na brak przyczepności w porównaniu z wczorajszym wieczornym treningiem.
Po pierwszych piętnastu minutach na czele klasyfikacji znalazł się Hamilton, który jako pierwszy zdecydował się na jazdę na miękkich oponach. Po kilku chwilach jego czas poprawił Norris, również jadący na „softach". Verstappen był na bardzo dobrym okrążeniu, jednak wiatr w jedenastym zakręcie zaskoczył Holendra, który musiał ratować się wycieczką na pobocze. Oscar Piastri przejechał tymczasem najszybsze okrążenie i poprawił czas swojego zespołowego partnera.
W połowie sesji Nico Hulkenberg zatrzymał swój samochód na poboczu ósmego zakrętu. Niemiec zgłaszał przez radio, że samochód przeszedł w tryb anti-stall. Sesja została chwilowo zneutralizowana, a Hulkenberg musiał przedwcześnie zakończyć w niej udział. Chwilę po tym Verstappen ustanowił swój pierwszy reprezentatywny czas, wskakując na drugie miejsce. Tymczasem niecodzienne kłopoty miał Charles Leclerc — z bolidu Ferrari Monakijczyka oderwało się lewe lusterko.
Na bardzo niską przyczepność narzekał George Russell, który obrócił się na wyjściu z dziesiątego zakrętu. Ostatnie 15 minut przyniosło wiele zmian w klasyfikacji treningu. Verstappen był szybki, jednak nie tak jak Pierre Gasly. Po chwili Oscar Piastri uciszył resztę stawki czasem 1:31,646. Przez długi czas żaden kierowca nie był w stanie zbliżyć się do Australijczyka na mniej niż sekundę! Ta sztuka udała się dopiero Norrisowi, jednak ponad 0,6 sekundy straty nie mogło zadowolić Brytyjczyka. Trzeci czas ustanowił Charles Leclerc, który tracił za to ponad 0,8 sekundy do Piastriego. Wszyscy od czwartego Russella włącznie tracili ponad sekundę do najszybszego w tej sesji Australijczyka.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 11,8 km/h
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho
Oscar Piastri był zdecydowanie najszybszy w trzecim treningu przed Grand Prix Bahrajnu. Australijczyk miał ponad 0,6 sekundy przewagi przed drugim Norrisem. Trójkę uzupełnił Charles Leclerc.
Ostatnie 60 minut treningu przed kwalifikacjami, podobnie jak wczorajsze sesje, miało odbyć się w bardzo trudnych warunkach. Gdy na końcu alei serwisowej zapaliło się zielone światło, temperatura powietrza wynosiła 33°C. Zespoły mogły się spodziewać wysokiej degradacji ogumienia.
Niespodzianką nie było więc, że akcja na torze zaczęła się dość leniwie. Oliver Bearman krążył samotnie po torze, a po pięciu minutach dołączył do niego Hamilton i Ocon. Dopiero po ponad 10 minutach treningu zespoły chętniej wypuszczały kierowców ze swoich garaży. Bearman, który zdołał przejechać na tym etapie już kilka okrążeń, narzekał przez radio na brak przyczepności w porównaniu z wczorajszym wieczornym treningiem.
Po pierwszych piętnastu minutach na czele klasyfikacji znalazł się Hamilton, który jako pierwszy zdecydował się na jazdę na miękkich oponach. Po kilku chwilach jego czas poprawił Norris, również jadący na „softach". Verstappen był na bardzo dobrym okrążeniu, jednak wiatr w jedenastym zakręcie zaskoczył Holendra, który musiał ratować się wycieczką na pobocze. Oscar Piastri przejechał tymczasem najszybsze okrążenie i poprawił czas swojego zespołowego partnera.
W połowie sesji Nico Hulkenberg zatrzymał swój samochód na poboczu ósmego zakrętu. Niemiec zgłaszał przez radio, że samochód przeszedł w tryb anti-stall. Sesja została chwilowo zneutralizowana, a Hulkenberg musiał przedwcześnie zakończyć w niej udział. Chwilę po tym Verstappen ustanowił swój pierwszy reprezentatywny czas, wskakując na drugie miejsce. Tymczasem niecodzienne kłopoty miał Charles Leclerc — z bolidu Ferrari Monakijczyka oderwało się lewe lusterko.
Na bardzo niską przyczepność narzekał George Russell, który obrócił się na wyjściu z dziesiątego zakrętu. Ostatnie 15 minut przyniosło wiele zmian w klasyfikacji treningu. Verstappen był szybki, jednak nie tak jak Pierre Gasly. Po chwili Oscar Piastri uciszył resztę stawki czasem 1:31,646. Przez długi czas żaden kierowca nie był w stanie zbliżyć się do Australijczyka na mniej niż sekundę! Ta sztuka udała się dopiero Norrisowi, jednak ponad 0,6 sekundy straty nie mogło zadowolić Brytyjczyka. Trzeci czas ustanowił Charles Leclerc, który tracił za to ponad 0,8 sekundy do Piastriego. Wszyscy od czwartego Russella włącznie tracili ponad sekundę do najszybszego w tej sesji Australijczyka.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 11,8 km/h
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL39 | 1:31,646 | 13 | |||
2 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:32,314 | 0,668 | 0,668 | 17 | |
3 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:32,480 | 0,834 | 0,166 | 18 | |
4 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:32,827 | 1,181 | 0,347 | 12 | |
5 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:32,916 | 1,270 | 0,089 | 12 | |
6 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:32,974 | 1,328 | 0,058 | 17 | |
7 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:33,023 | 1,377 | 0,049 | 14 | |
8 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:33,027 | 1,381 | 0,004 | 12 | |
9 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:33,092 | 1,446 | 0,065 | 14 | |
10 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:33,111 | 1,465 | 0,019 | 18 | |
11 | Esteban Ocon (31) | Haas VF-25 | 1:33,240 | 1,594 | 0,129 | 16 | |
12 | Jack Doohan (7) | Alpine A525 | 1:33,347 | 1,701 | 0,107 | 17 | |
13 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:33,370 | 1,724 | 0,023 | 14 | |
14 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR25 | 1:33,548 | 1,902 | 0,178 | 18 | |
15 | Alexander Albon (23) | Williams FW47 | 1:33,753 | 2,107 | 0,205 | 15 | |
16 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:34,335 | 2,689 | 0,582 | 18 | |
17 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:34,363 | 2,717 | 0,028 | 15 | |
18 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:34,518 | 2,872 | 0,155 | 16 | |
19 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:34,636 | 2,990 | 0,118 | 7 | |
20 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:34,965 | 3,319 | 0,329 | 14 |
107% najlepszego czasu: 1:38,061