Mercedes zapowiada pierwszy duży pakiet poprawek do W16

Pierwsze znaczące ulepszenia Mercedes przywiezie na Grand Prix Emilii-Romanii.
15.04.2521:10
Maciej Wróbel
57wyświetlenia
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Mercedesa, James Allison, zdradził, że Mercedes planuje przywieźć pierwszy duży pakiet poprawek do W16 na majowe Grand Prix Emilii-Romanii.

Stajnia z Brackley ma za sobą udaną inaugurację sezonu, zdobywając za sprawą George'a Russella trzy podia w czterech pierwszych wyścigach w roku 2025. Swoją cegiełkę dołożył także szybko aklimatyzujący się Andrea Kimi Antonelli, który trzykrotnie punktował, zapewniając Mercedesowi pozycję wicelidera klasyfikacji konstruktorów.

W rozmowie z Motorsportem James Allison podkreślił, że choć Mercedes będzie nadal przywoził drobniejsze poprawki praktycznie na każdy wyścig, to właśnie początek europejskiej części sezonu w maju będzie najlepszą okazją do wprowadzenia znaczących ulepszeń do W16.

Na pewno planujemy całkiem pokaźny pakiet nowości na Imolę powiedział Allison. Ale już w Bahrajnie pojawiły się pewne nowe rzeczy. Nic tak spektakularnego jak nowa podłoga czy inne widoczne elementy, ale rzeczy, które nas interesują i które chcemy przetestować, by zobaczyć, jak się sprawdzą.

Chociaż Mercedes ma dużą szansę na najlepszy wynik w mistrzostwach od 2021 roku, Allison przestrzegł przed zbyt dużym skupianiem się na obecnym bolidzie, zwłaszcza w kontekście zbliżających się ogromnych zmian w przepisach dotyczących podwozia i silników, które wejdą w życie w 2026 roku.

Myślę, że każdy zespół, który ma odrobinę rozsądku, będzie już teraz kierował sporą część swoich wysiłków na przyszłość, bo przepisy na 2026 rok to całkowita rewolucja w porównaniu do obecnych - zaznacza Allison.

Obecne zasady obowiązują jeszcze tylko przez 21 wyścigów, a potem koniec. Staramy się jak najmocniej pchnąć rozwój tego bolidu w pierwszym kwartale lub pierwszej tercji sezonu. Może potem pojawią się jeszcze jakieś nowe elementy, ale już teraz mocno skupiamy się na przyszłości.

Na szczęście, nawet bez zmian w geometrii samochodu, można jeszcze sporo zyskać na czasie okrążenia po prostu pracując nad optymalnymi ustawieniami - dodał Allison.