GRAN PREMIO D'ITALIA 1950
Autodromo Nazionale di Monza03 września

Długość toru: 6,3 kmLiczba okrążeń: 80Pełny dystans: 504,000 km
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Nino Farina 1080 okr. 2h51m17,400
2.
Dorino Serafini 4847 okr. +33 okr.
3.
Alberto Ascari 4833 okr. +47 okr.
| P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | +2 | Nino Farina 10 | Alfa Romeo 159 | 80 | 2h51m17,400 | 0 | |
| 2 | +4 | Dorino Serafini 48 | Ferrari 375 | 47 | +33 okr. | 0 | |
| 2 | -2 | Alberto Ascari 48 | Ferrari 375 | 33 | +47 okr. | 0 | |
| 3 | +2 | Luigi Fagioli 36 | Alfa Romeo 158 | 80 | +1:35,600 | 0 | |
| 4 | +9 | Louis Rosier 58 | Talbot-Lago T26C | 75 | +5 okr. | 0 | |
| 5 | +11 | Philippe Etancelin 24 | Talbot-Lago T26C | 75 | +5 okr. | 0 | |
| 6 | +11 | Emmanuel de Graffenried 38 | Maserati 4CLT/48 | 72 | +8 okr. | 0 | |
| 7 | +11 | Peter Whitehead 8 | Ferrari 125 | 72 | +8 okr. | 0 | |
| Niesklasyfikowani | |||||||
| David Murray 50 | Maserati 4CL | 56 | skrzynia biegów | 0 | |||
| Cuth Harrison 32 | ERA B | 51 | chłodnica | 0 | |||
| Raymond Sommer 12 | Talbot-Lago T26C | 48 | skrzynia biegów | 0 | |||
| Guy Mairesse 40 | Talbot-Lago T26C | 42 | przewód olejowy | 0 | |||
| Franco Rol 4 | Maserati 4CLT/48 | 39 | wycofał się | 0 | |||
| Piero Taruffi 60 | Alfa Romeo 158 | 25 | silnik; jechał na zmianę z Fangio | 0 | |||
| Juan Manuel Fangio 60 | Alfa Romeo 158 | 9 | silnik; jechał na zmianę z Taruffim | 0 | |||
| Pierre Levegh 56 | Talbot-Lago T26C | 29 | skrzynia biegów | 0 | |||
| Juan Manuel Fangio 18 | Alfa Romeo 159 | 23 | skrzynia biegów | 0 | |||
| Johnny Claes 2 | Talbot-Lago T26C | 22 | przegrzanie silnika | 0 | |||
| Alberto Ascari 16 | Ferrari 375 | 21 | silnik | 0 | |||
| Clemente Biondetti 22 | Ferrari 166S | 17 | silnik | 0 | |||
| Henri Louveau 64 | Talbot-Lago T26C-GS | 16 | hamulce | 0 | |||
| Franco Comotti 62 | Maserati 4CLT/50 Milano | 15 | wycofał się | 0 | |||
| Maurice Trintignant 42 | Simca-Gordini T15 | 13 | przewód wodny | 0 | |||
| Louis Chiron 6 | Maserati 4CLT/48 | 13 | ciśnienie oleju | 0 | |||
| Consalvo Sanesi 46 | Alfa Romeo 158 | 11 | silnik | 0 | |||
| Robert Manzon 44 | Simca-Gordini T15 | 7 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
| Prince Bira 30 | Maserati 4CLT/50 | 1 | silnik | 0 | |||
| Paul Pietsch 28 | Maserati 4CLT/48 | 0 | silnik | 0 | |||
Najszybsze okrażenie: Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo 159) - 2:00,000 na 7 okr.