GRAN PREMIO D'ITALIA 1950

Autodromo Nazionale di Monza03 września
track
Długość toru: 6,3 kmLiczba okrążeń: 80Pełny dystans: 504,000 km

REZULTATY WYŚCIGU

1. Nino Farina 1080 okr. 2h51m17,400
2. Dorino Serafini 4847 okr. +33 okr.
3. Alberto Ascari 4833 okr. +47 okr.
P.Z.Kierowca (Nr)BolidOp.Ok.Czas/strata/powód nieukończ.B
1 +2Nino Farina 10Alfa Romeo 159802h51m17,4000
2 +4Dorino Serafini 48Ferrari 37547+33 okr.0
2 -2Alberto Ascari 48Ferrari 37533+47 okr.0
3 +2Luigi Fagioli 36Alfa Romeo 15880+1:35,6000
4 +9Louis Rosier 58Talbot-Lago T26C75+5 okr.0
5 +11Philippe Etancelin 24Talbot-Lago T26C75+5 okr.0
6 +11Emmanuel de Graffenried 38Maserati 4CLT/4872+8 okr.0
7 +11Peter Whitehead 8Ferrari 12572+8 okr.0
Niesklasyfikowani
David Murray 50Maserati 4CL56skrzynia biegów0
Cuth Harrison 32ERA B51chłodnica0
Raymond Sommer 12Talbot-Lago T26C48skrzynia biegów0
Guy Mairesse 40Talbot-Lago T26C42przewód olejowy0
Franco Rol 4Maserati 4CLT/4839wycofał się0
Piero Taruffi 60Alfa Romeo 15825silnik; jechał na zmianę z Fangio0
Juan Manuel Fangio 60Alfa Romeo 1589silnik; jechał na zmianę z Taruffim0
Pierre Levegh 56Talbot-Lago T26C29skrzynia biegów0
Juan Manuel Fangio 18Alfa Romeo 15923skrzynia biegów0
Johnny Claes 2Talbot-Lago T26C22przegrzanie silnika0
Alberto Ascari 16Ferrari 37521silnik0
Clemente Biondetti 22Ferrari 166S17silnik0
Henri Louveau 64Talbot-Lago T26C-GS16hamulce0
Franco Comotti 62Maserati 4CLT/50 Milano15wycofał się0
Maurice Trintignant 42Simca-Gordini T1513przewód wodny0
Louis Chiron 6Maserati 4CLT/4813ciśnienie oleju0
Consalvo Sanesi 46Alfa Romeo 15811silnik0
Robert Manzon 44Simca-Gordini T157układ przeniesienia napędu0
Prince Bira 30Maserati 4CLT/501silnik0
Paul Pietsch 28Maserati 4CLT/480silnik0
Najszybsze okrażenie: Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo 159) - 2:00,000 na 7 okr.