BRITISH GRAND PRIX 1952
Silverstone Circuit19 lipca

Długość toru: 4,711 kmLiczba okrążeń: 85Pełny dystans: 400,435 km
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alberto Ascari 1585 okr. 2h44m11,
2.
Piero Taruffi 1784 okr. +1 okr.
3.
Mike Hawthorn 983 okr. +2 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Alberto Ascari 15 | Ferrari 500 | 85 | 2h44m11, | 0 | |
2 | +1 | Piero Taruffi 17 | Ferrari 500 | 84 | +1 okr. | 0 | |
3 | +4 | Mike Hawthorn 9 | Cooper T20 | 83 | +2 okr. | 0 | |
4 | +4 | Dennis Poore 6 | Connaught A | 83 | +2 okr. | 0 | |
5 | +4 | Eric Thompson 3 | Connaught A | 82 | +3 okr. | 0 | |
6 | -5 | Nino Farina 16 | Ferrari 500 | 82 | +3 okr. | 0 | |
7 | -1 | Reg Parnell 8 | Cooper T20 | 82 | +3 okr. | 0 | |
8 | +11 | Roy Salvadori 14 | Ferrari 500 | 82 | +3 okr. | 0 | |
9 | -4 | Ken Downing 4 | Connaught A | 82 | +3 okr. | 0 | |
10 | +10 | Peter Whitehead 21 | Ferrari 125 | 81 | +4 okr. | 0 | |
11 | -1 | Prince Bira 26 | Gordini T16 | 81 | +4 okr. | 0 | |
12 | = | Graham Whitehead 1 | Alta F2 | 80 | +5 okr. | 0 | |
13 | +2 | Rudolf Fischer 19 | Ferrari 500 | 80 | +5 okr. | 0 | |
14 | +9 | Johnny Claes 27 | Simca-Gordini T15 | 79 | +6 okr. | 0 | |
15 | +14 | Lance Macklin 31 | HWM 52 | 79 | +6 okr. | 0 | |
16 | +1 | Ken McAlpine 5 | Connaught A | 79 | +6 okr. | 0 | |
17 | +15 | Harry Schell 33 | Maserati 4CLT/50/Plat | 78 | +7 okr. | 0 | |
18 | +10 | Gino Bianco 34 | Maserati A6GCM | 77 | +8 okr. | 0 | |
19 | +12 | Emmanuel de Graffenried 32 | Maserati 4CLT/50/Plat | 76 | +9 okr. | 0 | |
20 | -2 | Eric Brandon 10 | Cooper T20 | 76 | +9 okr. | 0 | |
21 | +4 | Tony Crook 23 | Frazer Nash 421 | 75 | +10 okr. | 0 | |
22 | -9 | Alan Brown 11 | Cooper T20 | 69 | +16 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Peter Collins 29 | HWM 52 | 73 | zapłon | 0 | |||
Duncan Hamilton 30 | HWM 52 | 44 | silnik | 0 | |||
Stirling Moss 12 | ERA G | 36 | silnik | 0 | |||
Maurice Trintignant 25 | Gordini T16 | 21 | skrzynia biegów | 0 | |||
Tony Gaze 28 | HWM 52 | 19 | silnik | 0 | |||
David Murray 7 | Cooper T20 | 14 | silnik | 0 | |||
Robert Manzon 24 | Gordini T16 | 9 | sprzęgło | 0 | |||
Peter Hirt 20 | Ferrari 212 | 3 | hamulce | 0 | |||
Eitel Cantoni 35 | Maserati A6GCM | 0 | hamulce | 0 |
Najszybsze okrażenie: Alberto Ascari (Ferrari 500) - 1:52,000 na 9 okr.