GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND 1958
Nürburgring03 sierpnia

Długość toru: 22,81 kmLiczba okrążeń: 15Pełny dystans: 342,150 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne9:25,600 - Juan Manuel Fangio (Maserati 250F), 1957Najszybsze okrążenie wyścigu9:17,400 - Juan Manuel Fangio (Maserati 250F), 1957Największa średnia prędkość wyścigu135,047 km/h - Nino Farina (Ferrari 500), 1953
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Tony Brooks 815 okr. 2h21m15,
2.
Roy Salvadori 1015 okr. +3:29,700
3.
Maurice Trintignant 1115 okr. +5:11,200
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Tony Brooks 8 | Vanwall 57 | 15 | 2h21m15, | 0 | |
2 | +4 | Roy Salvadori 10 | Cooper T45 | 15 | +3:29,700 | 0 | |
3 | +4 | Maurice Trintignant 11 | Cooper T45 | 15 | +5:11,200 | 0 | |
4 | +1 | Wolfgang von Trips 4 | Ferrari Dino 246 | 15 | +6:16,300 | 0 | |
5 | +7 | Bruce McLaren 20 | Cooper T45 | 15 | +6:26,300 | 0 | |
6 | +7 | Edgar Barth 21 | Porsche RSK | 15 | +6:32,400 | 0 | |
7 | +4 | Ian Burgess 26 | Cooper T43 | 15 | +6:59,300 | 0 | |
8 | +6 | Tony Marsh 30 | Cooper T45 | 15 | +7:09,900 | 0 | |
9 | +1 | Phil Hill 23 | Ferrari Dino 156 | 15 | +7:45,500 | 0 | |
10 | +14 | Cliff Allison 12 | Lotus 16 | 13 | +2 okr. | 0 | |
11 | +5 | Ivor Bueb 28 | Lotus 12 | 13 | +2 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Mike Hawthorn 3 | Ferrari Dino 246 | 11 | sprzęgło | 0 | |||
Peter Collins 2 | Ferrari Dino 246 | 10 | tragiczny wypadek | 0 | |||
Harry Schell 6 | BRM P25 | 9 | hamulce | 0 | |||
Wolfgang Seidel 22 | Cooper T43 | 9 | zawieszenie | 0 | |||
Jean Behra 5 | BRM P25 | 4 | zawieszenie | 0 | |||
Christian Goethals 27 | Cooper T43 | 4 | pompa paliwowa | 0 | |||
Graham Hill 25 | Lotus 16 | 4 | układ smarowania | 0 | |||
Carel Godin de Beaufort 18 | Porsche RSK | 3 | silnik | 0 | |||
Hans Herrmann 17 | Maserati 250F | 3 | silnik | 0 | |||
Stirling Moss 7 | Vanwall 57 | 3 | iskrownik | 0 | |||
Dick Gibson 19 | Cooper T43 | 2 | silnik | 0 | |||
Jo Bonnier 16 | Maserati 250F | 1 | kolizja z Brabhamem | 0 | |||
Jack Brabham 24 | Cooper T45 | 1 | wypadek | 0 | |||
Brian Naylor 29 | Cooper T45 | 1 | pompa paliwowa | 0 |
Najszybsze okrażenie: Stirling Moss (Vanwall 57) - 9:09,200 na 3 okr.