GRAN PREMIO D'ITALIA 1958
Autodromo Nazionale di Monza07 września

Długość toru: 5,75 kmLiczba okrążeń: 70Pełny dystans: 402,500 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:42,400 - Stuart Lewis-Evans (Vanwall 57), 1957Najszybsze okrążenie wyścigu1:43,700 - Tony Brooks (Vanwall 57), 1957Największa średnia prędkość wyścigu193,564 km/h - Stirling Moss (Vanwall 57), 1957
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Tony Brooks 2870 okr. 2h03m47,800
2.
Mike Hawthorn 1470 okr. +0:24,200
3.
Phil Hill 1870 okr. +0:28,300
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Tony Brooks 28 | Vanwall 57 | 70 | 2h03m47,800 | 0 | |
2 | +1 | Mike Hawthorn 14 | Ferrari Dino 246 | 70 | +0:24,200 | 0 | |
3 | +4 | Phil Hill 18 | Ferrari Dino 246 | 70 | +0:28,300 | 0 | |
4 | +7 | Masten Gregory 32 | Maserati 250F | 45 | +25 okr. | 0 | |
4 | -4 | Carroll Shelby 32 | Maserati 250F | 24 | +46 okr. | 0 | |
5 | +9 | Roy Salvadori 6 | Cooper T45 | 62 | +8 okr. | 0 | |
6 | +6 | Graham Hill 38 | Lotus 16 | 62 | +8 okr. | 0 | |
7 | +9 | Cliff Allison 36 | Lotus 12 | 61 | +9 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Maria Teresa de Filippis 42 | Maserati 250F | 57 | silnik | 0 | |||
Giulio Cabianca 22 | Maserati 250F | 51 | silnik | 0 | |||
Jean Behra 8 | BRM P25 | 42 | sprzęgło | 0 | |||
Hans Herrmann 24 | Maserati 250F | 32 | silnik | 0 | |||
Stuart Lewis-Evans 30 | Vanwall 57 | 30 | przegrzanie | 0 | |||
Maurice Trintignant 2 | Cooper T45 | 24 | skrzynia biegów | 0 | |||
Stirling Moss 26 | Vanwall 57 | 17 | skrzynia biegów | 0 | |||
Jo Bonnier 12 | BRM P25 | 14 | układ przeniesienia napędu/pożar | 0 | |||
Olivier Gendebien 20 | Ferrari Dino 246 | 4 | zawieszenie | 0 | |||
Gerino Gerini 40 | Maserati 250F | 2 | usterka mechaniczna | 0 | |||
Carroll Shelby 34 | Maserati 250F | 1 | problemy z prowadzeniem | 0 | |||
Wolfgang von Trips 16 | Ferrari Dino 246 | 0 | kolizja z Schellem/złamana noga | 0 | |||
Harry Schell 10 | BRM P25 | 0 | kolizja z von Tripsem | 0 | |||
Jack Brabham 4 | Cooper T45 | 0 | kolizja z Gendebienem | 0 |
Najszybsze okrażenie: Phil Hill (Ferrari Dino 246) - 1:42,900 na 26 okr.