GRAND PRIX DE MONACO 1959
Circuit de Monaco10 maja

Długość toru: 3,145 kmLiczba okrążeń: 100Pełny dystans: 314,500 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:39,800 - Tony Brooks (Vanwall 57), 1958Najszybsze okrążenie wyścigu1:40,600 - Mike Hawthorn (Ferrari Dino 246), 1958Największa średnia prędkość wyścigu109,414 km/h - Maurice Trintignant (Cooper T45), 1958
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Jack Brabham 24100 okr. 2h55m51,300
2.
Tony Brooks 50100 okr. +0:20,400
3.
Maurice Trintignant 3298 okr. +2 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +2 | Jack Brabham 24 | Cooper T51 | 100 | 2h55m51,300 | 0 | |
2 | +2 | Tony Brooks 50 | Ferrari Dino 246 | 100 | +0:20,400 | 0 | |
3 | +3 | Maurice Trintignant 32 | Cooper T51 | 98 | +2 okr. | 0 | |
4 | +1 | Phil Hill 48 | Ferrari Dino 246 | 97 | +3 okr. | 0 | |
5 | +8 | Bruce McLaren 22 | Cooper T51 | 96 | +4 okr. | 0 | |
6 | +2 | Roy Salvadori 38 | Cooper T45 | 83 | +17 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Stirling Moss 30 | Cooper T51 | 81 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Ron Flockhart 20 | BRM P25 | 64 | hamulce/poślizg | 0 | |||
Harry Schell 16 | BRM P25 | 48 | wypadek | 0 | |||
Jo Bonnier 18 | BRM P25 | 45 | hamulce | 0 | |||
Jean Behra 46 | Ferrari Dino 246 | 24 | silnik | 0 | |||
Graham Hill 40 | Lotus 16 | 21 | pożar | 0 | |||
Masten Gregory 26 | Cooper T51 | 6 | skrzynia biegów | 0 | |||
Cliff Allison 52 | Ferrari Dino 156 | 1 | kolizja z von Tripsem i Halfordem | 0 | |||
Bruce Halford 44 | Lotus 16 | 1 | kolizja z Allisonem i von Tripsem | 0 | |||
Wolfgang von Trips 6 | Porsche 718 | 1 | wypadek | 0 |
Najszybsze okrażenie: Jack Brabham (Cooper T51) - 1:40,400 na 83 okr.