GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND 1968
Nürburgring04 sierpnia

Długość toru: 22,835 kmLiczba okrążeń: 14Pełny dystans: 319,690 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne8:04,100 - Jim Clark (Lotus 49), 1967Najszybsze okrążenie wyścigu8:15,100 - Dan Gurney (Eagle T1G), 1967Największa średnia prędkość wyścigu163,2 km/h - Denny Hulme (Brabham BT24), 1967
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Jackie Stewart 614 okr. 2h19m03,200
2.
Graham Hill 314 okr. +4:03,200
3.
Jochen Rindt 514 okr. +4:09,400
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +5 | Jackie Stewart 6 | Matra MS10 | 14 | 2h19m03,200 | 0 | |
2 | +2 | Graham Hill 3 | Lotus 49B | 14 | +4:03,200 | 0 | |
3 | = | Jochen Rindt 5 | Brabham BT26 | 14 | +4:09,400 | 0 | |
4 | -3 | Jacky Ickx 9 | Ferrari 312/68 | 14 | +5:55,200 | 0 | |
5 | +10 | Jack Brabham 4 | Brabham BT26 | 14 | +6:21,100 | 0 | |
6 | +8 | Pedro Rodriguez 10 | BRM P133 | 14 | +6:25,000 | 0 | |
7 | +4 | Denny Hulme 1 | McLaren M7A | 14 | +6:31,000 | 0 | |
8 | = | Piers Courage 22 | BRM P126 | 14 | +7:56,400 | 0 | |
9 | +1 | Dan Gurney 14 | Eagle T1G | 14 | +8:13,700 | 0 | |
10 | +8 | Hubert Hahne 18 | Lola T102 | 14 | +10:11,400 | 0 | |
11 | +2 | Jackie Oliver 21 | Lotus 49B | 13 | +1 okr. | 0 | |
12 | +5 | Kurt Ahrens Jr 17 | Brabham BT24 | 13 | +1 okr. | 0 | |
13 | +3 | Bruce McLaren 2 | McLaren M7A | 13 | +1 okr. | 0 | |
14 | +6 | Richard Attwood 11 | BRM P126 | 13 | +1 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Chris Amon 8 | Ferrari 312/68 | 11 | poślizg | 0 | |||
Jean-Pierre Beltoise 12 | Matra MS11 | 8 | wypadek | 0 | |||
Lucien Bianchi 19 | Cooper T86B | 6 | wyciek paliwa | 0 | |||
Jo Siffert 16 | Lotus 49B | 6 | zapłon | 0 | |||
John Surtees 7 | Honda RA301 | 3 | zapłon | 0 | |||
Vic Elford 20 | Cooper T86B | 0 | wypadek | 0 |
Najszybsze okrażenie: Jackie Stewart (Matra MS10) - 9:36,000 na 8 okr.