GRAN PREMIO DE ESPANA 1973
Montjuich Park29 kwietnia

Długość toru: 3,791 kmLiczba okrążeń: 75Pełny dystans: 284,325 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:25,700 - Jochen Rindt (Lotus 49B), 1969Najszybsze okrążenie wyścigu1:25,100 - Jacky Ickx (Ferrari 312B), 1971Największa średnia prędkość wyścigu156,428 km/h - Jackie Stewart (Tyrrell 003), 1971
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Emerson Fittipaldi 175 okr. 1h48m18,700
2.
Francois Cevert 475 okr. +0:42,700
3.
George Follmer 2075 okr. +1:13,100
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +6 | Emerson Fittipaldi 1 | Lotus 72E | 75 | 1h48m18,700 | 0 | |
2 | +1 | Francois Cevert 4 | Tyrrell 006 | 75 | +0:42,700 | 0 | |
3 | +11 | George Follmer 20 | Shadow DN1 | 75 | +1:13,100 | 0 | |
4 | +1 | Peter Revson 6 | McLaren M23 | 74 | +1 okr. | 0 | |
5 | +5 | Jean-Pierre Beltoise 15 | BRM P160E | 74 | +1 okr. | 0 | |
6 | -4 | Denny Hulme 5 | McLaren M23 | 74 | +1 okr. | 0 | |
7 | +12 | Mike Beuttler 12 | March 721G/731 | 74 | +1 okr. | 0 | |
8 | +10 | Henri Pescarolo 11 | March 721G/731 | 73 | +2 okr. | 0 | |
9 | -1 | Clay Regazzoni 14 | BRM P160E | 69 | +6 okr. | 0 | |
10 | +2 | Wilson Fittipaldi 17 | Brabham BT42 | 69 | +6 okr. | 0 | |
11 | +9 | Nanni Galli 24 | Iso Marlboro IR | 69 | +6 okr. | 0 | |
12 | -6 | Jacky Ickx 7 | Ferrari 312B3 | 69 | +6 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Carlos Reutemann 18 | Brabham BT42 | 66 | półoś napędowa | 0 | |||
Howden Ganley 23 | Iso Marlboro IR | 63 | brak paliwa | 0 | |||
Ronnie Peterson 2 | Lotus 72E | 56 | skrzynia biegów | 0 | |||
Jackie Stewart 3 | Tyrrell 006 | 47 | hamulce | 0 | |||
Niki Lauda 16 | BRM P160E | 28 | opony | 0 | |||
Graham Hill 25 | Shadow DN1 | 27 | hamulce | 0 | |||
Mike Hailwood 9 | Surtees TS14A | 25 | wyciek oleju | 0 | |||
Jackie Oliver 19 | Shadow DN1 | 23 | silnik | 0 | |||
Andrea de Adamich 21 | Brabham BT37 | 17 | utrata koła | 0 | |||
Carlos Pace 10 | Surtees TS14A | 13 | półoś napędowa | 0 |
Najszybsze okrażenie: Ronnie Peterson (Lotus 72E) - 1:23,800 na 13 okr.