GROTE PRIJS VAN NEDERLAND 1978
Circuit Zandvoort27 sierpnia

Długość toru: 4,226 kmLiczba okrążeń: 75Pełny dystans: 316,950 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:18,310 - Niki Lauda (Ferrari 312B3), 1974Najszybsze okrążenie wyścigu1:19,990 - Niki Lauda (Ferrari 312T2), 1977Największa średnia prędkość wyścigu184,022 km/h - Jackie Stewart (Tyrrell 006), 1973
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Mario Andretti 575 okr. 1h41m04,230
2.
Ronnie Peterson 675 okr. +0:00,320
3.
Niki Lauda 175 okr. +0:12,210
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Mario Andretti 5 | Lotus 79 | 75 | 1h41m04,230 | 0 | |
2 | = | Ronnie Peterson 6 | Lotus 79 | 75 | +0:00,320 | 0 | |
3 | = | Niki Lauda 1 | Brabham BT46 | 75 | +0:12,210 | 0 | |
4 | +4 | John Watson 2 | Brabham BT46 | 75 | +0:20,920 | 0 | |
5 | +5 | Emerson Fittipaldi 14 | Copersucar F5A | 75 | +0:21,500 | 0 | |
6 | -1 | Gilles Villeneuve 12 | Ferrari 312T3 | 75 | +0:45,950 | 0 | |
7 | -3 | Carlos Reutemann 11 | Ferrari 312T3 | 75 | +1:00,520 | 0 | |
8 | -2 | Jacques Laffite 26 | Ligier JS9 | 74 | +1 okr. | 0 | |
9 | +5 | Patrick Tambay 8 | McLaren M26 | 74 | +1 okr. | 0 | |
10 | -3 | James Hunt 7 | McLaren M26 | 74 | +1 okr. | 0 | |
11 | +9 | Hector Rebaque 25 | Lotus 78 | 74 | +1 okr. | 0 | |
12 | +3 | Jody Scheckter 20 | Wolf WR6 | 73 | +2 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Bruno Giacomelli 33 | McLaren M26 | 60 | poślizg | 0 | |||
Hans-Joachim Stuck 16 | Shadow DN9 | 56 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Rene Arnoux 31 | Martini Mk23 | 40 | podwozie | 0 | |||
Arturo Merzario 37 | Merzario A1 | 40 | silnik | 0 | |||
Jean-Pierre Jabouille 15 | Renault RS01 | 35 | silnik | 0 | |||
Brett Lunger 30 | McLaren M26 | 35 | silnik | 0 | |||
Keke Rosberg 32 | Wolf WR4 | 21 | przepustnica/wypadek | 0 | |||
Alan Jones 27 | Williams FW06 | 17 | przepustnica | 0 | |||
Nelson Piquet 29 | McLaren M23 | 16 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Patrick Depailler 4 | Tyrrell 008 | 13 | silnik | 0 | |||
Derek Daly 22 | Ensign N177 | 10 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Riccardo Patrese 35 | Arrows A1 | 0 | kolizja z Pironim | 0 | |||
Didier Pironi 3 | Tyrrell 008 | 1 | kolizja z Patrese | 0 | |||
Zdyskwalifikowani | |||||||
Vittorio Brambilla 19 | Surtees TS20 | 36 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Niki Lauda (Brabham BT46) - 1:19,570 na 57 okr.