GRAN PREMIO DI SAN MARINO 1983
Autodromo Enzo e Dino Ferrari01 maja

Długość toru: 5,04 kmLiczba okrążeń: 60Pełny dystans: 302,400 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:29,765 - Rene Arnoux (Renault RE30B), 1982Najszybsze okrążenie wyścigu1:35,036 - Didier Pironi (Ferrari 126C2), 1982Największa średnia prędkość wyścigu187,733 km/h - Didier Pironi (Ferrari 126C2), 1982
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Patrick Tambay 2760 okr. 1h37m52,460
2.
Alain Prost 1560 okr. +0:48,781
3.
Rene Arnoux 2860 okr. +22:07,540
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +2 | Patrick Tambay 27 | Ferrari 126C2B | 60 | 1h37m52,460 | 0 | |
2 | +2 | Alain Prost 15 | Renault RE40 | 60 | +0:48,781 | 0 | |
3 | -2 | Rene Arnoux 28 | Ferrari 126C2B | 60 | +22:07,540 | 0 | |
4 | +7 | Keke Rosberg 1 | Williams FW08C | 59 | +1 okr. | 0 | |
5 | +19 | John Watson 7 | McLaren MP4/1C | 59 | +1 okr. | 0 | |
6 | +6 | Marc Surer 29 | Arrows A6 | 59 | +1 okr. | 0 | |
7 | +9 | Jacques Laffite 2 | Williams FW08C | 59 | +1 okr. | 0 | |
8 | +12 | Chico Serra 30 | Arrows A6 | 58 | +2 okr. | 0 | |
9 | +16 | Raul Boesel 26 | Ligier JS21 | 58 | +2 okr. | 0 | |
10 | = | Mauro Baldi 23 | Alfa Romeo 183T | 57 | +3 okr. | 0 | |
11 | -4 | Manfred Winkelhock 9 | ATS D6 | 57 | +3 okr. | 0 | |
12 | +3 | Nigel Mansell 12 | Lotus 92 | 56 | +4 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Riccardo Patrese 6 | Brabham BT52 | 54 | poślizg | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Alfa Romeo 183T | 45 | zapłon | 0 | |||
Elio de Angelis 11 | Lotus 93T | 43 | prowadzenie bolidu | 0 | |||
Nelson Piquet 5 | Brabham BT52 | 41 | silnik | 0 | |||
Jean-Pierre Jarier 25 | Ligier JS21 | 39 | chłodnica | 0 | |||
Danny Sullivan 4 | Tyrrell 011 | 37 | wypadek | 0 | |||
Derek Warwick 35 | Toleman TG183B | 27 | poślizg | 0 | |||
Corrado Fabi 31 | Osella FA1D | 20 | poślizg | 0 | |||
Bruno Giacomelli 36 | Toleman TG183B | 20 | zawieszenie | 0 | |||
Niki Lauda 8 | McLaren MP4/1C | 11 | poślizg | 0 | |||
Johnny Cecotto 34 | Theodore N183 | 11 | poślizg | 0 | |||
Michele Alboreto 3 | Tyrrell 011 | 10 | wypadek/zawieszenie | 0 | |||
Roberto Guerrero 33 | Theodore N183 | 3 | kolizja z Sullivanem | 0 | |||
Eddie Cheever 16 | Renault RE40 | 2 | turbo | 0 |
Najszybsze okrażenie: Riccardo Patrese (Brabham BT52) - 1:34,437 na 47 okr.