GRAN PREMIO D'ITALIA 1983
Autodromo Nazionale di Monza11 września

Długość toru: 5,8 kmLiczba okrążeń: 52Pełny dystans: 301,600 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:28,473 - Mario Andretti (Ferrari 126C2), 1982Najszybsze okrążenie wyścigu1:33,619 - Rene Arnoux (Renault RE30B), 1982Największa średnia prędkość wyścigu207,527 km/h - Niki Lauda (Brabham BT46), 1978
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Nelson Piquet 552 okr. 1h23m10,880
2.
Rene Arnoux 2852 okr. +0:10,212
3.
Eddie Cheever 1652 okr. +0:18,612
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +3 | Nelson Piquet 5 | Brabham BT52B | 52 | 1h23m10,880 | 0 | |
2 | +1 | Rene Arnoux 28 | Ferrari 126C3 | 52 | +0:10,212 | 0 | |
3 | +4 | Eddie Cheever 16 | Renault RE40 | 52 | +0:18,612 | 0 | |
4 | -2 | Patrick Tambay 27 | Ferrari 126C3 | 52 | +0:29,023 | 0 | |
5 | +3 | Elio de Angelis 11 | Lotus 94T | 52 | +0:53,680 | 0 | |
6 | +6 | Derek Warwick 35 | Toleman TG183B | 52 | +1:13,348 | 0 | |
7 | +7 | Bruno Giacomelli 36 | Toleman TG183B | 52 | +1:33,922 | 0 | |
8 | +3 | Nigel Mansell 12 | Lotus 94T | 52 | +1:36,035 | 0 | |
9 | +10 | Jean-Pierre Jarier 25 | Ligier JS21 | 51 | +1 okr. | 0 | |
10 | +10 | Marc Surer 29 | Arrows A6 | 51 | +1 okr. | 0 | |
11 | +5 | Keke Rosberg 1 | Williams FW08C | 51 | +1 okr. | 0 | |
12 | +14 | Johnny Cecotto 34 | Theodore N183 | 50 | +2 okr. | 0 | |
13 | +8 | Roberto Guerrero 33 | Theodore N183 | 50 | +2 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Corrado Fabi 31 | Osella FA1E | 45 | silnik | 0 | |||
Danny Sullivan 4 | Tyrrell 011 | 44 | pompa paliwowa | 0 | |||
Thierry Boutsen 30 | Arrows A6 | 41 | silnik | 0 | |||
Manfred Winkelhock 9 | ATS D6 | 35 | układ wydechowy | 0 | |||
Michele Alboreto 3 | Tyrrell 012 | 28 | sprzęgło | 0 | |||
Alain Prost 15 | Renault RE40 | 26 | turbo | 0 | |||
Niki Lauda 8 | McLaren MP4/1E | 24 | elektryka | 0 | |||
John Watson 7 | McLaren MP4/1E | 13 | elektryka | 0 | |||
Piercarlo Ghinzani 32 | Osella FA1E | 10 | skrzynia biegów | 0 | |||
Mauro Baldi 23 | Alfa Romeo 183T | 4 | turbo | 0 | |||
Stefan Johansson 40 | Spirit 201C | 4 | dystrybutor | 0 | |||
Riccardo Patrese 6 | Brabham BT52B | 2 | silnik | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Alfa Romeo 183T | 2 | wypadek | 0 |
Najszybsze okrażenie: Nelson Piquet (Brabham BT52B) - 1:34,431 na 20 okr.