JOHN PLAYER GRAND PRIX OF EUROPE 1983
Brands Hatch25 września

Długość toru: 4,207 kmLiczba okrążeń: 76Pełny dystans: 319,732 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:09,540 - Keke Rosberg (Williams FW08), 1982Najszybsze okrążenie wyścigu1:12,368 - Didier Pironi (Ligier JS11/15), 1980Największa średnia prędkość wyścigu202,318 km/h - Alan Jones (Williams FW07B), 1980
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Nelson Piquet 576 okr. 1h36m45,865
2.
Alain Prost 1576 okr. +0:06,571
3.
Nigel Mansell 1276 okr. +0:30,315
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +3 | Nelson Piquet 5 | Brabham BT52B | 76 | 1h36m45,865 | 0 | |
2 | +6 | Alain Prost 15 | Renault RE40 | 76 | +0:06,571 | 0 | |
3 | = | Nigel Mansell 12 | Lotus 94T | 76 | +0:30,315 | 0 | |
4 | +10 | Andrea de Cesaris 22 | Alfa Romeo 183T | 76 | +0:34,396 | 0 | |
5 | +6 | Derek Warwick 35 | Toleman TG183B | 76 | +0:44,915 | 0 | |
6 | +6 | Bruno Giacomelli 36 | Toleman TG183B | 76 | +0:52,190 | 0 | |
7 | -5 | Riccardo Patrese 6 | Brabham BT52B | 76 | +1:12,684 | 0 | |
8 | +1 | Manfred Winkelhock 9 | ATS D6 | 75 | +1 okr. | 0 | |
9 | -4 | Rene Arnoux 28 | Ferrari 126C3 | 75 | +1 okr. | 0 | |
10 | -3 | Eddie Cheever 16 | Renault RE40 | 75 | +1 okr. | 0 | |
11 | +7 | Thierry Boutsen 30 | Arrows A6 | 75 | +1 okr. | 0 | |
12 | +9 | Roberto Guerrero 33 | Theodore N183 | 75 | +1 okr. | 0 | |
13 | +12 | Jonathan Palmer 42 | Williams FW08C | 74 | +2 okr. | 0 | |
14 | +5 | Stefan Johansson 40 | Spirit 201C | 74 | +2 okr. | 0 | |
15 | +8 | Raul Boesel 26 | Ligier JS21 | 73 | +3 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Patrick Tambay 27 | Ferrari 126C3 | 67 | wypadek/płyn hamulcowy | 0 | |||
Michele Alboreto 3 | Tyrrell 012 | 64 | silnik | 0 | |||
Piercarlo Ghinzani 32 | Osella FA1E | 63 | przepustnica | 0 | |||
Marc Surer 29 | Arrows A6 | 50 | silnik | 0 | |||
Keke Rosberg 1 | Williams FW08C | 43 | silnik | 0 | |||
Mauro Baldi 23 | Alfa Romeo 183T | 39 | sprzęgło | 0 | |||
John Watson 7 | McLaren MP4/1E | 36 | poślizg | 0 | |||
Danny Sullivan 4 | Tyrrell 012 | 27 | wyciek oleju/pożar | 0 | |||
Niki Lauda 8 | McLaren MP4/1E | 25 | silnik | 0 | |||
Elio de Angelis 11 | Lotus 94T | 12 | pompa olejowa/silnik | 0 |
Najszybsze okrażenie: Nigel Mansell (Lotus 94T) - 1:14,342 na 70 okr.