ALEXANDER ALBON

Toro Rosso Toro Rosso STR14
Starty:12 GP
Pierwszy start w F1:Grand Prix Australii 2019
Wygrane:0 (0,0%)
Pierwsza wygrana: -
Podia:0 (0,0%)
Zdobyte punkty:16
Pole position:0 (0,0%)
Najszybsze okrążenia:0 (0,0%)
Narodowość: TajlandiaData urodzenia: 23 marca 1996Miejsce urodzenia: Londyn (Wielka Brytania) Miejsce zamieszkania: Milton Keynes (Wielka Brytania) Oficjalna strona: -Wzrost: 186 cmWaga: 74 kgStan cywilny: KawalerImiona dzieci: -

KARIERA

2018
Kontynuuje starty w F2, lecz przechodzi do ekipy DAMS. Za kierownicą bolidu najnowszej generacji walczy o czołowe lokaty i odnosi cztery zwycięstwa w Azerbejdżanie, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech oraz w Rosji. Do ostatniej rundy sezonu podchodzi jako wicelider klasyfikacji, lecz ostatecznie musi uznać wyższość Lando Norrisa i zajmuje trzecie miejsce w generalce. Latem zabezpiecza swoją przyszłość podpisując kontrakt z Nissanem na starty w Formule E w sezonie 2018/19, lecz jego dobra postawa znajduje uznanie w oczach ludzi z Red Bulla. Udaje mu się unieważnić porozumienie i awansuje do Formuły 1 w 2019 roku jako reprezentant Toro Rosso, ponownie wstępując w juniorski program koncernu.
2017
Pozostaje w szeregach ART Grand Prix, lecz zostaje awansowany do Formuły 2. Pierwszy kontakt z oficjalnym przedsionkiem F1 okazuje się być trudny, ponieważ zajmuje dopiero dziesiątą pozycję w klasyfikacji generalnej. Ustanawia jedno najszybsze okrążenie, a także dwukrotnie wchodzi na podium podczas sprintów w Austrii oraz Abu Zabi.
2016
Przechodzi do GP3 Series i zalicza dotychczas swój najlepszy sezon w juniorskich kategoriach. Podpisuje kontrakt z ART Grand Prix i walczy w ścisłej czołówce, czterokrotnie wygrywając na torach w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech i w Malezji. Mimo to jego partner - Charles Leclerc, jest poza zasięgiem konkurencji i musi zadowolić się tytułem wicemistrza.
2015
Decyduje się wreszcie zmienić serię i przechodzi do Mistrzostw Europy Formuły 3. Jako kierowca Signature konkuruje głównie w środku stawki i dwukrotnie ustawia się na pierwszym polu, natomiast w wyścigach pięć razy zdobywa miejsce na podium. W końcowej tabeli zajmuje siódme miejsce z dorobkiem 187 punktów. Przystępuje do Grand Prix Makau i finiszuje na trzynastej lokacie.
2014
Sezon 2014 jest trzecim podejściem do europejskiej Formuły Renault 2.0, gdzie tym razem walczy w czołówce. Zgarnia jedno pole position, a na podium melduje się trzykrotnie, co na koniec sezonu daje mu trzecie miejsce w klasyfikacji. Startuje również w dwóch rundach FR2.0 ALPS i udaje mu się odnieść pierwsze zwycięstwo za kierownicą bolidu.
2013
Red Bull decyduje się usunąć go z juniorskiego programu i zmuszony jest znaleźć sponsorów, którzy sfinansują jego starty w niższych kategoriach. Wiąże się z Gravity, które współpracuje z Lotusem w F1 i zapewnia mu wsparcie na trzy lata. Pozostaje w FR2.0 Eurocup, gdzie notuje niewielki progres i zajmuje szesnaste miejsce, dopisując do dorobku jedno pole position. Podejmuje się również pojedynczych występów w alpejskiej edycji, lecz bez większych sukcesów.
2012
Dołącza do Red Bull Junior Team i przesiada się za kierownicę jednomiejscowego bolidu. Zasila stawkę Formuły Renault 2.0 Eurocup oraz ALPS i w obu seriach prezentuje koszmarne osiągi. W europejskiej edycji zajmuje dopiero trzydziestą ósmą pozycję w klasyfikacji z zerowym dorobkiem, natomiast w alpejskim czempionacie jest siedemnasty gromadząc 26 punktów.
2005 -2011
Decyduje się pójść w ślady swojego ojca Nigela i zostaje kierowcą wyścigowym. Mając osiem lat rozpoczyna profesjonalne starty w kartingu i odnosi wiele sukcesów w Wielkiej Brytanii, a także na międzynarodowej arenie. W sezonie 2010 jako junior McLarena jest m.in. mistrzem świata oraz Europy w kategorii KF3.

STATYSTYKI W F1

SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P.pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
2019151216005001Toro Rosso
Razem:12160 (0,0%) 0 (0,0%) 5 (41,7%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 1 (8,3%) 1
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.