Panciatici kierowcą juniorskiej ekipy Lotusa w FR3.5

Tymczasem Vergne może zdecydować się na równoległe starty w brytyjskiej F3 i FR3.5
13.02.1016:41
Marek Roczniak
2089wyświetlenia

Ubiegłoroczny kierowca GP2 - Francuz Nelson Panciatici ogłosił, że w sezonie 2010 będzie reprezentował barwy Lotus Racing Junior Team w Formule Renault 3.5.

Malezyjska ekipa w ubiegłym roku startowała pod nazwą Mofaz Racing/Fortec, a jej ówczesny reprezentant Fairuz Fauzy, który teraz jest kierowcą rezerwowym Lotusa w Formule 1, wywalczył wicemistrzostwo, ulegając jedynie Bertrandowi Baguette.

Panciatici pochodzi z Asnieres-sur-Seine położonego niedaleko Paryża i w 2007 roku był kierowcą programu Renault Driver Development. Niezbyt udany trzeci sezon startów w Formula Renault 2.0, zakłócony zmianą zespołów w połowie mistrzostw spowodował jednak, że Francuz stracił miejsce w RDD.

W 2008 roku podreperował swoją reputację, zdobywając wicemistrzostwo w hiszpańskiej Formule 3, jednak awans do GP2 z Durango w sezonie 2009 przerósł najwyraźniej jego obecne możliwości i nie zdobywszy tam ani jednego punktu, Panciatici zdecydował się teraz na starty w FR3.5. Warto dodać, że w okresie zimowym Nelson odniósł zwycięstwo w ORECA Sportscars Winter Series.


Drugi kierowca Lotus Racing Junior Team w sezonie 2010 nie jest jeszcze znany, ale wydaje się mało prawdopodobne, aby Fauzy pozostał na czwarty sezon w głównej kategorii World Series by Renault. Tymczasem inny francuski kierowca - Jean-Eric Vergne może zdecydować się w tym roku na równoległe starty w FR3.5 z zespołem SG Formula, obok swojej głównej kampanii w brytyjskiej F3, gdzie będzie kierowcą Carlin Motorsport.

Red Bull zgłosił się do mnie z zapytaniem, czy miałbym coś przeciwko, gdyby Jean-Eric startował także w Formule Renault 3.5 z SG i nie miałem absolutnie nic - powiedział Trevor Carlin. Cieszę się, że będzie miał on okazję zdobyć dodatkowe doświadczenie. Wierzę w podejście Red Bulla do ścigania się. Stosują filozofię rzucania na głęboką wodę - jeśli ich kierowca nie jest w stanie wskoczyć do samochodu World Series i wykonywać dobrą pracę, to nie będzie też w stanie tego robić w samochodzie F1.

^lista startowa,11,2010
Źródło: Autosport.com