Kubica potwierdza, że mają nowy dyfuzor w Bahrajnie
"Mamy tutaj nowy dyfuzor i małe nowinki aerodynamiczne: skrzydełka i wloty"
11.03.1014:21
13749wyświetlenia
Robert Kubica potwierdził dzisiaj w Bahrajnie, że zespół Renault przywiózł na pierwszy wyścig sezonu 2010 nowy dyfuzor, a także inne nowe części aerodynamiczne do bolidu R30.
Mamy tutaj nowy dyfuzor i małe nowinki aerodynamiczne: skrzydełka i wloty- powiedział Polak portalowi PIT STOP, choć nie chciał jednoznacznie stwierdzić, jaka będzie ich skuteczność, zatem pozycja stajni z Enstone w stawce w odniesieniu do rywali wciąż pozostaje sporą niewiadomą.
Trudno ocenić (naszą formę)- powiedział.
W połowie lutowych testów, czyli w Jerez, byliśmy z przodu. Potem w Barcelonie odczucia jeśli chodzi o samochód i czasy okrążeń nie były zbyt rewelacyjne. Z drugiej strony jednak nie mieliśmy tam praktycznie żadnych poprawek, poza nowym przednim skrzydłem, które nie dało spodziewanych wyników. Miejmy nadzieję, że tutaj z pakietem nowych rzeczy będzie to jakoś grało.
W rozmowie z dziennikarzem serwisu AUTOSPORT, Kubica stwierdził ponadto, że Renault potrzebuje czasu na powrót do czołówki, gdyż nikt nie jest w stanie uczynić tego z dnia na dzień.
Patrząc na koniec ubiegłego roku, zaczynamy nowy sezon będąc daleko za czołówką, a myślę, że większość zespołów oparła swoje samochody na zeszłorocznych modelach, albo próbowała podążyć śladem najszybszego auta z ubiegłego roku. Musimy zatem upewnić się, że mamy odpowiedni program rozwojowy, i że odrabiamy straty.
Wszyscy w Renault wiedzą, że czasy wygrywania mistrzostw świata to odległa przeszłość. Musimy realistycznie podchodzić do najbliższego sezonu, jako że w ubiegłym roku forma Renault była bardzo rozczarowująca. Musimy się zatem upewnić, że wykonamy lepszą robotę niż 2009 roku. Jednakże z perspektywy aklimatyzacji w nowym zespole, Polak jest zadowolony z obrotu spraw:
Jeśli chodzi o zespół, to jestem zadowolony z tego, co dostałem od Renault. Czas potrzebny na integrację i zżycie się z zespołem był krótki. Od razu mogliśmy zabrać się do pracy nad wczuciem w samochód. Jednakże testy to trochę inna rzecz, więc w wyścigach z pewnością będzie kilka nowych rzeczy i takich, do których będziemy musieli się przyzwyczaić.
Źródło: F1.pl, Autosport.com
KOMENTARZE