Kontrowersyjne skrzydło McLarena legalne
Przynajmniej jeden zespół domagał się wyjaśnienia wątpliwości dotyczących MP4-25
11.03.1017:17
4032wyświetlenia
Bolid McLarena na sezon 2010 wraz ze swoim kontrowersyjnym tylnym skrzydłem zastał uznany jako w pełni zgodny z regulaminem podczas rutynowej kontroli technicznej przeprowadzonej dziś w Bahrajnie.
Przynajmniej jeden zespół - Red Bull - domagał się wyjaśnienia wątpliwości dotyczących interpretacji przepisów przez ekipę z Woking. Spekuluje się, że specyficzna konstrukcja skrzydła MP4-25 może dawać Jensonowi Buttonowi i Lewisowi Hamiltonowi nawet 6 km/h przewagi nad rywalami w szybkości na prostych.
Delegat techniczny FIA - Charlie Whiting miał odwiedzić siedzibę McLarena już w zeszłym tygodniu, jednak 24-godzinne opóźnienie samolotu, którym wracał z Brazylii zmusiło go do przeprowadzenia tej kontroli już na torze w Bahrajnie - dzień przed rozpoczęciem sezonu.
Przypuszcza się, że McLaren zastosował mechanizm, który - jeśli kierowca naciśnie kolanami na specjalny przełącznik - wypuszcza powietrze (pochodzące z wlotu powietrza na przedniej części w nadwoziu) na tylne skrzydło. Niemiecki magazyn Auto Motor und Sport cytuje wypowiedź jednego z oficjeli FIA, który stwierdził, że jest to
proste lecz genialne rozwiązanie.
Źródło: Motorsport.com
KOMENTARZE