Kontrowersyjne skrzydło McLarena legalne

Przynajmniej jeden zespół domagał się wyjaśnienia wątpliwości dotyczących MP4-25
11.03.1017:17
Konrad Házi
4032wyświetlenia

Bolid McLarena na sezon 2010 wraz ze swoim kontrowersyjnym tylnym skrzydłem zastał uznany jako w pełni zgodny z regulaminem podczas rutynowej kontroli technicznej przeprowadzonej dziś w Bahrajnie.

Przynajmniej jeden zespół - Red Bull - domagał się wyjaśnienia wątpliwości dotyczących interpretacji przepisów przez ekipę z Woking. Spekuluje się, że specyficzna konstrukcja skrzydła MP4-25 może dawać Jensonowi Buttonowi i Lewisowi Hamiltonowi nawet 6 km/h przewagi nad rywalami w szybkości na prostych.

Delegat techniczny FIA - Charlie Whiting miał odwiedzić siedzibę McLarena już w zeszłym tygodniu, jednak 24-godzinne opóźnienie samolotu, którym wracał z Brazylii zmusiło go do przeprowadzenia tej kontroli już na torze w Bahrajnie - dzień przed rozpoczęciem sezonu.



Przypuszcza się, że McLaren zastosował mechanizm, który - jeśli kierowca naciśnie kolanami na specjalny przełącznik - wypuszcza powietrze (pochodzące z wlotu powietrza na przedniej części w nadwoziu) na tylne skrzydło. Niemiecki magazyn Auto Motor und Sport cytuje wypowiedź jednego z oficjeli FIA, który stwierdził, że jest to proste lecz genialne rozwiązanie.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

12
rafaello85
12.03.2010 07:55
Typowy populizm...
pasior
12.03.2010 08:38
rafaello85, nie matrw się . zadba w odpowiednim momencie
rafaello85
11.03.2010 11:42
Jak to się stało?? To niemożliwe! Przecież szefem FIA jest TODT... ! Todt, były szef Ferrari, człowiek który będzie ich wspomagał jak tylko może i który zrobi wszystko aby upupić konkurencję... Jak to możliwe, że to proste i zarazem genialne rozwiązanie zaakceptowal? Przecież tą jedną decyzję ośmieszył ( a przede wszystkim bardzo zawiódł ) tych wszystkich, którzy na niego pluli i mówili, że on będzie stronniczy i będzie sprzyjał tylko jednemu zepsołowi, wiadomo komu... Napoleon wychodzi z wprawy;) W ogóle nie dba o swoich oponentów:D
McLuke
11.03.2010 11:25
no to w niedziele się szykuje dublecik Srebrnych Strzał ;D :P
A.S.
11.03.2010 10:27
No i sprawa wyjaśniona. Po kłopocie, można odesłać do domu alternatywny pakiet aerodynamiczny. Jak zwykle u McLarena proste i zarazem genialne rozwiązanie może przynieść im sporo korzyści. Brawo!
boby
11.03.2010 08:49
dz Ja jeszcze słyszałem że między fotelem a wylotem ma być zastosowana specjanla turbinka, która da 0,05 KM, co przekłada się na dodatkowe 0,02 km/h. Ale to też chyba nie potwierdzone.
dz
11.03.2010 06:59
mam też więcej rewelacji że dietą na weekendy gp będzie kuchnia polska w szczególności kapusta z grochem , fasolka po bretońsku , dodatkiem i nowinką bedzie specjalny fotel który będzie odprowadzał gazy wprost na tylne skrzydło:)
Banditto
11.03.2010 05:48
Podobno kierowcy McLarena żeby dodatkowo zwiększyć ciśnienie powietrza będą dmuchać w coś na kształt podobnego do rurki od napoju, która zamiast do butelki z napojem będzie podłączona do specjalnego zbiornika, który z jednej strony ma automatycznie zamykający się wlot powietrza, więc kierowca nie będzie musiał się nadymać żeby utrzymać określone ciśnienie powietrza w pojemniku, natomiast drugi koniec ma być podłączony właśnie do tego wylotu ze zdjęcia. Podaję to tylko, jako ciekawostkę, bo ta informacja nie jest jeszcze oficjalnie potwierdzona. ;-)
akkim
11.03.2010 05:14
@deeze >>> Mnie do tej pory FIA już przyzwyczaiło, jak coś nie McLaren to się nie mieściło. / w ramach regulacji / Jak to się dziś mówi : "to różna optyka", jednym się dopuszcza a innym zamyka.
deeze
11.03.2010 05:10
Tak, właśnie o ten wlocik... pomyśleć, że jest sterowany kolanem... Czy to nie jest przypadkiem ruchoma część aerodynamiczna? :) Jeśli amortyzator wewnętrzny Renault był...
akkim
11.03.2010 04:58
Maraz
11.03.2010 04:47
News poprawiony, mieliśmy trochę pokręcony opis tego rozwiązania (podziękowania dla anonimowej osoby, która zgłosiła błąd).