HRT bliskie podpisania umowy z Toyota Motorsport?

Hiszpańska ekipa ma między innymi otrzymać projekty bolidu TF110
21.07.1011:03
Michał Roszczyn
3291wyświetlenia

Zespół Hispania Racing jest podobno bliski sfinalizowania umowy ze startującą do zeszłego roku w Formule 1 ekipą Toyoty, posiadającą swoją bazę w Kolonii.

Włoski serwis internetowy 422race.com informuje, że mający spore problemy hiszpański team podpisze umowę w ciągu najbliższych kilku dni po długim okresie negocjacji.

Według 422race.com, umowa HRT obejmować będzie korzystanie z siedziby głównej Toyota Motorsport w Kolonii, personelu i projektów bolidu TF110, który miał być wystawiony przez japońską ekipę w tegorocznych mistrzostwach, ale ostatecznie nawet nie został przetestowany na torze.

Jeszcze przed przybyciem pieniędzy z Hiszpanii, Toyota podobno ponownie zatrudnia inżynierów, w tym poprzez publikowanie ogłoszeń w specjalistycznych magazynach. Obecny samochód HRT, najwolniejszy w tegorocznej stawce, został zbudowany przez ich dawnego partnera technologicznego - włoską firmę konstruktorską Dallara.

Źródło: OneStopStrategy.com

KOMENTARZE

18
kubwawr
21.07.2010 10:25
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=127900 Zdjęcia Toyoty TF 110 Przednie skrzydło nawet podobne do skrzydła red-bulla. Cytuję wikipedię "Samochód posiadał dyfuzor konstrukcji Giuseppe Azzolliniego, który ostatecznie miał znaleźć się w wersji "B" modelu Ferrari F10, a także system regulacji wysokości zawieszenia." Ciekawe jak ta toyota spisywałaby się na torze. Podobno ten bolid miał dać pierwsze zwycięstwo Toyocie.
Jędruś
21.07.2010 09:07
Trochę głupie te wasze teorie spiskowe bo tak duża firma raczej nie wchodzi po tak krótkim okresie czasu do tej samej rzeki. A co do dostrojenia TF110 do przyszłorocznych przepisów to z pewnością wyniesie to dużo taniej niż zbudowanie nowego bolidu. Kierowcy? Zostanie ten co więcej zapłaci.
Konfederat1970
21.07.2010 12:32
Myślę podobnie jak @Gie. Toyota szykuje się do powrotu do F1 i to w ten sposób, jak powiedział @Gie (tylnymi drzwiami). HRT będzie mogło odejść z podniesionym czołem z Formuły 1, a Toyota zajmie ich miejsce. Pewnie doszli do wniosku po pół roku, że sfrajerowali się ze swoim odejściem z "królowej" sportów motorowych. Tylko co ewentualnie Toyota zrobi z kierowcami HRT ?? Pewnie Chandhok odejdzie, a zostawią Sennę. A kto na drugie miejsce ?? Obstawiałbym Kimi Raikkonena, który w ubiegłym roku nie doszedł do porozumienia z zespołem (a teraz może ma chęć wrócić), może Klien i Yamamoto (ten drugi w roli testera). Hmm. Pozostaje jeszcze kwestia obsadzenia w stawce 13 zespołu, może jakiś wielki powrót ?? Np. Honda, Brabham (dawna świetna marka) lub Benetton (z Flavio Briatore w roli szefa, fajnie by było , ale co z jego karą ??). Ot takie dywagacje, ale pomarzyć można :)
dxx91
21.07.2010 10:22
@Loxley: Tyle że Virgin już ma 2-gą wersję bolidu (przypominam: za mały bak)
Loxley
21.07.2010 10:05
tia, tylko hrt jest mniej awaryjne niż virgin.
michal1233
21.07.2010 10:04
Zmiany są dozwolone tylko kiedy FIA na to pozwoli i muszą być przeprowadzone ze względu na poprawę bezpieczeństwa lub bezawaryjności. Chyba się kwalifikują.
juras70
21.07.2010 09:52
@michal1233 "W celu dalszego ograniczenia kosztów nowe przepisy wymagają, aby zespoły homologowały podstawowe części jak kadłub samochodu, struktury ochronne, a także koła.Zmiany są dozwolone tylko kiedy FIA na to pozwoli i muszą być przeprowadzone ze względu na poprawę bezpieczeństwa lub bezawaryjności. Czasy projektowania nadwozi B już się skończyły" -Cytat z F1R masz jeszcze coś do powiedzenia??
Ralph1537
21.07.2010 09:47
moze i nazwe zmienia na toyote
michal1233
21.07.2010 09:42
@juras70 Można wykonać homologację w trakcie sezonu. Testy zderzeniowe itp. już było tak w tym sezonie.
P@veL
21.07.2010 09:42
W nastepnym sezonie znowu jest zmiana przepisów i na nic im ten bolid sie zda. Mamy nowe opony (wiec zawieszenie musi być nowe), zakaz podwójnych dyfuzorów (wiec cały pakiet aero trzeba zmienić, żeby do siebie pasowało) i ruchome tylne skrzydło.
sowa_kubica_fan
21.07.2010 09:42
Mnie się wydaje, że mogą jakoś wykorzystać przednie i tylnie skrzydło oraz pokrywę silnika. Willis jest na tyle doświadczony, że mógłby przebudować samochód w taki sposób, aby zdobył pod koniec sezonu parę punktów.
Mr President
21.07.2010 09:40
Najpierw była Dallara, teraz Toyota - ci ludzie chyba sami nie potrafią zbudować bolidu, czarna ich przyszłość
michal1233
21.07.2010 09:39
Ja mam nadzieję, że Colin Kolles wykona dobrą robotę i TF110 wystartuje. W internecie na stronie o F1 znalazłem, że ten bolid miał być właśnie wykorzystany przez Stefan GP i Jacques Villeneuve widział dane dotyczącego osiągów bolidu i mówił, że były one imponujące i bolid mógł wygrywać wyścigi. Ciekawe co to będzie jak np. na Suzuce zobaczymy HRT w pierwszej 15. Myślę, że pan Borowczyk będzie tym faktem podniecony. Heh nie mogę się doczekać, mam nadzieję, że zdobędą jakiś punkcik.
juras70
21.07.2010 09:38
W tym sezonie nie może się pojawić, bo np. kadłub jest homologowany i nie mogą go zmienić itp. Raczej użyją bolidu jako bazy na przyszły rok...
Gie
21.07.2010 09:36
Już jakiś czas temu na forum pisałem że Toyota chce wrócić do F1 tylnymi drzwiami. W planach jest GP USA, a to ważny rynek dla Toyoty. Chyba nawet gdzieś była jakaś informacja o 2 GP w USA. Ciekawe czy TF110 pojawi się na torze w tym sezonie? Jest taka możliwość? Są może jakieś przepisy odnośnie aż takiej zmiany? Jeśli to ma być podstawa przyszłorocznego bolidu HRT to wypadałoby go objeździć w tym roku i pozbierać jakieś dane.
P@veL
21.07.2010 09:16
Nie mogą tak sobie wystawić tego bolidu bo: 1) nie jest przystosowany do silników Cosworth, 2) nie można modyfikować monokoku/zbiornika paliwa w trakcie sezonu. Myśle ze wsadzą pakiet aero z Toyoty do swojego bolidu,sprawdzą czy da sie użyć ich zawieszenia i skrzyni biegów, a potem bedą rozwijać bolidy (tegoroczny i przyszłoroczny) w Koloni
dragon92
21.07.2010 09:11
Ciekawe czy jeszcze w tym roku jest sznsa na wystawienie tego bolidu? Jeśli tak to z miejsca bedą najlepszym nowym zespołem :>
P@veL
21.07.2010 09:11
Genialny pomysł! Aż się zastanawiałem czemu nikt nie chce wykorzystać Toyoty w jakiś sposób. Najpierw był Stefan, Potem miały być testy przyszłorocznych opon, ale też sie nie udałoale jednak ktoś sie skusił. Dobrze ze to HRT bo im kibicuje, może zaczną coś pokazywać