HRT nie znalazło nowego właściciela

Wkrótce powinno zostać ogłoszone zamknięcie ekipy
01.12.1219:31
Mateusz Szymkiewicz
4416wyświetlenia

Zespół HRT oficjalnie nie znalazł nowego nabywcy i wkrótce możemy spodziewać się informacji o zamknięciu ekipy.

Dziś została opublikowana lista startowa na sezon 2013, na której znalazło się tylko jedenaście zespołów. Hiszpańska stajnia została wystawiona na sprzedaż kilka tygodni temu i według serwisu Autosport, największe zainteresowanie kupnem wyrażała chińska firma Cherry Automobile. Różne źródła głoszą, iż obecni właściciele HRT chcą się skupić na spłaceniu długów ekipy.

Zespół HRT należący ówcześnie do Jose Ramona Carabante dołączył do Formuły 1 w 2010 roku. Ekipa pod wodzą Colina Kollesa ścigała się samochodem skonstruowanym przez Dallarę, mając w składzie kierowców Bruno Sennę, Karuna Chandhoka, Sakona Yamamoto i Christiana Kliena. W międzyczasie do ekipy dołączył uznany projektant - Geoff Willis, który objął stanowisko dyrektora technicznego.

Do sezonu 2011 stajnia przystąpiła w bolidzie własnej konstrukcji, mając tym razem w składzie kierowców Vitantonio Liuzziego, Naraina Karthikeyana oraz Daniela Ricciardo. W lipcu zespół został sprzedany spółce inwestycyjnej Thesan Capitals, która zmieniła siedzibę ekipy, zarząd oraz skład techniczny.

W tym sezonie zespół wyraźnie odstawał od swoich najbliższych konkurentów - ekip Caterham oraz Marussia - co zaowocowało ostatnim miejscem w klasyfikacji konstruktorów. Ekipa miała do 30 listopada zapłacić „wpisowe”, lecz ze względu na zawirowania ze sprzedażą nie zrobiła tego, przez co nie zostanie dopuszczona do startów w Formule 1 w 2013 roku.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

28
zychu99
06.12.2012 03:13
A to był mój ulubiony team :(
benethor
03.12.2012 10:28
@IceMan11 ale dlaczego HRT weszło do F1? Po prostu pewniejsi kandydaci nie chciali budżetowych silników coswortha
adept
03.12.2012 09:05
No i dobrze. Podnosi to wartość reklamową pozostałych słabych ekip, a jak znajdzie się jakiś poważny zainteresowany dołączeniem, to jest wolne miejsce. Mam jednak nadzieję, że więcej zespołów już nie odpadnie.
+AS+
02.12.2012 03:58
@IceMan11 A Stefan GP? Przeciez oni jak dobrze pamietam mieli projekt Toyoty na 2010.
IceMan11
02.12.2012 03:51
@maroo Zastanów się. Gdyby F1 była interesująca dla takich marek jak VW, czy Audi to juz dawno by byli. Niestety, F1 ich nie interesuje i dlatego nikogo lepszego od HRT nie ma. Wystarczy też spojrzeć ile ekip planowało dołączenie do stawki, a kto wszedł - HRT, które zakończyło swoją przygodę po 3 sezonach. Nadal chcesz mi wmówić, że są lepsiejsi od HRT?
maroo
02.12.2012 02:47
@Blaise / @IceMan11 Wydaje mi się że spokojnie można by znaleść pod każdym względem: technicznym/fifnansowym/organizacyjnym ekipę która była by zdolna wejść do F1 i w ciągy 2-3 sezonów znaleść się w okolicach połowy stawki. Jest jednak coś co sprawia że nikt taki się nie pojawia - myślę że jest to brak zainteresowania. Owszem, F1 królową motorsportu ale chyba biznesowo jest to zbyt odległe dla wielu. Dlaczego kilka marek samochodowych nie wchodzi dzisiaj do F1? Chyba po prostu nie czują bluesa - czyli bardziej normalnie, nie po drodze im w kontekście marketing/droga którą obrali i sport jakim jest F1. A szkoda... Mogliby niemcy czy kitajce wskoczyć znó do stawki.
IceMan11
02.12.2012 02:40
@Blaise Jakby istniał to uwierz mi - na pewno byłby już w stawce F1 ;)
Benetonczyk
02.12.2012 09:37
Robimy zrzute i wystawiamy swój team F1wm ;)
Blaise
02.12.2012 09:30
Nareszcie, tyle lat na to czekałem... LOL Teraz czekam na Marussie he he. Nie orientuję się ale na pewno istnieje jakiś zespół, który jest w stanie zbudować 'normalny' bolid F1, zatrudnić normalnych kierowców, i który będzie się spisywał o niebo lepiej od HRT.
benethor
02.12.2012 08:42
@Adakar gdyby Newey się nie "otrząsnął" w 2009, to RBR nadal byłoby w okolicach STR
Adakar
02.12.2012 06:28
największym błędem HRT były próby za wszelką cenę, przeniesienia całego biznesu do Hiszpani pogrążonej w kryzysie. WHY ?! dla samej idei hiszpańskiej ekipy ? @plastic Stewart CIENIASAMI ? W 1999 była to ścisła czołówka z Rubensem i Herbertem, a wtedy punktowało tylko 6 aut. Ogarnij się. Stawali na podium w innych wyścigach w TRZECIM ROKU STARTÓW, a ekipa powstała od zera. Co więcej, Spyker to ledwie jednoroczny epizod w historii ekipy, która była JORDANEM od 1991 roku, ze świetnymi latami przypadającymi na końcówkę lat 90-tych. Red Bull potrzebował 4 lat, aby wygrać. Co więcej, nastąpiło to dopiero po rewolucji w budowie bolidów. historii trochę łyknij
eMJ
02.12.2012 02:17
@ AS[quote="+AS+"][/quote] Czekam na liste incydentow wszystkich kierowcow z udzialem hrt
+AS+
02.12.2012 01:25
@marrcus Wiemy ze sie cieszysz, bo przeciez od dawna wiadomo ze HRT placili za rozbijanie Vettela, a to byl spisek Ferrari.
marrcus
02.12.2012 01:16
ale nie ma obowiązku wydawać dużo, oni nawet mało nie mieli
jojob
02.12.2012 01:00
Szkoda :( Miał był limit kosztów, a nic z tego nie wyszło. Co prawda producenci samochodów stracili, ale zyskali inni (np branża telekomunikacyjna i producenci napojów energetycznych, i zachcianki zasobnych w ropę rządów niektórych krajów ) W sumie na razie jest spoko bo jest show ! Ale dlaczego producentom samochodów podcina się nogi? Za 10 lat moglibyśmy jeździć tanimi i dobrymi samochodami, a zamiast tego będziemy pili niezdrowe energetyczne napoje, tankowali drogie paliwa i płacili krocie za usługi telekomunikacyjne :(
Kamikadze2000
01.12.2012 11:12
@modlicha - trzymajmy kciuki! Pzdr :))
modlicha
01.12.2012 10:24
[quote="Kamikadze2000"]W 2014r. być może ich miejsce zajmie zespół godny F1[/quote] Pro Drive podobno nie zarzuciło planów F1, ale to oczywiście aż od 2014 roku. Miejsce się zwolni więc na pewno kilka projektów/przedsięwzięć będzie ubiegało się o to miejsce za rok.
Kamikadze2000
01.12.2012 08:57
Szkoda, bo wielu pracowników straciło pracę. Szkoda, bo Pedro nie zaliczy sezonu, na który się nastawiał. Szkoda, bo żaden nowy kierowca nie otrzyma szansy startów. Nie szkoda, bo co tu dużo mówić - byli zawalidrogą, rozpaczliwie walczącą o utrzymanie. Zespół nie miał przyszłości. W 2014r. być może ich miejsce zajmie zespół godny F1. :)
Yurek
01.12.2012 07:37
@plastic - no tak, SGP i RBR nie różnią się... Jackie wszystko musiał robić sam, dostał wprawdzie wsparcie Forda, ale to wsparcie nie wystarczało na prowadzenie ekipy tego pokroju, a w 1999 zespół był świetny i tak czy tak powinni odnieść zwycięstwo (acz bardziej Barrichello niż Herbert). 4 miejsce Stewarta w 1999 jest więcej warte niż 1 miejsce Red Bulla w 2012.
+AS+
01.12.2012 07:32
@McLuke Rekrutacja moglaby byc ale ja bym wymagal takze okreslonego budzetu.
McLuke
01.12.2012 07:20
FIA powinna w takim razie na nowo uruchomić rekrutację nowych zespołów... w końcu te 2 lata temu, miałobyć docelowo 13 teamów, gdyby USF1 się nie wysypało przed startem ;) A tak znowu mamy 11... chociaż może to i dobrze - HRT niczego nowego nie wniosło i standardowym zadaniem było utrudnianie jazdy innym :P
plastic
01.12.2012 07:12
@ Yurek, nie 'zwycięstwa' a 'zwyciestwo', jedno. Nie mówie, że byli beznadziejni ale raczej byli cieniem tego czym teraz jest ekipa z Milton Keynes i wtedy pewnie nikt tam nie śnił jaka czeka ich przyszłość. No ale byłi zdecydowanie lepsi niż pozostałe ekipy o których mówiłem, fakt. Może niejasno się wyraziłem. Dalsze lata zepsołu pod szyldem Jaguara to też raczej nie było nieprzerwane pasmo sukcesów.
krzysiek_aleks
01.12.2012 07:12
@plastic Jak ktoś twierdzi, że Stewart to nie był rewelacyjny zespół i stawia go w jednym rzędzie z Minardi i Spykerem vel. Force India z lat 2008-I połowa 2009 to ja mu gratuluję.
Yurek
01.12.2012 07:04
Może jeszcze z 20 ogórków mniej żeby nikt Sebastiankowi nie przeszkadzał. Podobało mi się podejście HRT, ta walka o utrzymanie, skonstruowanie w takich warunkach i przy takim budżecie samochodu, który kwalifikował się do prawie każdego wyścigu to jest naprawdę coś. [quote="plastic"]Steward GP[/quote] Boże!!! [quote="plastic"]które rewelacyjne też nie było[/quote] Wcale, zwycięstwa to każdy przecież odnosi...
plastic
01.12.2012 07:03
Ogórki, cieniasy, czerwone latarnie.... To samo się kiedyś mówiło o Spykerze (dziś Force India) i Minardi (dziś Scuderia Toro Rosso) a i przodkiem Red Bulla w prostej linii jest Steward GP, które rewelacyjne też nie było. Każdy musi czekać na swoje 5 minut i szkoda, że HRT ich nie doczeka.
+AS+
01.12.2012 06:56
@Ralph1537 Tyle ze Karthikeyan tak samo jak Kimi byl bardzo barwna postacia w F1 - co prawda moze nie na torze ale ja lubilem go jakos :)
wsadders98
01.12.2012 06:51
bye bye HRT
Ralph1537
01.12.2012 06:47
i dobrze jednego ogórka mniej