Midland kupuje zespół Jordan Grand Prix

24.01.0500:00
Marek Roczniak
1334wyświetlenia

Informacje o domniemanej sprzedaży zespołu Jordan w ręce spółki Midland krążyły w mediach już od jakiegoś czasu, ale dopiero dzisiaj na oficjalnej stronie irlandzkiej stajni wiadomość ta została w końcu potwierdzona. W najbliższym sezonie zespół będzie jeszcze nosił nazwę Jordan Grand Prix, a w jego zarządzenie nadal będzie zaangażowany Eddie Jordan, przy czym Irlandczyk ograniczy się do spraw komercyjnych i kontaktów ze sponsorami. Tymczasem po zakończeniu sezonu 2005 Jordan zostanie przeistoczony w zespół Midland F1, który zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zadebiutuje w sezonie 2006.


"Chciałbym podziękować Berniemu Ecclestone za przedstawienie mi Alexa Shnaidera z Midland F1, jako że jestem z całego serca przekonany, iż połączenie Midland z Jordan umocni zespół. Rozmawiałem z kilkoma zainteresowanymi stronami w ostatnich miesiącach i są to jak najbardziej odpowiedni ludzie. Cechuje ich całkowite oddanie i jeśli spojrzymy w przyszłość, zobaczymy, jak zespół ten odzyskuje konkurencyjność, jaką byliśmy w stanie kiedyś zademonstrować. Sport i wymagane do uczestniczenia w nim środki uległy zmianie, a podpisana właśnie umowa powinna zapewnić zespołowi bezpieczną i zarazem silną przyszłość", powiedział Eddie Jordan.

Zespół Jordan zadebiutował w 1991 roku, a pierwsze zwycięstwo i to w dodatku podwójne odniósł w 1998 roku, kiedy to jego barwy reprezentowali mistrz świata z 1996 roku, Damon Hill i młodszy z braci Schumacherów, Ralf. W następnym sezonie, który okazał się być zdecydowanie najbardziej udanym w dotychczasowej historii irlandzkiej stajni, kolejne dwa zwycięstwa odniósł startujący u boku Hilla inny "odrzut" z zespołu Williams, Heinz-Harald Frentzen, zapewniając Jordanowi trzecią pozycję w klasyfikacji konstruktorów. Od tamtej pory zespołowi wiodło się coraz gorzej, ale mimo to w 2003 roku Giancarlo Fisichella wygrał w dramatycznych okolicznościach po kraksie Fernando Alonso wyścig o Grand Prix Brazylii, zapewniając ekipie Eddiego Jordana czwarte i zarazem ostatnie zwycięstwo.

Nie wiadomo, czy zawarcie umowy z Midland będzie miało wpływ na tegoroczny skład kierowców. Jak na razie głównymi kandydatami do poprowadzenia bolidów Jordan-Toyota EJ15 w sezonie 2005 są zeszłoroczni kierowcy testowi Jordana, Timo Glock (Niemiec zastąpił Giorgio Pantano w drugiej połowie sezonu 2004) i Robert Doornbos.

Źródło: F1Jordan.com