Zakaz DRS na Eau Rouge i w tunelu w Monako?

Tak przynajmniej twierdzi niemiecki magazyn Auto Motor und Sport
20.05.1121:56
Michal2_F1
3019wyświetlenia

Używanie systemu redukcji oporu powietrza (DRS) w tunelu w Monako oraz w słynnym zakręcie Eau Rouge na torze Spa-Francorchamps będzie niedozwolone - twierdzi niemiecki magazyn Auto Motor und Sport.

FIA chce umożliwić stosowanie DRS na prostej startowej podczas wyścigu na ulicach Księstwa w następny weekend, pomimo sprzeciwu ze strony szefa GPDA - Rubensa Barrichello i innych kierowców.

Wszyscy kierowcy poza Michaelem Schumacherem twierdzą, że jest to zbyt niebezpieczne w Monako - powiedział Brazylijczyk. Może Michael myśli, że ma przewagę techniczną. Okazuje się, że także Lewis Hamilton jest za używaniem regulowanego tylnego skrzydła na słynnym ulicznym torze. Jeśli nie chcesz tego używać, to nie rób tego - powiedział Brytyjczyk.

Dyrektor wyścigów z ramienia FIA - Charlie Whiting jest przekonany co do używania DRS w Monako. Byłoby błędem zakazanie ułatwienia wyprzedzania na torach, na których najbardziej tego potrzeba - powiedział Whiting w Barcelonie.

Zakaz regulacji tylnego skrzydła w tunelu oraz na zakręcie Eau Rouge podyktowany jest względami bezpieczeństwa. Strefa aktywacji DRS w Monako będzie rozpoczynała się na linii start/meta, ale Sebastian Vettel sądzi, że nie będzie wystarczająco miejsca na manewry wyprzedzania. Będzie parę wyprzedzeń w Monte Carlo - uważa z kolei Hamilton - ale nie dużo.

Źródło: f1zone.net

KOMENTARZE

17
kabans
21.05.2011 10:25
pierwszy i drugi sektor zawsze był taki sam, zmieniał się tylko 3
FlyeThemoon
21.05.2011 09:22
Nie udalo mi się znaleść na YT filmiku porównujący na raz z różnych dekad monaco ale podaję te pojedyńcze http://www.youtube.com/watch?v=MYEtWoAfSIY 1:07 (Rok 1986"Choć tytuł mówi 1985) http://www.youtube.com/watch?v=X49GFlHkMTg 0:52 (Rok 2010) http://www.youtube.com/watch?v=KztxoL09HC0 Grand Prix Legends
damian27
21.05.2011 08:45
Krótka historia zmian na torze Monaco: 1929-1954, 1963-1971: Pierwsza wersja toru jest podobna do obecnej, z wyjątkiem trzeciego sektora (jedna długa prosta) i szykany (dwu wierzchołkowa) konfiguracja ta powróciła w 1963, długość 3.180km 1955-1962: zmieniono jedynie linię mety - na przeciwległej prostej do dzisiejszej proste startu/mety. (boksy pozostały tam gdzie były i są obecnie) 1972: Przeniesienie boksów na miejsce dzisiejszej części Szykana-Tabac (sama szykana przeniesiona bliżej zakrętu Tabac) 3.145 km 1973-1975: Powstają Piscine i Rascas oraz powrót boksów na ich stałe miejsce (wydłużona aleja) Szykana także wróciła na swoje miejsce (nadala dwuwierzchołkowa) 3.278 km 1976-1985: zakręty Anthony Noges i Sainte Devote zmieniono z zaokrąglonych na bardziej ostry (Noges do dziś został nie zmieniony, a SD lekko zaokrąglony) 3.312 km 1986-1996: pojawiła się trzy wierchołkowa szykana 3.328 km 1997-2002: Szykanę za zakrętem Tabac przesunięto w stronę zakrętu 3.367 km 2003: Fragment toru od Piscine do Rascas przedubowano i odsunięto od boksów, wyjazd z PIT przedłużona za Sainte Devote 3.340 km po 2003: przełożono boksy z prawej na lewą stonę pit lane
archibaldi
21.05.2011 08:30
SC pojawi się pierwszy raz w tym roku, zapomnieliśmy już co to za atrakcja ;)
AleQ
21.05.2011 07:51
Jak nie chcą niektóre panienki używać to niech nie używają i tyle. Nie rozumiem opinii,by zmienic układ toru w Monaco. Jak chcą się wyprzedzać po ulicach Monte Carlo to niech zagrają w F1C. Tor jest klasykiem i nie powinien zostać gruntownie modernizowany...
kabans
21.05.2011 07:41
[quote="Czechoslowak"]W pełni zgadzam się z Hamiltonem![/quote] tak samo sądzisz analizując ostatnie wydarzenia na interlagos i to co się dzieje na niebezpiecznym brandshatch? Wiadomo, że każdy będzie musiał używać drs'u żeby się liczyć, nawet ci co nie będą czuli się pewnie [quote="FlyeThemoon"]przykładów CO BY BYŁO [/quote] to jest przykład http://www.youtube.com/watch?v=w6XYR2F36MM&feature=related
Czechoslowak
21.05.2011 07:34
W pełni zgadzam się z Hamiltonem! Kto się boi, niech nie używa DRSu, a najlepiej niech zmieni zawód. Ryzyko zawsze było istotną częścią tego sportu. Gdyby nie ryzyko, równie dobrze moglibyśmy oglądać wyścigi na symulatorach.
Sir Wolf
21.05.2011 07:20
"Będzie kilka wyprzedzań w Monako, ale nie za dużo." I o to właśnie chodzi! :)
FlyeThemoon
21.05.2011 02:21
Z Tego co wiem BASEN kilkanaście lat temu można było na prawie pełnym gazie przejechać ale od któregoś roku jest to szykana PS :P W Sumie i dobrze zakazują użycia DRS na Eau Rouge oto jeden przykładów CO BY BYŁO ? http://www.youtube.com/watch?v=p3HsAFz5cEs&feature=related
cegla87
21.05.2011 12:31
@cobra W pełni się z Tobą zgadzam. Każdy z nas wie na czym polega DRS. Stracenie przyczepności na torze ulicznym w tunelu w Monako kończy się zazwyczaj tym samym - na bandzie. A wiadomo z jakimi prędkościami pokonuje się ten zakręt, więc czy użycie DRS w ciasnym tunelu i wyprzedzanie bedzie bezpieczne ? Nie ! Tym bardziej powinno być zakazane jego użycie w tym miejscu. To samo tyczy się Eau Rouge. @aronek Nie chodzi tu o odwagę Hamiltona, a o bezpieczeństwo. Pojedź ten zakręt na pełnym gazie po zewnętrznej bez tylnego docisku. Życzę powodzenia
kabans
20.05.2011 10:06
[quote="Sanki"]A czy kiedyś tam właśnie nie było prosto? Mogę się mylić, ale..[/quote] od kąd jest f1 była tam zawsze szykana tylko że na początku była ona dwuwierzchołkowa, a teraz jest 3 wierchołkowa (wcześniej kręciło się kierownicą w lewo potem w prawo, a teraz w lewo-prawo-lewo) Teraz przejeżdzają ja z prędkością 70-80km/h, we wcześniejszej wersji w zależności od wysokości krawężników lub ich braku dzisiejszy bolid przejechałby z starą wersje pewnie w granicach 150-170km/h
Sanki
20.05.2011 10:01
@benethor A czy kiedyś tam właśnie nie było prosto? Mogę się mylić, ale.. @kabans Raczej po tej prostej byłby zbyt szybki i za wąski łuk.
benethor
20.05.2011 09:50
@kabans: o ile pamiętam wykorzystanie tej alejki nie przejdzie, tam dzwig stoi. Szykany też się nie przeniesie, to z okazji nabrzeża. A specjalnie zmieniać układ klasyka żeby móc bez ryzyka użyć dziwnego wynalazku, ktory uniemożliwia obronę? Nie, zly pomysł. Po prostu kto sie boi niech nie używa i po sprawie.
kabans
20.05.2011 09:34
Ta szykana za tunelem jest tam od zawsze ale gdyby ją wywalić albo przesunąć ze 200m do przodu to może dało radę by wyprzedzać bez drs'u? Tam wzdłuż toru na odcinku czykana-tabac idzie równoległa alejka więc nawet można by poszerzyć tor w tamtym miejscu http://imageshack.us/f/707/beztytuuzer.jpg/
fordern
20.05.2011 09:22
Podczas kwalifikacji w Monako może królować czerwona barwa, bynajmniej nie bolidów Ferrari :>
aronek
20.05.2011 09:19
„Jeśli nie chcesz tego używać, to nie rób tego” Własnie dlatego lubie Hamiltona, walczy nie tylko na torze. Ma co do tego racje ze jak ktos sie boi to niech nie uzywa, ale każdy wie ze beda musieli kierowcy w Q uzywac DRS zeby liczyc sie w walce o czolowe lokaty. Moze to byc ryzykowne. Zobaczymy co z tego wyniknie.
cobra
20.05.2011 08:20
Moim skromnym zdaniem zakaz stosowania DRS w Monako byłby słuszną decyzją. Co innego tor, na którym kierowcy otoczeni są "wysepkami", a co innego taki, na którym nawet mały problem z utrzymaniem auta na torze kończy się zakończeniem dalszych zmagań (i w wielu przypadkach niebezpieczną kraksą).