Zakaz DRS na Eau Rouge i w tunelu w Monako?
Tak przynajmniej twierdzi niemiecki magazyn Auto Motor und Sport
20.05.1121:56
3021wyświetlenia
Używanie systemu redukcji oporu powietrza (DRS) w tunelu w Monako oraz w słynnym zakręcie Eau Rouge na torze Spa-Francorchamps będzie niedozwolone - twierdzi niemiecki magazyn Auto Motor und Sport.
FIA chce umożliwić stosowanie DRS na prostej startowej podczas wyścigu na ulicach Księstwa w następny weekend, pomimo sprzeciwu ze strony szefa GPDA - Rubensa Barrichello i innych kierowców.
Wszyscy kierowcy poza Michaelem Schumacherem twierdzą, że jest to zbyt niebezpieczne w Monako- powiedział Brazylijczyk.
Może Michael myśli, że ma przewagę techniczną. Okazuje się, że także Lewis Hamilton jest za używaniem regulowanego tylnego skrzydła na słynnym ulicznym torze.
Jeśli nie chcesz tego używać, to nie rób tego- powiedział Brytyjczyk.
Dyrektor wyścigów z ramienia FIA - Charlie Whiting jest przekonany co do używania DRS w Monako.
Byłoby błędem zakazanie ułatwienia wyprzedzania na torach, na których najbardziej tego potrzeba- powiedział Whiting w Barcelonie.
Zakaz regulacji tylnego skrzydła w tunelu oraz na zakręcie Eau Rouge podyktowany jest względami bezpieczeństwa. Strefa aktywacji DRS w Monako będzie rozpoczynała się na linii start/meta, ale Sebastian Vettel sądzi, że
nie będzie wystarczająco miejscana manewry wyprzedzania.
Będzie parę wyprzedzeń w Monte Carlo- uważa z kolei Hamilton -
ale nie dużo.
Źródło: f1zone.net
KOMENTARZE