Audi dominuje w kwalifikacjach przed 24 Godziny Le Mans

W sobotnie popołudnie, w pierwszej linii ustawią się R18 z numerem 2 i 1.
09.06.1122:32
Nataniel Piórkowski
5122wyświetlenia

[22:05]


Rozpoczynamy relację z decydującej sesji kwalifikacyjnej w Le Mans. Niespełna godzinę temu mogliśmy się ekscytować walką Audi i Peugeot o pierwsze pole startowe do sobotniego-niedzielnego wyścigu. Ostatecznie Marcel Fassler pokonał w bezpośredniej walce Stephane Sarrazina.

Oto zdobywcy prowizorycznych pole position w innych klasach.
LM P2: No. 26 Oreca-Nissan - Mailleux / Ayari / Ordonez
GT Pro: No. 51 Ferrari 458 Italia - Fisichella / Bruni / Vilander
GT Am No. 61 Ferrari F430 - Perazzini / Cioci / Breslin

[22:12]


Nad Circuit de la Sarthe zapadł zmrok. Synoptycy nie spodziewają się jednak opadów deszczu. Obecnie najszybszy czas wykręcił Treluyer w Audi nr 2.

[22:20]


Romain Dumas poprawił o 0.162 sek rezultat Treluyera i wskoczył na pierwsze miejsce. Obecnie pierwsza piątka prezentuje się następująco: Dumas (Audi), Treluyer (Audi), Sarrazin (Peugeot), Davidson (Peugeot), Kristensen (Audi).

[22:24]


Sesja kwalifikacyjna została wstrzymana po wypadnięciu z toru samochodu Luxury Racing z numerem 58.

[22:32]


Aston Martin numer 007 wraca powoli do boksów po tym, jak służby porządkowe zdołały wyciągnąć go z pułapki żwirowej. Nad torem ciągle powiewają czerwone flagi.

[22:40]


Sesja kwalifikacyjna została wznowiona i pierwsze samochody wyjechały na tor.

[23:00]


Na godzinę przed końcem kwalifikacji, sytuacja w tabelach z czasami nie zmienia się. Na prowadzeniu ciągle dwa prototypy Audi, przed duetem Peugeot. Nadal trwają prace nad samochodem BMW M3 nr 56, który podczas drugiej części kwalifikacji wypadł z toru w szykanie Forda. Po incydencie związanym z Ferrari oraz Astonem Martinem na torze panuje spokojna atmosfera. Wydaje się, że kierowcy i zespoły skupiły się już bardziej na przystosowywaniu się do nocnych warunków, niż walki o czasy.

[23:21]


Treluyer w Audi numer 2 zespołu Sport Team Joest wskoczył niespodziewanie na pierwsze miejsce wyprzedzając o 0.061 Rockenfellera.

[23:39]


Zespół Audi umacnia się w czołówce kwalifikacji. Tom Kristensen zepchnął Alexa Wurza i jego Peugeota 908 z 4 na 5 miejsce.

[22:55]


Na torze ciągle trwa walka o pole position, jednak tempo zarówno Audi jak i Peugeot słabnie z okrążenia na okrążenie. Wszystko wskazuje na to, że kwalifikacje zakończą się po myśli zespołu dowodzonego przez Dr. Wolfganga Urlicha.

[00:00]


Tom Kristensen wypada z toru Terte Rouge.


[00:05]


Zakończyła się sesja kwalifikacyjna przed 79. edycją 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Po wczorajszej wygranej Peugeot, dziś na torze Sarthe brylowały prototypy Audi R18. Wygrał Lotterer przed Bernhardem. Dalej dwaj reprezentanci Peugeot: Pagenaut i Minassian. Trzecią linię stworzą w sobotę samochody R18 nr 3 i 908 nr 7. Warto również zauważyć, że pomiędzy całą szóstką różnica w czasach wynosi nieco ponad 0,5 sekundy, co zwiastuje bardzo ekscytujący wyścig.

[09:35]


Oto kolejność startowa w poszczególnych kategoriach:
LMP1
1. Audi nr 2 (Treluyer - Lotterer - Fassler)
2. Audi nr 1 (Dumas - Bernhard - Rockenfeller)
3. Peugeot nr 9 (Lamy - Bourdais - Pagenaud)
4. Peugeot nr 8 (Sarrazin - Minassian - Montagny)
5. Audi nr 3 (Kristensen - McNish - Capello)
6. Peugeot nr 7 (Davidson - Gené - Wurz)
7. Peugeot nr 10 (Panis - Lapierre - Duval)

[09:40]


LMP2
1. Oreca nr 26 (Mailleux - Ayari - Ordonez)
2. Strakka Racing nr 42 (Leventis - Watts - Kane)
3. Oreca nr 48 (Primat - Halliday - Kraihamer)
4. Lola nr 39 (Perez-Companc - Russo - Kaffer)
5. Oak Pescarolo nr 49 (De Krem - Nakano - Charouz)

[09:42]


GT Pro
1. BMW nr 55 (Farfus - J Muller - Werner)
2. Ferrari nr 51 (Fisichella - Bruni - Vilander)
3. BMW nr 56 (Priaux - D Müller - Hand)
4. Corvette nr 74 (Gavin - Magnussen - Westbrook)
5. Ferrari nr 89 (Farnbacher - Simonsen - Keen)

[09:49]


GT Am
1. Ferrari nr 61 (Perazzini - Cioci - Breslin)
2. Porsche nr 63 (Felbermayr - Felbelmayr Jr - Ried)
3. Porsche nr 81 (Nieman - Law - Pumpelly)
4. Aston Martin nr 60 (Giroix - Goethe - Wainwright)
5. Ferrari nr 83 (Rodrigues - Marroc - Menahem)

[09:51]


Pełne wyniki kwalifikacji można zobaczyć tutaj.

lemanslive.com (foto: lemanslive.com)

KOMENTARZE

11
zefu
12.06.2011 10:40
Jestem w szoku widząc różnice czasowe pomiędzy pierwszymi sześcioma ekipami, na tak długim okrążeniu!
Adakar
11.06.2011 11:28
://globalsportsstream.webs.com/Lemans.htm to jest świetny link bedzie transmisja TV, radio LeMans masz live i stream z garazu Corvetty ;-)
b0czek
10.06.2011 03:47
Nie wiem czy było, takie coś wygrzebałem: http://www.myp2pforum.eu/threads/57187-The-79th-24-Hours-of-Le-Mans-2011-STREAMING-DISCUSS Na spodzie strony są odnośniki, w tym do kilku ekip.
Kamikadze2000
10.06.2011 03:39
Cóż, może Peugeot wyeliminował już awaryjnośc i stał się wolniejszy!? Mam nadzieje, że wygrają! :))
yaper
10.06.2011 02:26
Dokładnie, awaryjność to domena Pugów z Francji, ale nie wiadomo jak będzie w tym roku z nowym Audi. Jestem dobrej myśli, bo jestem zachwycony nową konstrukcją. @Adakar, była szansa na 3 pierwsze pola dla Audi, szkoda tego jednego zesputego kołka Kristensena. Jak na końcówkę sesji było to coś niesamowitego. Ciekawie wygląda również rywalizacji w GT Pro. Ferrari wmieszało się do dyktujących tempo BMW. Corvette również zaskakuje osiągami.
gnt3c
10.06.2011 01:28
myślę że dominuje to za dużo powiedziane przy tak małych różnicach.
rolnik sam w dolinie
10.06.2011 09:02
@up tak to ten
Adakar
10.06.2011 08:28
Ordonez , to ten z akademii gry Grand Turismo ?
Czechoslowak
10.06.2011 07:06
yaper- jak dotąd, awaryjność w Le Mans była raczej domeną Peugeotów (vide: ostatni rok) ;) Różnice w czasówce są naprawdę niewielkie, więc zapowiada się niezwykle ciekawy wyścig.
Adakar
10.06.2011 05:53
@yaper Mr. LeMans miał razczej misję od Dr Urlicha, aby ustawić trzy Audi w na trzech pierwszych polach. Wydaje mi się, że tempo było, ale przeszkadzali backmarkerzy. Czy Peugeoty mają "ukryty" extra bieg ? Bo wątpię aby sandbagując oddawali Pole Postion Audi.
yaper
10.06.2011 12:26
Pod sam koniec było już prawie niemożliwe poprawić czasy. Kristensen robił co mógł, ale albo przeszkodził mu samochód w trzecim sektorze (po dwóch zanosiło się na PP), a na sam koniec wypadł z toru. Audi na dobrej drodze do zwycięstwa, chyba że znowu da o sobie znać awaryjność.