FIA ogłosiła konkretne plany dotyczące Długodystansowych MŚ
Dodatkowo prezentujemy postanowienia dot. innych serii
23.09.1114:41
3895wyświetlenia
Oprócz zmian i kalendarza WTCC Światowa Rada Sportów Motorowych wydała również kilka postanowień dotyczących Długodystansowych Mistrzostw Świata i innych serii wyścigowych.
Zgodnie z wcześniejszymi postanowieniami, Długodystansowe Mistrzostwa Świata, utworzone przy współpracy z ACO, będą zawierały co najmniej sześć rund, w tym dwudziestoczterogodzinny wyścig Le Mans. Za wyjątkiem tej imprezy, długość wyścigów ma wahać się od sześciu do dwunastu godzin.
Do startu w mistrzostwach dopuszczone są jedynie samochody klas LMP i GTE, jednak maszyny korzystające z innowacyjnych technologii mogą zostać dopuszczone do startu, aczkolwiek nie będą mogły zdobywać punktów. Tytuł mistrzowski jest zarezerwowany dla kierowców i zespołów startujących w klasie LMP1. Najlepszy producent klasy LMGTE (zarówno pro jak i am) zostanie nagrodzony Pucharem Świata. FIA Endurance Trophy przypadnie najlepszym zespołom klas LMP2, GT PRO, GT AM i najlepszemu prywatnemu zespołowi klasy LMP1.
Podczas wszystkich rund, za wyjątkiem wyścigu Le Mans, punkty będą przyznawane według systemu używanego w Formule Jeden, jednak pół punktu otrzyma każdy samochód sklasyfikowany poniżej 10 miejsca. W dwudziestoczterogodzinnym klasyku liczba punktów zostanie podwojona. Dodatkowy punkt zostanie przyznany zespołowi i wszystkim zawodnikom za pierwsze pole startowe w każdej z klas.
Aby kontrolować koszty, zarówno liczba silników, jak i prywatnych testów będzie ograniczona. Regulacje techniczne bazują na obecnych regulaminach LMP i GTE, jednak będą zawierały drobne poprawki. Zweryfikowana zostanie równowaga pomiędzy silnikami diesla i benzynowymi. Poprawione ma zostać bezpieczeństwo związane z obszarami aerodynamiki, widoczności do tyłu w samochodach GT i hamowania aut hybrydowych.
Postanowienia na temat innych serii
W przypadku Mistrzostw Świata GT trwają dyskusje pomiędzy FIA, a promotorem mistrzostw - SRO, dotyczące regulaminów technicznych. Ustalono, że 30 listopada jest ostateczną datą potwierdzenia zgłoszonych zespołów oraz kalendarza. Wprowadzenie nowego silnika Formuły Trzy zostało przeniesione na sezon 2013. Ponadto kierowcy rywalizujący w Kartingowych Mistrzostwach Świata będą od przyszłego roku losowali po dwa silniki na każdą z pięciu rund mistrzostw.
KOMENTARZE