Grosjean powiększa przewagę w GP2 po wygranej na Hungaroringu

Na pozostałych stopniach podium stanęli w sobtę Pic i Razia
30.07.1119:26
Michal2_F1
6697wyświetlenia

Romain Grosjean odniósł swoje piąte zwycięstwo w tym sezonie w serii GP2 na torze Hungaroring dzięki karze przejazdu przez boksy dla Marcusa Ericssona w końcowej fazie dzisiejszych zawodów.

Ericsson prowadził w wyścigu od pierwszego okrążenia po przeskoczeniu startujących z pierwszego rzędu Luiza Razię i Lucę Filippiego na dojeździe do zakrętu numer 1. Od tego momentu kierowca iSport kontrolował sytuację, natomiast Razia, reprezentujący zespół AirAsia, utrzymywał za sobą trzeciego Grosjeana w pierwszym przejeździe.

Ericsson utrzymał prowadzenie podczas rundy postojów, ale kiedy opuszczał swoje stanowisko serwisowe został wypuszczony tuż przed Razię i sędziowie zajęli się tym incydentem. Minęło osiem okrążeń, zanim Szwed otrzymał karę przejazdu przez boksy i po jej odbyciu spadł na P6. Jeszcze przed zjazdem na odbycie kary, Grosjean zbliżył się na 1,5s, ale Ericsson w żadnym momencie nie był zagrożony utratą prowadzenia.

Tak więc Francuz przejechał ostatnie okrążenie na bezpiecznym pierwszym miejscu, natomiast za jego plecami kierowca Coloni - Filippi przeżywał ciężkie chwile z powodu mocno zużytych opon. Włoch zjechał na obowiązkowy postój wcześniej niż większość czołówki i teraz zaczął przez to tracić. Filippi tuż po zakończeniu rundy pit-stopów zaczął nawet zbliżać się do Grosjeana, ale kiedy jego opony zużyły się został wyprzedzony przez Charlesa Pica (Addax), Razię, Giedo van der Garde (Addax) i na koniec także przez Ericssona.

Pic minął Razię, kiedy jechali za wolniejszymi samochodami, wykonującymi dłuższy pierwszy przejazd i kiedy znalazł się przed Włochem, jechał bardzo dobrym tempem, próbując nieskutecznie dopaść Grosjeana przed metą. Ostatnie pozycje punktowane i równocześnie miejsca w pierwszym rzędzie do jutrzejszego sprintu powędrowały do starych rywali z F3 Euro Series - Julesa Bianchiego (ART) i Christiana Vietorisa (Racing Engineering).

Jechali oni na 10 i 11 miejscu po postojach, ale poradzili sobie z wyprzedzeniem Sama Birda (iSport), Daniego Closa (Racing Engineering) i Fabio Leimera (Rapax) w zaciętej walce o premiowane punktami lokaty. Bird, który wykonał wczesny postój na 10 okrążeniu zyskał kilka miejsc, jednak w końcówce znalazł się w kłopotach z powodu degradacji tylnych opon, co zmusiło go do wykonania drugiego pit-stopu, po którym spadł na dalsze pozycje.

Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Romain Grosjean (11)Dallara GP2/11 Renault381h00m36,33410
2Charles Pic (3)Dallara GP2/11 Renault38+0:02,6418
3Luiz Razia (26)Dallara GP2/11 Renault38+0:08,1076
4Giedo van der Garde (4)Dallara GP2/11 Renault38+0:15,1615
5Marcus Ericsson (10)Dallara GP2/11 Renault38+0:18,8644
6Luca Filippi (19)Dallara GP2/11 Renault38+0:21,6363
7Jules Bianchi (5)Dallara GP2/11 Renault38+0:24,8912
8Christian Vietoris (8)Dallara GP2/11 Renault38+0:35,0591
9Josef Kral (14)Dallara GP2/11 Renault38+0:43,516
10Dani Clos (7)Dallara GP2/11 Renault38+0:46,289
11Fabio Leimer (1)Dallara GP2/11 Renault38+0:46,685
12Michael Herck (18)Dallara GP2/11 Renault38+0:51,910
13Pal Varhaug (12)Dallara GP2/11 Renault38+0:52,107
14Kevin Mirocha (22)Dallara GP2/11 Renault38+0:52,826
15Michaił Aloszyn (25)Dallara GP2/11 Renault38+0:53,120
16Davide Valsecchi (27)Dallara GP2/11 Renault38+0:53,335
17Sam Bird (9)Dallara GP2/11 Renault38+0:56,655
18Max Chilton (24)Dallara GP2/11 Renault38+0:56,776
19Adam Carroll (17)Dallara GP2/11 Renault38+0:57,839
20Julian Leal (2)Dallara GP2/11 Renault38+0:58,286
21Stefano Coletti (21)Dallara GP2/11 Renault38+1:10,982
22Jolyon Palmer (15)Dallara GP2/11 Renault37+1 okr.
Niesklasyfikowani
23Rodolfo Gonzalez (20)Dallara GP2/11 Renault21
24Esteban Gutierrez (6)Dallara GP2/11 Renault4
25Fairuz Fauzy (16)Dallara GP2/11 Renault0
26Johnny Cecotto Jr (23)Dallara GP2/11 Renault0
Pole position: Luiz Razia - 1:30,411 (+2 pkt.)Najszybsze okrażenie: Sam Bird - 1:32,950 na 32 okrążeniu
Najszybsze okrążenie w Top 10: Luca Filippi (+1 pkt.)

KOMENTARZE

9
Kamikadze2000
31.07.2011 09:29
@Shaitan - możesz byc pewny tego, że Romain nie opuści Belgii i Włoch. Jeżeli już Francuz miałby zastąpic Heidfelda, to w azjatyckiej części sezonu. pzdr :)
Shaitan
31.07.2011 07:59
Filippi miał problemy, bo w pierwszej fazie drugiego stintu próbował mocno naciskać Romka, co zupełnie było bez sensu. Gdyby nie łakomił się na wyprzedzenie Francuza kiedy opony miał świeże, tylko myślał o utrzymaniu opon, to dojechałby pewnie na P2. Szkoda kary dla Ericssona, bo byłaby świetna walka, a tak Romek dostał nagrodę za solidną jazdę i bez wysiłku zyskał pozycję nad Szwedem. Mocno wierzyłem przed sezonem w tytuł dla Romaina i wygląda na to, że się nie zawiodę. Jeździ świetnie i co najważniejsze jest regularnie szybki i świetnie dba o opony. Tylko jakiś kataklizm, albo fotel w R31 mogą odebrać mu tytuł, choć myślę, że to drugie mu nie grozi, bo poczekają z wymianą Heidfelda aż Romek sobie Mistrza zapewni.
Kamikadze2000
30.07.2011 11:04
Romain po profesorsku - zwyciężył po raz piąty w sezonie! Absolutny number one tego roku, ale to według mnie żadne zaskoczenie! Bałem się jedynie o formę bolidu, ale jak widac, Francuz daje radę tym pojazdem! Rewelacją wyścigu moim zdaniem Ericsson! Genialny start i świetny pierwszy stint. Kara niestety zasłużona, ale dla mechaników. Kierowca nie ponosi absolutnie za to winy. No ale cóż - takie są przepisy... ;/ Gdyby nie to, mielibyśmy wspaniałą walkę o zwycięstwo! Bird i Filippi - ogromne problemy z oponami. Na szczęście dla tego drugiego, ma solidne punkty. ;) O ile Charles to wielki talent i po nim oczekuje świetnych rezultatów, o tyle obawiałem się o Razię. Na szczęście nie zawiódł moich oczekiwań. :) @ger@ - aby dostac punkty za NO, trzeba byc w czołowej dzisiatce. Takie są przepisy. I w sumie jest to słuszna decyzja. Równie dobrze Gonzalez mógłby powalczyc o NO, gdyby póżno zjechał i założył świeże oponki na praktycznie pustym baku. Stąd też taka zasada. pzdr ;)
kapi777
30.07.2011 07:36
Świetny wyścig :) Świetna jazda Ericssona i Fillipiego, szkoda tej kary dla Marcusa ale cóż. Czekam na jutrzejszy sprint ;]
ger@
30.07.2011 06:58
Dlaczego premia za najszybsze okrążenie TOP10 = +0 pkt?
Masio
30.07.2011 06:40
Romek swoją jazdą pokazuje, że w tym roku tytuł należy się dla niego. ;) Szkoda Ericssona. Gdyby nie ta kara, to wygrałby ten wyścig. :(
marrcus
30.07.2011 05:54
toking about łot Ericsson pif-paf
yaper
30.07.2011 05:39
Grosjean: Yes, that's what I'm talkin' about! Ja: I know bro, I know. :)
nij0
30.07.2011 05:38
Ale Filippi zepsuł start :/ Wątpie żeby Groszek nie zdobył tytułu w tym roku...