MICHELIN podkreśla rolę rywalizacji
25.07.0500:00
896wyświetlenia
MICHELIN z satysfakcją odnotowuje rosnące zainteresowanie swymi oponami wśród zespołów startujących w wyścigach Formuły 1. Od 2001 roku, kiedy firma ponownie zaangażowała się w zaopatrywanie w swoje opony bolidów Formuły 1, na jazdę na oponach MICHELIN zdecydowało się siedem z dziesięciu startujących zespołów. Ostatnio zainteresowanie podpisaniem umowy partnerskiej z MICHELIN wyraził ósmy zespół Formuły 1. Według firmy zaistniała sytuacja, w której większość zespołów wyposażona jest w opony tylko jednego producenta, nie sprzyja rozwojowi długofalowej rywalizacji pomiędzy producentami opon.
Firma MICHELIN jest dumna z zaufania, jakim jej partnerzy darzą opony i technologię MICHELIN, uważa jednak, że w przyszłości, zaczynając od 2006 roku, w wyścigach Formuły 1 zaangażowana powinna być większa liczba producentów opon.
Zdaniem Edouarda Michelin, Dyrektora Zarządzającego Grupy MICHELIN, "Formuła 1 musi pozostać wspaniałym technologicznym widowiskiem, w którym toczy się rywalizacja pomiędzy głównymi graczami światowego rynku motoryzacyjnego. Jej celem powinna być zarówno satysfakcja kibiców, jak i korzyści technologiczne dla całego przemysłu samochodowego. Fundamentalną rolę w tym procesie odgrywają producenci opon poprzez wpływ na osiągnięcia zespołów, które zaopatrują. Pozytywne efekty może przynieść tylko rywalizacja, do której stanie co najmniej dwóch, a być może więcej, producentów opon".
Jednocześnie firma MICHELIN pragnie podkreślić swe wsparcie dla reformy istniejących przepisów odnośnie opon używanych w Formule 1. Priorytetem MICHELIN w tym względzie pozostaje lepsza kontrola kosztów, większe bezpieczeństwo, a także podnoszenie satysfakcji i radości kibiców z oglądania coraz bardziej pasjonujących wyścigów.
MICHELIN jest czołowym światowym producentem opon. Grupa MICHELIN produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności - są to opony do samolotów, samochodów, rowerów, sprzętu budowlanego i rolniczego, samochodów ciężarowych, motocykli i promów kosmicznych, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (viamichelin.com). Siedzibą koncernu jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma jest obecna w 170 krajach, zatrudnia 127 tysięcy ludzi i ma 74 zakłady produkcyjne w 19 różnych krajach.
Źródło: Michelin Polska