Ferrari otworzy swój tunel w październiku

Ekipa z Maranello kończy prace modernizacyjnego swojego tunelu aerodynamicznego
24.09.1313:00
Łukasz Godula
2164wyświetlenia

Tunel aerodynamiczny Ferrari będzie gotowy do ponownego otwarcia z końcem października. Ekipa uważa, że pozwoli to w dużym stopniu odrobić stratę do Red Bulla. Tunel został zamknięty w celu szeroko zakrojonych poprawek, po tym jak Ferrari odkryło problem z korelacją, co zmusiło do używania obiektu Toyoty w Kolonii.

Podczas gdy tunel otwiera się zbyt późno, by mieć jakikolwiek wpływ na tegoroczny bolid Ferrari, a prace nad przyszłoroczną maszyną są już bardzo zaawansowane, szef ekipy Stefano Domenicali uważa, że usunie to główną słabość zespołu w stosunku do Red Bulla.

Tak - odpowiedział Domenicali gdy zapytano go, czy usunie to część strat w stosunku do Red Bulla. To jak granie w koszykówkę z jedną ręką za plecami. Można to robić dla treningu, jednak gdy musisz grać, lepiej używać dwóch rąk. Powinniśmy odzyskać obie ręce, gdy tunel zostanie przywrócony do użytku.

To dla nas bardzo istotne. Cierpieliśmy z tego powodu przez dwa lata, ponieważ mieliśmy problem z korelacją tunelu. Tak więc nie możemy się doczekać ponownego otwarcia go, ponieważ będzie to dla nas ogromnie ważne narzędzie.

Mimo tego, że brak własnego tunelu przez ostatnie 18 miesięcy spowolniło proces poprawiania bolidów Ferrari, zastępca głównego projektanta, Simone Resta uważa, że decyzja o zamknięciu go w celu naprawy była uzasadniona.

Podczas rządów Stefano Domenicalli'ego, zespół zainwestował wiele w poprawki do tunelu" - powiedział. W naszym świecie wszystko porusza się bardzo szybko, bez przestojów i trzeba poświęcić wiele czasu na dużą poprawkę. W innym przypadku wykonuje się tylko niewielkie kroki do przodu.

Toyota posiada dobry obiekt i jest on używany nie tylko przez nas, ale i inne zespoły. Dało to nam możliwość dokończenia prac nad naszym obiektem do końca października, który będzie znacznie lepszy niż poprzednio.

KOMENTARZE

10
RY2N
25.09.2013 11:41
racja, tylko że nikt tego nie sprawdza
Lukasz1234
25.09.2013 07:59
[quote="RY2N"]w swoim tunelu mogą badać nadwozie bez przerwy[/quote] No raczej nie, ilość godzin jaką może spędzić nadwozie w tunelu aero jest ściśle limitowana i jest taka sama dla wszystkich zespołów
RY2N
25.09.2013 04:57
w swoim tunelu mogą badać nadwozie bez przerwy (w żargonie aerodynamików mówi się "dmuchać"), a w obcym tunelu muszą kupować sesje czasowe, nie wtedy kiedy potrzebują tylko wtedy kiedy jest wolne miejsce w grafiku. A pewnie nie ma go zbyt wiele pomiędzy wyścigami....
R90
24.09.2013 04:55
@Simi Owszem, 3 razy z rzędu 2 miejsce. Mógłbym się cieszyć gdyby Ferdek przyjezdzał 5 sekund za wygranym, ale nie 30....i tak Vettel nie jechał na maxa, więc tym bardziej jest czym się martwić.
fitipaldi666
24.09.2013 01:40
Ktoś mi wytłumaczy, dlaczego naprawiali go tak długo ?
Karol24
24.09.2013 01:21
Używają tunelu Toyoty. Tunelu, który jest uważany za najlepszy. Więc jedyna różnica w otwarciu swojego tunelu to fakt, ze nie trzeba wozić części samochodem do Kolonii. Jeżeli to opóźniało im rozwój to tylko o czas transportu.
Simi
24.09.2013 01:14
Cóż, nie wiem czy to cokolwiek zmieni, ale życzyłbym sobie. Na tą chwilę Ferrari jest po prostu niezbyt konkurencyjne, by powalczyć z Red Bullem. Owszem, Alonso trzykrotnie z rzędu zdobył drugie miejsce, ale to i tak za mało. Prawda jest taka, że Red Bull gromi konkurencję i dopóki ona się nie poprawi, tak niestety będzie.
MarekW
24.09.2013 12:57
@kurcjusz, może chcą używać dwa, gdzieś czytałem, że Ferrari już kiedyś chyba tak robiło ;) Poza tym, skoro tunelu Toyoty używają też inni, to Ferrari pewnie nie może robić tak tego co chce, kiedy chce.
kurcjusz
24.09.2013 12:20
Czegoś tu do końca nie rozumiem. Skoro korzystali z całkiem dobrego tunelu Toyoty, to czemu mówią o grze z jedną ręką za plecami? Rozumiem, że posiadanie własnego tunelu to np niższe koszty, większa efektywność, ale sam wynik powinien być zbliżony, tymczasem poprawki do Ferrari z nóg nie zwalają.
yorg
24.09.2013 11:10
Niech powalczą z RB bo już ta dominacja jest nudna