Grand Prix Australii - wyścig - BMW Sauber

Oba bolidr BMW Sauber F1.06 ukończyły wyścig na punktowanych pozycjach
02.04.0619:56
BMW Sauber / Proximus
722wyświetlenia

Grand Prix Australii - wyścig
Niedziela, 2 kwietnia 2006

Pogoda:
sucho, zachmurzenia, temperatura powietrza 18-20°C, temperatura toru 25-28°C

Melbourne (Australia). W pasjonującym wyścigu o Grand Prix Australii obaj kierowcy BMW Sauber F1 Team nie tylko dojechali do mety, ale także oba BMW Sauber F1.06 ukończyły wyścig na punktowanych pozycjach: Nick Heidfeld był czwarty, a Jacques Villeneuve szósty.

Nick Heidfeld: 4. BMW Sauber F1.06-04 /BMW P86
Najszybsze okrążenie: 1.27,700, 49. okr. (7. rezultat)
"Jestem bardzo zadowolony z wyniku. Już podczas treningów osiągaliśmy bardzo dobre czasy, ale w wyścigu było jeszcze lepiej. Dwa samochody na punktowanych pozycjach to fantastyczny rezultat dla nowego zespołu, zwłaszcza biorąc pod uwagę pozycję startową Jacquesa. Moim jedynym kłopotem była trudność z rozgrzaniem opon po każdej neutralizacji; zwłaszcza po ostatniej, kiedy Kimi był tuż za mną i nasze bolidy dotknęły się w Zakręcie 4. Potem spóźniłem hamowanie przed Zakrętem 6, bo przednie opony wciąż były niedogrzane. Pojechałem za szeroko i Kimi mnie wyprzedził, podobnie Ralf - tuż przed wywieszeniem kolejnych żółtych flag. Szczególnie dziękuję moim mechanikom, wykonali świetną robotę podczas tankowań i zmiany opon".

Jacques Villeneuve: 6. BMW Sauber F1.06-03 /BMW P86
Najszybsze okrążenie: 1.28,321, 56. okr. (13. rezultat)
"Po starcie z 19. pozycji, z pełnym bakiem paliwa, ukończenie wyścigu na szóstym miejscu jest bardzo miłą niespodzianką. Wyścig ułożył się bardzo dobrze, jedynym problemem było ponowne rozgrzanie opon po każdym wyjeździe samochodu bezpieczeństwa na tor.Musimy się temu przyjrzeć bliżej, by uniknąć podobnych kłopotów w przyszłości, ale poza tym nasze wyścigowe tempo było bardzo dobre".

Mario Theissen (dyrektor BMW Motorsport):
"Wyścig był bardzo urozmaicony, z wieloma pasjonującymi fragmentami. Jesteśmy dumni, że po raz pierwszy udało nam się doprowadzić oba samochody do mety na punktowanych pozycjach. Nick przez cały wyścig jechał w czołówce, a nasza decyzja o zatankowaniu do pełna samochodu Jacquesa, startującego z 19. pozycji, okazała się trafna. Gratulacje dla całego zespołu, nie tylko dla tych obecnych na torze, ale także dla tych, którzy zostali w Monachium i Hinwil".

Willy Rampf (dyrektor techniczny d/s nadwozia):
"Wyścig był bardzo emocjonujący. Zdecydowaliśmy się na dwie różne strategie, Nick jechał na dwa postoje w boksie, a Jacques - ze względu na odległą pozycję startową - na jeden. Obie strategie okazały się trafnie dobrane. W przypadku Nicka przyspieszyliśmy drugie tankowanie ze względu na wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa. Miał w baku jeszcze dość dużo paliwa, dlatego tankowanie trwało krócej i mógł szybciej wyjechać na tor, zyskując pozycje. Generalnie jesteśmy zadowoleni z naszej formy, podobnie jak z wyników wyścigu i kolejnych zdobytych punktów".

Źródło: Oficjalna strona Roberta Kubicy / Proximus

KOMENTARZE

8
Piter
04.04.2006 02:24
Prawda MP4-21, Kubica się popisał na treningach
McLuke
03.04.2006 12:44
szkoda że Nick miał problemy z rozgrzaniem opon-mógł przecież byc nawet na podium...
MarekW
03.04.2006 12:23
Wiele melex, ale nie o to chodzi. Mają problem z rozgrzaniem zimnych opon, czyli "wina" leży ewidentnie po stronie bolidu.
melex
03.04.2006 07:57
A ja się pytam znawców, jak to jest, że BMW i Honda narzekały na opony Michelin, a inni - nie? Ile rodzajów mieszanek robi Michelin?
MP4-21
03.04.2006 07:32
Szkoda, ze niewypowiedzal sie Kubica ani nikt nie wspomnial o pracy jaka wykonal na treningach i na testach w Europie...
dzordz90
03.04.2006 05:18
a w sobote (1 kwietnia) puscili scieme na polsacie ze zastąpi niemca w wyscigu ale od razu tu sprawdziłem, mój kumpel dał sie nabrać hhehehe
Pussik
03.04.2006 01:39
Tak. Nawet wyścigu nie oglądał, testuje na Poul Ricard.
dzordz90
02.04.2006 08:36
to bardzo dobrze im poszło dostałem 6 punktów za typowanie i 18 za zespół w GPM (8 silnik BMW 8 bolid BMW i 2 za JV) :D patrzac na rozkład postojów zauważyłem że BMW Sauber ma najszybszy serwis tak jak epsilon euskadi jak robert jeździł, dobrze że rober tam trafił bo zespół sie rozwija szybko :D czemu nie podsumował GP australii? czyzby pojechał na testy?