Red Bull zapewnił sobie dostawcę silników na sezon 2016

Informację taką przekazał szef zespołu - Christian Horner.
27.11.1510:16
Nataniel Piórkowski
3241wyświetlenia


Szef Red Bull Racing - Christian Horner potwierdził, że jego zespołowi udało się pozyskać dostawcę jednostek napędowych na czas nadchodzącego sezonu Formuły 1.

Po kilku miesiącach niepewności i nieudanych negocjacji z Mercedesem oraz Ferrari, jedyną opcją austriackiego koncernu pozostała dalsza współpraca z obecnym partnerem - Renault. Wszystko wskazuje na to, że Red Bull zawarł nową umowę z francuskim producentem, który prawdopodobnie przejmie Lotusa i powróci w przyszłym roku do stawki F1 ze swoim zespołem fabrycznym.

Kolejny rok będzie okresem przejściowym. Mamy porozumienie z dostawcą jednostek napędowych na nadchodzący sezon, które powinno zostać potwierdzone w ciągu kilku najbliższych dni. Będzie je cechowała realizacja ścieżki rozwoju, która jak na ironię, w pewnym sensie, była tym, co staraliśmy się osiągnąć dwanaście miesięcy temu. Zobaczymy, jak wszystko się potoczy - powiedział Horner.

KOMENTARZE

7
enstone
27.11.2015 08:58
@macieiii VW ma w tej chwili inne problemy na głowie, niż plany wejścia do F1 @Asmodeus Nie wiem o jakiej maści piszesz, ale weź ją wyciągnij z twojej szuflady w domu to może wszyscy się dowiemy co to za specyfik
Asmodeus
27.11.2015 07:42
@enstone polecam ci maść gościu, wiesz jaką...
bartoszcze
27.11.2015 02:25
@enstone A ktoś broni niezależnemu dostawcy produkować silniki? Nie ma obowiązku żeby producent silników wystawiał własny zespół.
macieiii
27.11.2015 01:29
Mamy silniki RBR. To nam zapewnia o obecności Renault. Powinni nam zaserwować dzisiaj przejęcie Lotusa a jutro bądź w niedzielę kontrakt w Manorze bądź innym zespole. Gdyby był wymóg potwierdzenia jednego kierowcy do końca sezonu to byłoby ciekawiej, by kibiców rozgrzało jeszcze na chwilę. Taki ostatni wyścig prawie że zimowy jest tylko ostatnim (z bólem przyznając) przystankiem przed Australią. @enstone jeśli VW ma już w planach wejście do F1 to ze swoim silnikiem a 5 dostawców na tyle zespołów mija się z celem nawet kosztem dominacji RBR.
enstone
27.11.2015 11:12
@rno Żaden zespół fabryczny (Mercedes, Ferrari) nie zapewni identycznej jednostki napędowej groźnemu rywalowi jakim jest RBR ..... Jedynym sensownym wyjściem było pojawienie się niezależnego dostawcy silnika dla właśnie takich ekip, ale jak zwykle dobry pomysł poszedł do lamusa .....
rno2
27.11.2015 09:33
@Carolius Honda niech się weźmie w garść, a Bernie i FIA niech wymuszą na producentach dostawę silników więcej niż jednemu zespołowi.
Carolius
27.11.2015 09:25
Pewnie Renówka. Ale rok przejściowy? Teraz tego nie rozumiem, bo wszystko wskazuje na to, że alternatywnej jednostki napędowej nie będzie.