Dodatkowa ochrona kokpitów nie zostanie wprowadzona w 2017 roku?

Informacje takie przekazuje korespondent AMuS - Michael Schmidt.
04.05.1615:39
Nataniel Piórkowski
1198wyświetlenia


Wprowadzenie osłon kokpitów może zostać opóźnione do 2018 roku - donosi korespondent niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport, Michael Schmidt.

Według informacji Schmidta, pomimo wyznaczonego na 1 lipca terminu, w którym zespoły mają podjąć decyzję o ewentualnym wprowadzeniu dodatkowej ochrony kokpitów od sezonu 2017, Komisji F1 może zabraknąć czasu, by doprowadzić do wprowadzenia odpowiednich zmian w przepisach.

Decyzje Komisji F1 podejmowane po 30 kwietnia mogą zostać wprowadzone w życie nie wcześniej niż w 2018 roku - wyjaśnia Schmidt. Dodatkowo magazyn zwraca uwagę na fakt, że osiągnięcie wymaganej jednomyślności nie jest wcale tak bardzo prawdopodobne, biorąc pod uwagę krytyczne opinie wyrażane przez szefa Formula One Management - Berniego Ecclestone'a, a także zaniepokojenie Ferrari, które obawia się, że twórca Aeroscreen - Red Bull, zyska przewagę nad konkurencją.

Pomimo wątpliwości FIA nie spodziewa się, by zespoły wyrażały głęboki sprzeciw proponowanemu rozwiązaniu: Nie spodziewamy się sprzeciwu ze strony zbyt wielu zespołów, ponieważ mówimy o kwestii związanej z poprawą bezpieczeństwa - miał powiedzieć delegat Federacji, Charlie Whiting.

Źródło na jakie powołuje się Auto Motor und Sport stwierdza: Zespoły dobrowolnie zgodziły się na wprowadzenie systemu ochrony kokpitów, ale kierowcy będą bardzo zdenerwowani, jeśli trzeba będzie poczekać na to aż do 2018 roku.

KOMENTARZE

5
bartoszcze
05.05.2016 06:29
@rno2 Poniekąd racja :) chociaż halo w mniejszym stopniu wpływa na aerodynamikę.
rno2
05.05.2016 05:13
@bartoszcze Ale jeśli mieliby wprowadzić jednak system halo (co testowało tylko Ferrari) to wg czerwonych byłoby ok wobec reszty stawki. Prawo Kalego :-) Najlepiej niech każdy zespół wg swoich możliwości (nie wymagajmy tego od Saubera) przygotowuje i testuje różne koncepcje. Nikt Ferrari nie broni zaprojektować aeroscreena i testować go w każdym pierwszym treningu.
enstone
04.05.2016 07:45
Bardzo dobra wiadomość.
bartoszcze
04.05.2016 03:12
Sam ekran może być standardowy, ale zostaje wkomponowanie go w pakiet. Niektórzy mają w tym zakresie dane aero, inni - nie... BTW przewidywałem trzy dni temu, że szyby w przyszłym roku nie będzie...
rno2
04.05.2016 02:31
Niech aeroscreen będzie standardowy i dostarczany przez jednego zewnętrznego dostawcę. Wtedy Ferrari nie będzie trząść portkami...