Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Abu Zabi

Dwa pit stopy prawdopodobną strategią na wyścig.
26.11.1623:19
Informacja prasowa
643wyświetlenia


Yas Marina, 26 listopada 2016 - Lewis Hamilton z Mercedesa wystartuje do rozstrzygającego o mistrzowskim tytule jutrzejszego wyścigu z pole position, po uzyskaniu czasu 1.38,755 na ultramiękkich oponach. To wynik lepszy o dwie i pół sekundy od zeszłorocznego pole position, kiedy najmiększą dostępną mieszanką było ogumienie supermiękkie.

Zgodnie z oczekiwaniami, temperatura nawierzchni i powietrza spadała w trakcie każdej sesji, przez co najlepsze czasy uzyskiwano pod koniec segmentów. Wszyscy kierowcy poza duetem Williamsa rozpoczęli Q1 od razu na ultramiękkich oponach. Ostatecznie jedynie Valtteri Bottas awansował do Q2 tylko przy użyciu supermiękkiej mieszanki.

Po uzyskaniu najlepszego czasu w Q1 na ultramiękkiej mieszance, Hamilton podniósł jeszcze wyżej poprzeczkę w Q2, na świeżym komplecie takich samych opon. Razem z zespołowym partnerem wykonali tylko po jednym przejeździe, uzyskując dwa pierwsze czasy.

Red Bull jako jedyny zespół obrał alternatywną strategię w Q2, korzystając z supermiękkiej mieszanki - wolniejszej o około 0,7 sekundy niż ultramiękka, ale bardziej wytrzymałej. Daniel Ricciardo i Max Verstappen wystartują w niedzielę z trzeciego i szóstego pola: jako jedyni kierowcy z pierwszej dziesiątki rozpoczną Grand Prix na supermiękkim ogumieniu. Obaj kierowcy Red Bulla wyjechali jeszcze pod koniec Q2 na ultramiękkich oponach, ale nie dokończyli swoich pomiarowych okrążeń.

Większość kierowców w finałowej odsłonie czasówki wykonała po dwa przejazdy, a czas uzyskany przez Hamiltona podczas drugiej próby był blisko absolutnego rekordu kwalifikacji, ustanowionego w 2011 roku.

Najbardziej prawdopodobną strategią na jutro są dwa pit stopy, z taktyką w roli głównej: wyprzedzanie na torze Yas Marina jest dość trudnym zadaniem, co zresztą potwierdza przebieg poprzednich wyścigów rozstrzygających tu o mistrzostwie. Jedynym przewidywalnym czynnikiem powinna być pogoda, z warunkami zbliżonymi do sobotnich.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: Temperatura nawierzchni i powietrza spadała w trackie sesji, a do tego tor był chłodniejszy o całe 11 stopni niż w czasie rozegranego wcześniej trzeciego treningu. W tych wyjątkowych warunkach dobrze spisywała się ultramiękka mieszanka, ale Red Bull zastosował ciekawą strategię i obaj kierowcy tej ekipy wystartują na supermiękkich oponach. Zastosowanie różnych strategii będzie miało wpływ na wyścig i być może także na wynik walki o mistrzowski tytuł.

DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Miękkie: nieobecne w kwalifikacjach, ale będą ważnym składnikiem wyścigowej strategii.
Supermiękkie: odegrały istotną rolę, Red Bull zdecydował się na użycie ich w Q2.
Ultramiękkie: szybsze o około 0,7 sekundy od supermiękkich, podstawowy wybór na kwalifikacje.

NAJLEPSZE CZASY W 3. TRENINGU
1. S. Vettel 1.40,775 ultramiękkie nowe
2. M. Verstappen 1.40,912 ultramiękkie nowe
3. K. Raikkonen 1.40,999 ultramiękkie nowe

OPONY WYKORZYSTYWANE PRZEZ PIERWSZĄ 10. W KWALIFIKACJACH:
Hamilton: 1.38,755 - ultramiękkie nowe
Rosberg: 1.39,058 - ultramiękkie nowe
Ricciardo: 1.39,589 - ultramiękkie nowe
Raikkonen: 1.39,604 - ultramiękkie nowe
Vettel: 1.39,661 - ultramiękkie nowe
Verstappen: 1.39,818 - ultramiękkie nowe
Hulkenberg: 1.40,501 - ultramiękkie nowe
Perez: 1.40,519 - ultramiękkie nowe
Alonso: 1.41,106 - ultramiękkie nowe
Massa: 1.41,213 - ultramiękkie nowe

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ NA POSZCZEGÓLNYCH MIESZANKACH:
MIĘKKIE P. Wehrlein (Manor) 28 okrążeń
SUPERMIĘKKIE V. Bottas (Williams) 22 okrążenia
ULTRAMIĘKKIE E. Gutierrez (Haas) 20 okrążeń

NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI:
MIĘKKIE N. Rosberg (Mercedes) 1.42,294
SUPERMIĘKKIE M. Verstappen (Red Bull) 1.39,903
ULTRAMIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.38,755