Lucas di Grassi odniósł zwycięstwo w wyścigu Formuły E w Meksyku
Lider mistrzostw - Sebastien Buemi, dojechał do mety poza czołową dziesiątką.
02.04.1710:48
6617wyświetlenia
Lucas di Grassi odniósł zwycięstwo w chaotycznym wyścigu Formuły E na Autodromo Hermanos Rodriguez. Fatalny występ w Meksyku zaliczył Sebastien Buemi, który zakończył zmagania poza TOP10.
Po problemach z przyczepnością zgłaszanych w trakcie kwalifikacji, Di Grassi rozpoczął wyścig z piętnastej pozycji. Start nie poszedł po myśli Brazylijczyka, który został uderzony przez Stephane'a Sarrazina i musiał zjechać do boksów na wymianę tylnego skrzydła bolidu.
Po powrocie na tor di Grassi plasował się w dole stawki. Później jednak zyskał przewagę dzięki odważnej decyzji strategicznej podjętej w trakcie neutralizacji spowodowanej kraksą Olivera Turveya w pierwszym zakręcie. Kierowca z Sao Paulo zjechał na wymianę bolidu na okrążeniu osiemnastym z czterdziestu pięciu - podobnego posunięcia dokonał także Jerome d'Ambrosio. W wyniku przyspieszonego postoju Brazylijczyk zyskał 30 sekundową przewagę nad konkurencją.
Na późniejszym etapie została ona zmniejszona przez kolejną neutralizację, tym razem wywołaną incydentem z udziałem Loica Duvala. Po restarcie na czele grupy, która zdecydowała się na planową wymianę bolidów znajdował się Jose Maria Lopez. Argentyńczyk starał się wyprzedzić jadącego na drugiej lokacie d'Amborsio po zewnętrznej pierwszego zakrętu - stracił jednak panowanie nad swym bolidem i wypadł na asfaltowe pobocze. Wkrótce obok niego znalazł się Buemi, który popełnił kosztowny błąd na dohamowaniu i stracił kilka pozycji na rzecz rywali.
Coraz większą presję na d'Ambrosio wywierał Jean-Eric Vergne. Francuz kilkukrotnie starał się awansować przed Belga w trzecim zakręcie, ale wszystkie jego próby ataku kończyły się niepowodzeniem. Po kilku okrążeniach były kierowca Toro Rosso w F1 wyprzedził zawodnika Dragon Racing w pierwszym wirażu. Vergne szybko wypracował solidną przewagę nad d'Ambrosio, ale nie był już w stanie doścignąć zmierzającego po sensacyjne zwycięstwo di Grassiego.
Zwycięstwo pozwoliło Brazylijczykowi na zbliżenie się na pięć punktów do Buemiego w klasyfikacji generalnej mistrzostw. Ostatecznie na najniższym stopniu podium stanął Sam Bird, który uporał się z d'Ambrosio manewrem wyprzedzania po zewnętrznej trzeciego zakrętu. Chwilę po tym zawodnik z Etterbeek wyraźnie stracił tempo z powodu usterki technicznej.
Na czwartym miejscu zmagania w Meksyku ukończył startujący w barwach Jaguara Mitch Evans, który przetrwał kolizję spowodowaną w sekcji stadionowej przez Nico Prosta, w której ucierpieli również dwaj kierowcy Mahindry: Nick Heidfeld oraz Felix Rosenqvist. Pomimo błędu w T1 Lopez dojechał do mety na szóstej pozycji, przed Danielem Abtem. Niemiec stracił wywalczone po południu pole position w wyniku przekroczenia dopuszczalnego ciśnienia opon. Czołową dziesiątkę uzupełnili Adam Carrol, Nelson Piquet oraz Esteban Gutierrez, który w debiucie w FE w teamie Techeetah zdobył jeden punkt.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lucas di Grassi (11) | Spark-Abt Sportsline | 45 | 0h56m27,535 | 25 | |
2 | Jean-Eric Vergne (25) | Spark-Renault | 45 | +0:01,966 | 18 | |
3 | Sam Bird (2) | Spark-Citroën | 45 | +0:07,480 | 15 | |
4 | Mitch Evans (20) | Spark-Jaguar | 45 | +0:09,770 | 12 | |
5 | Nicolas Prost (8) | Spark-Renault | 45 | +0:09,956 | 10 | |
6 | Jose Maria Lopez (37) | Spark-Citroën | 45 | +0:10,631 | 8 | |
7 | Daniel Abt (66) | Spark-Abt Sportsline | 45 | +0:11,694 | 6 | |
8 | Adam Carroll (47) | Spark-Jaguar | 45 | +0:13,722 | 4 | |
9 | Nelson Piquet Jr (3) | Spark-NEXTEV | 45 | +0:14,156 | 2 | |
10 | Esteban Gutierrez (33) | Spark-Renault | 45 | +0:15,717 | 1 | |
11 | Robin Frijns (27) | Spark-Andretti | 45 | +0:21,459 | ||
12 | Nick Heidfeld (23) | Spark-Mahindra | 45 | +0:27,232 | ||
13 | Sebastien Buemi (9) | Spark-Renault | 45 | +1:01,365 | ||
14 | Jerome D'Ambrosio (7) | Spark-Penske | 45 | +1:09,646 | ||
15 | Stephane Sarrazin (4) | Spark-Renault | 44 | +1 okr. | ||
16 | Felix Rosenqvist (19) | Spark-Mahindra | 43 | +2 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
17 | Maro Engel (5) | Spark-Venturi | 38 | |||
18 | Antonio Felix da Costa (28) | Spark-Andretti | 32 | |||
19 | Loic Duval (6) | Spark-Penske | 25 | |||
20 | Oliver Turvey (88) | Spark-NEXTEV | 12 |
Pole position: Oliver Turvey - 1:02,867 (+3 pkt.)Najszybsze okrażenie: Sebastien Buemi - 1:03,102 na 40 okrążeniu (+1 pkt.)
KOMENTARZE