Eriksson wygrywa drugi wyścig F3 na Monzy
Szwed tym samym wyszedł na prowadzenie w klasyfikacji generalnej
30.04.1713:52
3260wyświetlenia
Joel Eriksson pokonał Lando Norrisa w drugim wyścigu Formuły 3 na torze Monza.
Junior BMW wykorzystał swoje pole position i utrzymał prowadzenie na starcie, podczas gdy Norris ponownie stracił kilka pozycji na starcie i musiał odrabiać straty z czwartej lokaty.
Podczas gdy Callum Ilott przestrzelił szykanę Rettifilo, Norris był w stanie od razu wskoczyć na trzecie miejsce i zacząć gonić Micka Schumachera. Norris zaczął atakować Schumachera w Rettifilo, na szóstym kółku, jednak pokonał go dopiero później, w Lesmo.
W tym czasie Eriksson posiadał ponad trzy sekundy przewagi i postępy Norrisa były zbyt małe, by dogonić Szweda. Jednak tempo junior McLarena poprawił w ostatniej części wyścigu, a jako jedyny z czołowej ósemki nie korzystał z nowych opon i wykręcił najszybsze okrążenie na dwa kółka przed metą, po czym zniwelował stratę do sekundy.
Eriksson był w stanie utrzymać pozycję lidera i przekroczył metę z przewagą 0,7 sekundy, dzięki czemu objął prowadzenie w generalce. Schumacher dojechał do mety na samotnym trzecim miejscu, podczas gdy Maximilian Gunther wygrał rywalizację o najlepszą pozycję z reszty stawki.
Harrison Newey był w świetnej formie i przebijał się z 11 miejsca i atakował Gunthera, jednak stracił nieco dystansu i musiał zacząć się bronić przed Jake'iem Dennisem. Późniejsza kolizja w Rettifilo uszkodziła przednie skrzydło Newey'a i spowodowała przebicie opony Dennisa, przez co obaj musieli się wycofać z rywalizacji.
Pozwoliło to Ferdinandowi Habsburgowi wskoczyć na piąte miejsce i Austriak szybko złapał Gunthera, jednak podróż przez pobocze przy szykanie Rettifilo po ataku na rywala uniemożliwiła awans i na finiszu pojawił się piąty.
Dalej na kresce zjawili się Guan Yu Zhou i Illot. Punktowane pozycje uzupełniło trio Daruvala, Aron i Mazepin.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Joel Eriksson (1) | Dallara/Volkswagen | 20 | 0h34m53,980 | 25 | |
2 | Lando Norris (31) | Dallara/Volkswagen | 20 | +0:00,735 | 18 | |
3 | Mick Schumacher (25) | Dallara/Mercedes | 20 | +0:09,037 | 15 | |
4 | Maximilian Gunther (3) | Dallara/Mercedes | 20 | +0:13,533 | 12 | |
5 | Ferdinand Habsburg (62) | Dallara/Volkswagen | 20 | +0:14,829 | 10 | |
6 | Guanyu Zhou (8) | Dallara/Mercedes | 20 | +0:15,347 | 8 | |
7 | Callum Ilott (53) | Dallara/Mercedes | 20 | +0:15,930 | 6 | |
8 | Jehan Daruvala (27) | Dallara/Volkswagen | 20 | +0:18,991 | 4 | |
9 | Ralf Aron (7) | Dallara/Mercedes | 20 | +0:22,615 | 2 | |
10 | Nikita Mazepin (99) | Dallara/Mercedes | 20 | +0:23,826 | 1 | |
11 | Marino Sato (33) | Dallara/Volkswagen | 20 | +0:27,555 | ||
12 | Keyvan Soori (47) | Dallara/Volkswagen | 20 | +0:30,542 | ||
13 | Jake Hughes (34) | Dallara/Mercedes | 20 | +0:30,703 | ||
14 | Tadasuke Makino (11) | Dallara/Mercedes | 20 | +0:31,641 | ||
15 | David Beckmann (55) | Dallara/Mercedes | 20 | +1:44,114 | ||
16 | Joey Mawson (96) | Dallara/Mercedes | 20 | +1:50,735 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
17 | Harrison Newey (17) | Dallara/Mercedes | 13 | |||
18 | Jake Dennis (21) | Dallara/Volkswagen | 13 | |||
19 | Pedro Piquet (5) | Dallara/Mercedes | 6 |
Pole position: Joel Eriksson - 1:43,720 Najszybsze okrażenie: Callum Ilott - 1:43,989 na 19 okrążeniu